Celica ST185 CS No.2470/5000
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Już rok? Bosze, jak ten czas mija. Pięknie go odstawiłeś
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- outatime
- Użytkownik
- Posty: 694
- Rejestracja: 18-03-09, 08:40
Dzięki Marcin.
Czas mi szybko ucieka. Po ślubie CS oddałem do jedynego mechanika któremu ufam - mojemu ojcu
17 września zakończona wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą wody, termostatu, uszczelniaczy na wałkach i uszczelek pod pokrywą zaworów, wymieniony olej i filtr. Rozrząd był już zmęczony a uszczelniacze na wałkach obsmarowane czerwonym silikonem, oczywiście był tam wyciek...
Po wymianie zaraz po odpaleniu odczułem różnicę w jakości pracy silnika.
Kilka fotek z prac.
10 listopad odebrałem kierownicę od tapicera (czekałem na obszycie ponad miesiąc...)
Fota przed obszyciem, z taką kierownicą zakupiłem CS'a, ale nie podobały mi się pstrokate kolorki. Na początku chciałem ją sprzedać, ale że nikt nie kupił, a jest to MOMO z 91 roku to postanowiłem ją obszyć.
Obszyte przyzwoicie ale nie idealnie (mógłbym się czepiać kilku drobiazgów ale nie mają one znaczenia przy ogólnym odczuciu). Musiałem też dokupić nową nabę, starą sprzedałem po demontażu kierownicy będąc przekonany że nie będę już takiej chciał
Ogólnie jestem zadowolony, przyjemnie się tym teraz kręci.
Jak widać wszystko na czarno, nie jestem fanem czerwonych nici ani kolorowych wstawek.
Tak to wyszło:
Czas mi szybko ucieka. Po ślubie CS oddałem do jedynego mechanika któremu ufam - mojemu ojcu
17 września zakończona wymiana kompletnego rozrządu wraz z pompą wody, termostatu, uszczelniaczy na wałkach i uszczelek pod pokrywą zaworów, wymieniony olej i filtr. Rozrząd był już zmęczony a uszczelniacze na wałkach obsmarowane czerwonym silikonem, oczywiście był tam wyciek...
Po wymianie zaraz po odpaleniu odczułem różnicę w jakości pracy silnika.
Kilka fotek z prac.
10 listopad odebrałem kierownicę od tapicera (czekałem na obszycie ponad miesiąc...)
Fota przed obszyciem, z taką kierownicą zakupiłem CS'a, ale nie podobały mi się pstrokate kolorki. Na początku chciałem ją sprzedać, ale że nikt nie kupił, a jest to MOMO z 91 roku to postanowiłem ją obszyć.
Obszyte przyzwoicie ale nie idealnie (mógłbym się czepiać kilku drobiazgów ale nie mają one znaczenia przy ogólnym odczuciu). Musiałem też dokupić nową nabę, starą sprzedałem po demontażu kierownicy będąc przekonany że nie będę już takiej chciał
Ogólnie jestem zadowolony, przyjemnie się tym teraz kręci.
Jak widać wszystko na czarno, nie jestem fanem czerwonych nici ani kolorowych wstawek.
Tak to wyszło:
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
- Zewus
- Użytkownik
- Posty: 3062
- Rejestracja: 13-03-09, 16:46
- outatime
- Użytkownik
- Posty: 694
- Rejestracja: 18-03-09, 08:40
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
- outatime
- Użytkownik
- Posty: 694
- Rejestracja: 18-03-09, 08:40
Ojciec przygodę z Galantem zaczął około 20 lat temu.
Znalazłem fotki pierwszego którego miał i zeskanowałem, służył mu też najdłużej
Obecnie jeździ takim od kilku lat: (zdjęcie poglądowe)
Także Brat i Ojciec siedzą w Mitsubishi a ja się wyłamałem i w Toyocie
Ale przy okazji wygrzebania zdjęć starego Galanta, natrafiłem że do Toyoty ciągnęło mnie od najmłodszych lat
1996 rok - ja obok Starlet
Pamiętam że w tamtym czasie jako 10-12 latek marzyłem o MR2 SW20 nie sądziłem że będę miał Celicę.
Znalazłem fotki pierwszego którego miał i zeskanowałem, służył mu też najdłużej
Obecnie jeździ takim od kilku lat: (zdjęcie poglądowe)
Także Brat i Ojciec siedzą w Mitsubishi a ja się wyłamałem i w Toyocie
Ale przy okazji wygrzebania zdjęć starego Galanta, natrafiłem że do Toyoty ciągnęło mnie od najmłodszych lat
1996 rok - ja obok Starlet
Pamiętam że w tamtym czasie jako 10-12 latek marzyłem o MR2 SW20 nie sądziłem że będę miał Celicę.
