ST 202 /kacp/
-
- Użytkownik
- Posty: 51
- Rejestracja: 02-02-12, 10:36
ST 202 /kacp/
Cześć! Chyba nie bardzo wiem, jaką należy wygłosić przedmowę, więc przejdę do konkretów:
Samochód:
*Toyota Celica ST202
*rocznik 1994
Silnik:
*3S-GE rev III
*przewody NGK
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*amortyzatory tył: Bilstein b4
*amortyzatory przód: seria
Hamulce:
*zaciski dwutłoczkowe przód
*seryjne tarczobębny tył
Układ wydechowy:
*końcówka zmieniona przez poprzedniego właściciela, jeszcze nie wiem co to
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*zima
**felgi 15", oryginalne z VIgen, w graficie /malowane przez mete/
**opony Nokian WR G2
*lato
**felgi 16" MAK Veloce
**opony Falken FK-452
Wnętrze:
*gałka TRD
*aluminiowe ramki wokół zegarów
*brak klimy
*seryjna welurowa tapicerka
Audio:
*Radio: Sony cośtam
*głośniki: seria
Body:
*przyciemnione szyby - tył i boczne pasażerów
*białe kierunki w błotnik
*żarówki Blue Vision
*lampy jdm tył
Krótki opis/historia samochodu (i właściciela):
Jest to mój pierwszy w życiu samochód i wraz z jego zakupem zaczęła się moja edukacja motoryzacyjna. Przed tą datą nie miałem pojęcia czym jest alternator itp (ogólnie wiedza = 0). Także od razu przepraszam, jeśli coś pomylę i palnę/palnąłem jakąś bzdurę .
Na samą Celicę zdecydowałem się prawie dwa lata temu, ale troche mi zajęło znalezienie egzemplarza, który miał by satysfakcjonujący mnie stosunek jakości do ceny. Celica zakupiona 31.01.2012 od Piotra, który kupił go wcześniej od Mete. Ogólnie w niezłej kondycji, ale 'na dzień dobry' musiałem zrobić hamulce, ręczny, wymienić płyn hamulcowy, zrobić nie chodzące wycieraczki i pouzupełniać żarówki. Z czasem wyszło jeszcze, że Celica potrzebuje wymiany dwóch poduszek silnika, osłon stabilizatorów, osłon amortyzatorów, pompy oleju, uszczelek itp. Z racji ograniczonych funduszy robię to na raty, ale już prawie ukończone.
Krótki opis planów zmian:
Body:
seria przedlift, bez żadnych dokładek, nie obniżana, ze zrobionym na nowo lakierem, prawdopodobnie w delikatnie innym odcieniu. Póki co skłaniam sie ku białej perle - takiej, jaką ma u siebie Roman. Szyby zostaną przyciemnione, tak jak je kupiłem. Spojler zostaje jaki jest. Felgi letnie na biało, do tego czarne śruby D1 Spec i czarne zaciski. Wymiana przednich lamp na projectory. Wymiana przednich kierunkowskazów na cleary. Niedawno kupiłem do niej drzwi, bo obecne mam poobijane i pordzewiałe. Jak będzie chwilka czasu to je wymienię. Jeśli będzie kasa, to nowe felgi: TRD PTR18-21070 /pod warunkiem, że są dostępne 16 calowe. Nie udało mi się odszukać informacji na ten temat/.
Wnętrze:
radio albo 2din Toyota, albo jakiś wypas z dvd /jeszcze się nie zdecydowałem/. Do tego dobre nagłośnienie. Fotele, kierownica, mieszek i ten mały trójkącik w drzwiach do obszycia na nowo /najprawdopodobniej na czerń z bielą, ale co do proporcji, to jeszcze nie zdecydowałem ile czego i gdzie/
Performance, czyli finis coronat opus:
swap na 3sgte, jeśli będzie mnie stać i nie przejdzie mi zajawka. Póki co spełniam jeden z dwóch warunków. Za tym pewnie pójdą zmiany w zawieszeniu, przeniesieniu napędu i ogólnie wtedy pewnie zacznie się zdrowa rzeźba w samochodzie.
