Celica ST182 by Neros94

Roczniki 1990-1993
neros94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 16-10-13, 19:49

Celica ST182 by Neros94

Postautor: neros94 » 02-11-13, 12:34

Samochód:
* Toyota Celica ST182 1990

Silnik:
* 3S-GE rev II
* przebieg 307 tysięcy km ( nawet na zdjęciu widać w przybliżeniu ;D)

Przeniesienie napędu:
* seria

Zawieszenie:
* Amortyzatory tył KYB
* Amortyzatory przód seria
* Sprężyny seria
* rozpórka przednich kielichów seria

Hamulce:
* tarcze przód/tył seria
* klocki zwykłe

Układ wydechowy:
* seria

Układ dolotowy:
* seria
* stożek

Koła:
* felgi 14" stalowe zimowe

Wnętrze:
* zegary Indiglo Man
* czerwona prawdziwa skóra
* pełna elektryka (szyby, szyber, lusterka podgrzewane)
* centralny zamek drzwi
* kierownica z autopodnoszeniem i pamiecią
* podświetlana stacyjka


Audio:
* głośniki w półce tylnej Sony Xplode
* puchy przód i tył oryginalne głośniki

Body:
* chlapacze
* nowe progi z nierdzewki

Krótki opis/historia samochodu:
Kupiłem ją w październiku. Na początku chciałem kupić Mazde MX-3 ale ze względu, że nie było żadnych sprawnych w cenie 3500zł to szukałem też innych nietypowych aut na naszych drogach i tak trafiłem na Toyotę Celicę 2.0, która była za 2500zł i na tyle sprawna, że ją zakupiłem. Póki co sprawuje się dobrze tylko przecieki oleju z każdej strony ;D


Krótki opis planów zmian:
W tym roku chcę jeszcze wymienić olej i uszczelki (pod głowicą i aparatem zapłonowym) następnie czekam na następny rok i biorę się za kapitalne naprawy silnika, mam nadzieję że uda się zarobić tyle ile trzeba (a jest to sporo), ponieważ chce kute graty i nowe podzespoły w głowicy i założyć tylny napęd.


Zdjęcia:

2013
Obrazek

Aktualny:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 16-05-15, 13:01 przez neros94, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
breczus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1514
Rejestracja: 03-10-09, 13:18

Postautor: breczus » 02-11-13, 12:47

masz jakiś plan na ten tylny napęd? bo taniej by chyba wyszło kupić mr2 albo coś niemieckiego rwd, niż przerabiać celice ;)
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, stunt zabawą, treningi podstawą.

ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru :P

1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans :)) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car :P

neros94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 16-10-13, 19:49

Postautor: neros94 » 02-11-13, 12:49

planuje przełożyć tylni most, skrzynie itd z ST185.

Awatar użytkownika
Suseł
Miłośnik
Miłośnik
Posty: 2591
Rejestracja: 01-01-08, 19:36

Postautor: Suseł » 02-11-13, 13:14

Z dołożeniem tylnego napędu w budzie FWD Celicy to za przeproszeniem rzeźba w gó*nie. Trzeba ciąć podłogę pod wał i napęd. Taniej będzie znaleźć budę z st185.
"If in doubt, flat out."
Colin McRae 1968-2007

Celica TA40A 1979 - sold
Celica TA40B 1980 - sold

Merc CL500 - for sale
Merc A150 - daily

neros94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 16-10-13, 19:49

Postautor: neros94 » 02-11-13, 13:17

Zobaczymy jeszcze jak coś to może uda się bude znaleść, a jak nie no to kroimy i tyle, bo na pewno chce mieć tylni napęd ;D

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 02-11-13, 13:30

neros94 pisze:planuje przełożyć tylni most, skrzynie itd z ST185.

a co to da?
chcesz dołożyć tylny napęd (awd) czy zrobić tylko tylny napęd (rwd) ?
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

neros94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 16-10-13, 19:49

Postautor: neros94 » 02-11-13, 13:31

AWD, ponieważ chce mieć z autka jeszcze większą frajde.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 02-11-13, 13:42