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Super fotki i historią
U nas historia niemal identyczna - lata 80-90 przesiadka z dużego fiata na galanta (foto pogladowe) :
Za dzieciaka zakochani w Carlosie Krzysia Holowczyca ... zaczęło się ode mnie.. przez ręce przeszło nam ponad 20 celic. ... dziś 5 w ciągłej eksploatacji
U nas historia niemal identyczna - lata 80-90 przesiadka z dużego fiata na galanta (foto pogladowe) :
Za dzieciaka zakochani w Carlosie Krzysia Holowczyca ... zaczęło się ode mnie.. przez ręce przeszło nam ponad 20 celic. ... dziś 5 w ciągłej eksploatacji
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- KRYSO
- Klubowicz
- Posty: 4503
- Rejestracja: 15-05-06, 17:35
bartek_asik pisze:Super fotki i historią
U nas historia niemal identyczna - lata 80-90 przesiadka z dużego fiata na galanta (foto pogladowe) :
Obrazek
Za dzieciaka zakochani w Carlosie Krzysia Holowczyca ... zaczęło się ode mnie.. przez ręce przeszło nam ponad 20 celic. ... dziś 5 w ciągłej eksploatacji
Przeważnie takie historie tzw motozjebów zaczynają się od zaszczepienia przez ojców a potem boli to i boli, przez całe życie. Jak nie nas, to nasze rodziny
AAA i Bartuś chyba nazywanie rajdowej A gruppe Hołka Carlosem - jest małą niedorzecznością (bynajmniej moim zdaniem) bo z Carlosa to niewiele tam zostało...
A właśnie te rajdówki to były budowane z tych 5000? Czy te poszły "dla plebsu" na ulicę a rajdówki były tworzone po za tą liczbą, dodatkowo? Qrcze powinienem to wiedzieć a nawet chyba wiedziałem ale... zapomniałem
Ale wrażeń z prawego u Hołka nigdy nie zapomnę...
[center]JEDZIEMY[/center]
- outatime
- Użytkownik
- Posty: 694
- Rejestracja: 18-03-09, 08:40
bartek, lubię takie offtopy
A KRYSO tak pisze bo tęskni za Carlosem Oczywiście że posiadanie takich samochodów wymaga wyrzeczeń, ale też dostaję się coś w zamian...
Wszyscy też wiemy ile wspólnego mają auta rajdowe z cywilnymi.
Aczkolwiek, nie zmienia to faktu że ST185 w tej kwestii nadal daje bardzo dużo - zapodam tu Wam link do fajnego artykułu w którym znajdziecie sporo argumentów na ten temat.
Przytoczę fragment:
"To qualify for Group A, manufacturers had to sell a minimum number of cars on the road in the form of Group A editions, which were effectively a road-going version of the rally car (i.e. the running gear of a rally car with the comforts of a road car). These Group A cars represent the ultimate collector, as they so closely reflect the vehicle which achieved motorsport success, and were generally built in very low numbers. Unfortunately, rallying today does not operate the same way at the top level, and the Ford Fiesta RS you see on the street represents almost nothing of the car that operates on the rally track. It is easier to draw a direct link from a Group A edition Celica to its rallying roots.."
A KRYSO tak pisze bo tęskni za Carlosem Oczywiście że posiadanie takich samochodów wymaga wyrzeczeń, ale też dostaję się coś w zamian...
Wszyscy też wiemy ile wspólnego mają auta rajdowe z cywilnymi.
Aczkolwiek, nie zmienia to faktu że ST185 w tej kwestii nadal daje bardzo dużo - zapodam tu Wam link do fajnego artykułu w którym znajdziecie sporo argumentów na ten temat.
Przytoczę fragment:
"To qualify for Group A, manufacturers had to sell a minimum number of cars on the road in the form of Group A editions, which were effectively a road-going version of the rally car (i.e. the running gear of a rally car with the comforts of a road car). These Group A cars represent the ultimate collector, as they so closely reflect the vehicle which achieved motorsport success, and were generally built in very low numbers. Unfortunately, rallying today does not operate the same way at the top level, and the Ford Fiesta RS you see on the street represents almost nothing of the car that operates on the rally track. It is easier to draw a direct link from a Group A edition Celica to its rallying roots.."
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?
- outatime
- Użytkownik
- Posty: 694
- Rejestracja: 18-03-09, 08:40
bartek_asik pisze:1 fotka na kalendarz
No to miłego oglądania mojego Carlosa w Lutym
Dzięki wszystkim którzy głosowali na moją fotę i Celicę
Tak sobie myślę - wybór CS'a na luty, do tego zaznaczona data w kalendarzu zlotu urodzinowego - wypadało by się nim pojawić z tej okazji
Tylko te 550km w jedna stronę...
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?
- outatime
- Użytkownik
- Posty: 694
- Rejestracja: 18-03-09, 08:40
Trzeba nadrobić zaległości
7 grudnia 2017 - zakup kilku drobiazgów w fmic.pl (zegar doładowania, woltomierz, opaski, węże, złączki) aby poprawić kilka rzeczy pod maską.
Zdecydowałem że najlepszym miejscem na montaż dodatkowych wskaźników będzie obszar razem z resztą fabrycznych zegarów.
Popsułem w tym celu jeden plastik między kierownicą a zegarami... (mam jeszcze takie dwa, także zmiana do odwrócenia w kilka minut)
Pierwsze podejście: nie wyszło tak jak to sobie wyobrażałem.
Zegary pod nieodpowiednim kątem:
Więc trzeba było iść za ciosem, i stwierdziłem że osadzę całe zegary w tym plastiku.
Wyrzeźbiłem więc odpowiedniej wielkości dziury.
Umiejscowienie okazało się całkiem dobre, wszystko w jednym miejscu, bez odwracania głowy lub spoglądania na boki i czytelnie.
Dobrze to wyglądało w dzień, ale w nocy jadąc słabo oświetloną drogą, podświetlenie tych zegarów okazało się zbyt jasne i raziło mnie w oczy.
Jako że nie mają one regulacji podświetlenia noc/dzień, przyciemniłem folią.
Jedna warstwa okazała się niewystarczająca i finalnie nakleiłem 3 warstwy aby było znośnie.
Z umiejscowienia jestem zadowolony, z samych zegarów już nie do końca, ale tylko ze względu na zbyt mocne podświetlenie.
Bardzo możliwe że wymienię je na coś bardziej odpowiedniego.
7 grudnia 2017 - zakup kilku drobiazgów w fmic.pl (zegar doładowania, woltomierz, opaski, węże, złączki) aby poprawić kilka rzeczy pod maską.
Zdecydowałem że najlepszym miejscem na montaż dodatkowych wskaźników będzie obszar razem z resztą fabrycznych zegarów.
Popsułem w tym celu jeden plastik między kierownicą a zegarami... (mam jeszcze takie dwa, także zmiana do odwrócenia w kilka minut)
Pierwsze podejście: nie wyszło tak jak to sobie wyobrażałem.
Zegary pod nieodpowiednim kątem:
Więc trzeba było iść za ciosem, i stwierdziłem że osadzę całe zegary w tym plastiku.
Wyrzeźbiłem więc odpowiedniej wielkości dziury.
Umiejscowienie okazało się całkiem dobre, wszystko w jednym miejscu, bez odwracania głowy lub spoglądania na boki i czytelnie.
Dobrze to wyglądało w dzień, ale w nocy jadąc słabo oświetloną drogą, podświetlenie tych zegarów okazało się zbyt jasne i raziło mnie w oczy.
Jako że nie mają one regulacji podświetlenia noc/dzień, przyciemniłem folią.
Jedna warstwa okazała się niewystarczająca i finalnie nakleiłem 3 warstwy aby było znośnie.
Z umiejscowienia jestem zadowolony, z samych zegarów już nie do końca, ale tylko ze względu na zbyt mocne podświetlenie.
Bardzo możliwe że wymienię je na coś bardziej odpowiedniego.
Ostatnio zmieniony 11-06-18, 18:38 przez outatime, łącznie zmieniany 7 razy.
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- DCG
- Użytkownik
- Posty: 5383
- Rejestracja: 30-11-06, 21:02
dalej fot nie widać
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally
https://www.facebook.com/DCG.Rally
- outatime
- Użytkownik
- Posty: 694
- Rejestracja: 18-03-09, 08:40
krrizz, dzięki
Suseł, DCG, poprawiłem kolejny raz, wcześniej działało (weryfikowałem z krizzem), widocznie linki wygasły, mam nadzieję że teraz będzie się wyswietlać.
19 maj - montaż ramki 2din, wraz z mocowaniem radia, cupholderem i półką - dzięki _KazmirZ_ bardzo dobry kontakt i szybka wysyłka - polecam
Suseł, DCG, poprawiłem kolejny raz, wcześniej działało (weryfikowałem z krizzem), widocznie linki wygasły, mam nadzieję że teraz będzie się wyswietlać.
19 maj - montaż ramki 2din, wraz z mocowaniem radia, cupholderem i półką - dzięki _KazmirZ_ bardzo dobry kontakt i szybka wysyłka - polecam
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?