Poczytaj może sobie na spokojnie przez zimę tematy na tym forum, o ST185 i ST182, bo auto kupiłeś za 2,5 tysiąca złotych a to co chcesz zrobić może kosztować 20 razy więcej, bo oprócz wału i dyfra na tył, będziesz musiał dołożyć zawieszenie, skrzynię, koło zamachowe, sprzęgło, półosie, poduszki przód i tył, linki zmiany biegów, belkę zawieszenia przód, belkę tył, a samo wycięcie w aucie środka i wstawienie tunelu, żeby zrobić to dobrze, będzie kosztowało krocie. Dodam, że jeszcze nikt na coś takiego się nie porwał, bo może mądrzejsi od nas wiedzą, że to nie najlepszy pomysł i może wcale nie będzie fajnie być pionierem akurat w tym obszarze.
Może kup sobie na zimę, też tanio do 3 tysięcy, e36 lub e34 lub e30, a na wiosnę zdecydujesz co chcesz tak ostatecznie?
Ostatnio zmieniony 02-11-13, 16:40 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

neros94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 16-10-13, 19:49

Postautor: neros94 » 02-11-13, 13:47

no za rok planuje tą przeróbkę, pieniądze na początek na tą przeróbkę planuje z 6000zł. Blacharza mam kuzyna także pomoże. Mogę też kupić ST185 angielską wersję i przełożyć deskę rozdzielczą i tyle, ale te same pieniądze wyjdą.

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 02-11-13, 13:53

neros94 pisze:AWD, ponieważ chce mieć z autka jeszcze większą frajde.

słaba ta frajda będzie, jeśli zamulisz zwykłe 3s-ge dodatkowym napędem
jeśli jesteś świadomy tego co chcesz zrobić i zdajesz sobie sprawę z kosztów i ilości pracy, to spoko, działaj :) ale z tego co widzę:
neros94 pisze: na tą przeróbkę planuje z 6000zł

to nie masz pojęcia co oznacza taka przeróbka
neros94 pisze:Mogę też kupić ST185 angielską wersję i przełożyć deskę rozdzielczą i tyle, ale te same pieniądze wyjdą.

no.. i niby za te same pieniądze masz oryginalne st185 z silnikiem 3s-gte bez pociętej podłogi, którym nie ma strachu jeździć
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:

https://www.facebook.com/DCG.Rally

neros94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 16-10-13, 19:49

Postautor: neros94 » 02-11-13, 13:56

Jeżeli chodzi o moc to spokojnie też planuje kute graty i remont kapitalny silnika + turbo, ale na spokojnie to są plany zaraz sie za to nie biorę.

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 08-06-13, 18:12

Postautor: Greegg07 » 02-11-13, 14:44

Za 6 kawalków to można śmigać na balety na miasto, a nie myśleć o czymś takim :P

Awatar użytkownika
Asci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1032
Rejestracja: 12-05-07, 00:38

Postautor: Asci » 02-11-13, 14:53

To jest AT180 po swapie?

Awatar użytkownika
breczus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1514
Rejestracja: 03-10-09, 13:18

Postautor: breczus » 02-11-13, 16:33

neros, posłuchaj ludzi, którzy znają te auta, znają koszty i sposoby na ulepszanie, to co Ty chcesz zrobić jest nieopłacalne i brzmi śmiesznie, skoro dużo niższym kosztem i bezpieczniejszym autem oraz nie poświęcania roboczogodzin na dłubanie w czymś co i tak nie będzie potem ani wyglądało ani jeździło poprawnie.
lepiej kup st185 angola i wykorzystaj to st182 jako dawcę do przekładki, lepiej już spawać samą scianę niż podłogę i całe auto.

Pozatym kupując st185 masz już gotowe awd oraz silnik turbo który jest pod to turbo już przez fabrykę przygotowany, dołożenie turbo do silnika 3s-ge wyjdzie ok 10tyś jak będziesz chciał to zrobić dobrze, dołożenie napedu awd to GTi wyjdzie pewno 2 razy tyle (no chyba ze po piweczkach z wiesiem w oborze obok się pobawicie spawarką, ale wtedy to bym się bał do tego wsiąść a co dopiero jechać)

sądząc po nicku masz jeszcze młodzieńczy zapał nie poparty wiedzą i doświadczeniem, więc to rozumiemy, ale naprawdę usiądź na spokojnie przez zimę, poczytaj wiedzę tu na forum zawarta, sprawdz kosztorys pod każdym względem i zobaczysz że za parę lat walniesz się w czoło i powiesz sobie "co ja sobie myślałem".

Poza tym Celica to nie maluszek, nie zrobisz tam wszystkiego za psie pieniądze i nie zrobisz dobrze skoro myślisz że u kumpla za darmo wszystko ogarniesz. Celica jest autem zarówno prostym jak i skomplikowanym ;)

ps. Asci to jest GTi, wątpie by ktoś ogarniał podświetlenie stacyjki w STi po swapie skoro auto jest zaniedbane i sprzedane za 2,5tyś, pewno malowane wielokrotnie, listwy dopasowali do pasków na zderzaku przednim.
Ostatnio zmieniony 02-11-13, 16:40 przez breczus, łącznie zmieniany 2 razy.
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, stunt zabawą, treningi podstawą.



ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru :P



1. AT180(daily car) R.I.P

2. ST182 (white lans :)) SOLD

3. ST185 GT4 JDM SOLD

4. BMW e39 touring- new dady car :P

Awatar użytkownika
Asci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1032
Rejestracja: 12-05-07, 00:38

Postautor: Asci » 02-11-13, 16:43

breczus pisze:ps. Asci to jest GTi, wątpie by ktoś ogarniał podświetlenie stacyjki w STi po swapie skoro auto jest zaniedbane i sprzedane za 2,5tyś, pewno malowane wielokrotnie, listwy dopasowali do pasków na zderzaku przednim.

Spojler też ma od STi, jakaś taka dziwna ta Celica... A fotele jakie są?

Awatar użytkownika
breczus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1514
Rejestracja: 03-10-09, 13:18

Postautor: breczus » 02-11-13, 16:46

Asci pisze:Spojler też ma od STi, jakaś taka dziwna ta Celica... A fotele jakie są?


Spojler jest od GTi, Sti boki nie sięgają do wlewu i mają inny kształt (są dużo krótsze, zarówno część na klapie jest węższa)
fotele Od GTi w czerwonej skórze (widać zagłówek na zdjęciu srodka w lusterku)

edit: zszedłem na podjazd i zerknełem raz jeszcze na spojler STi i GTi (mam oba auta :P) masz racje to jest spojler od STi :P
Ostatnio zmieniony 02-11-13, 16:50 przez breczus, łącznie zmieniany 1 raz.
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, stunt zabawą, treningi podstawą.



ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru :P



1. AT180(daily car) R.I.P

2. ST182 (white lans :)) SOLD

3. ST185 GT4 JDM SOLD

4. BMW e39 touring- new dady car :P

arczicza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 801
Rejestracja: 03-10-10, 08:25

Postautor: arczicza » 02-11-13, 16:49

Haha "założyć tylni napęd" zabrzmiało to jakbyś mówił o klockach Lego XD, podczas gdy mowa tu jest o zaawansowanych ingerencjach mechanicznych.......a co do tych kutych gratów, to musisz pamiętać, że chcąc coś polepszyć w silniku nie wystarczy jak w NFSU przejechać parę kółek po mieście, wcisnąć guzik w garażu i już XD, trzeba dużo hajsu, specjalisty, bo blacharz Ci tego nie złoży........

podsumowując ze względu na to, iż szukając samochodu wybrałeś ten za 2500 to znając życie Twoje mody skończą się na disco dywanikach : )

Moim zdaniem nie masz zielonego pojęcia o tym o czym mówisz XD zejdź na ziemię i odstaw NFSU : D

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 02-11-13, 16:52

arczicza pisze:Haha "założyć tylni napęd" zabrzmiało to jakbyś mówił o klockach Lego XD, podczas gdy mowa tu jest o zaawansowanych ingerencjach mechanicznych.......a co do tych kutych gratów, to musisz pamiętać, że chcąc coś polepszyć w silniku nie wystarczy jak w NFSU przejechać parę kółek po mieście, wcisnąć guzik w garażu i już XD, trzeba dużo hajsu, specjalisty, bo blacharz Ci tego nie złoży........

podsumowując ze względu na to, iż szukając samochodu wybrałeś ten za 2500 to znając życie Twoje mody skończą się na disco dywanikach : )

Moim zdaniem nie masz zielonego pojęcia o tym o czym mówisz XD zejdź na ziemię i odstaw NFSU : D

Obrazek
st182 gtb

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 08-06-13, 18:12

Postautor: Greegg07 » 02-11-13, 17:57

:D Neros pewnie myśli i oblicza teraz co potrzebne..... A tak poważnie Neros fajną masz Celinkę, kup jakieś na wiosne do niej aluski, dbaj o nią i śmigaj aby radość i frajde Ci sprawiała, a jak uzbierasz sobie w przyszłości jakiś wiekszy chajs to kupisz coś z napędem na tył dla zabawy takiej jakiej oczekujesz. Nie walcz z wiatrakami :D I nie obraź się na nas za takie teksty, chcemy dobrze dla Ciebie :absolute:

Awatar użytkownika
CelT50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 237
Rejestracja: 22-03-12, 17:49

Postautor: CelT50 » 02-11-13, 18:36

neros94 pisze:Jeżeli chodzi o moc to spokojnie też planuje kute graty i remont kapitalny silnika + turbo, ale na spokojnie to są plany zaraz sie za to nie biorę.


Panowie .... spokojnie zakup Celici to pełna euforia i tak właśnie zachowuje się Neros ... :-)
Koszty jego modów szybko sprowadzą go na ziemię ... to będzie zimy prysznic...