Na chwilę obecną mam aż tyle zdjęć:
Z czasem uzupełnię galerię
Dziękuję
Kacper
Samochód:
*Toyota Celica ST202
*rocznik 1994
Silnik:
*3S-GE rev III
*przewody NGK
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*amortyzatory tył: Bilstein b4
*amortyzatory przód: seria
Hamulce:
*zaciski dwutłoczkowe przód
*seryjne tarczobębny tył
Układ wydechowy:
*końcówka zmieniona przez poprzedniego właściciela, jeszcze nie wiem co to
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*zima
**felgi 15", oryginalne z VIgen, w graficie /malowane przez mete/
**opony Nokian WR G2
*lato
**felgi 16" MAK Veloce
**opony Falken FK-452
Wnętrze:
*gałka TRD
*aluminiowe ramki wokół zegarów
*brak klimy
*seryjna welurowa tapicerka
Audio:
*Radio: Sony cośtam
*głośniki: seria
Body:
*przyciemnione szyby - tył i boczne pasażerów
*białe kierunki w błotnik
*żarówki Blue Vision
*lampy jdm tył
Krótki opis/historia samochodu (i właściciela):
Jest to mój pierwszy w życiu samochód i wraz z jego zakupem zaczęła się moja edukacja motoryzacyjna. Przed tą datą nie miałem pojęcia czym jest alternator itp (ogólnie wiedza = 0). Także od razu przepraszam, jeśli coś pomylę i palnę/palnąłem jakąś bzdurę .
Na samą Celicę zdecydowałem się prawie dwa lata temu, ale troche mi zajęło znalezienie egzemplarza, który miał by satysfakcjonujący mnie stosunek jakości do ceny. Celica zakupiona 31.01.2012 od Piotra, który kupił go wcześniej od Mete. Ogólnie w niezłej kondycji, ale 'na dzień dobry' musiałem zrobić hamulce, ręczny, wymienić płyn hamulcowy, zrobić nie chodzące wycieraczki i pouzupełniać żarówki. Z czasem wyszło jeszcze, że Celica potrzebuje wymiany dwóch poduszek silnika, osłon stabilizatorów, osłon amortyzatorów, pompy oleju, uszczelek itp. Z racji ograniczonych funduszy robię to na raty, ale już prawie ukończone.
Krótki opis planów zmian:
Body:
seria przedlift, bez żadnych dokładek, nie obniżana, ze zrobionym na nowo lakierem, prawdopodobnie w delikatnie innym odcieniu. Póki co skłaniam sie ku białej perle - takiej, jaką ma u siebie Roman. Szyby zostaną przyciemnione, tak jak je kupiłem. Spojler zostaje jaki jest. Felgi letnie na biało, do tego czarne śruby D1 Spec i czarne zaciski. Wymiana przednich lamp na projectory. Wymiana przednich kierunkowskazów na cleary. Niedawno kupiłem do niej drzwi, bo obecne mam poobijane i pordzewiałe. Jak będzie chwilka czasu to je wymienię. Jeśli będzie kasa, to nowe felgi: TRD PTR18-21070 /pod warunkiem, że są dostępne 16 calowe. Nie udało mi się odszukać informacji na ten temat/.
Wnętrze:
radio albo 2din Toyota, albo jakiś wypas z dvd /jeszcze się nie zdecydowałem/. Do tego dobre nagłośnienie. Fotele, kierownica, mieszek i ten mały trójkącik w drzwiach do obszycia na nowo /najprawdopodobniej na czerń z bielą, ale co do proporcji, to jeszcze nie zdecydowałem ile czego i gdzie/
Performance, czyli finis coronat opus:
swap na 3sgte, jeśli będzie mnie stać i nie przejdzie mi zajawka. Póki co spełniam jeden z dwóch warunków. Za tym pewnie pójdą zmiany w zawieszeniu, przeniesieniu napędu i ogólnie wtedy pewnie zacznie się zdrowa rzeźba w samochodzie.
Na chwilę obecną mam aż tyle zdjęć:
Z czasem uzupełnię galerię
Dziękuję
Kacper
Ostatnio zmieniony 25-03-12, 13:30 przez kacp, łącznie zmieniany 2 razy.
- Zewus
- Użytkownik
- Posty: 3062
- Rejestracja: 13-03-09, 16:46
-
- Użytkownik
- Posty: 51
- Rejestracja: 02-02-12, 10:36
mete pisze:Zewus pisze:były ST202 z bębnami?
nie, Kacper się pomylił.
Żadnego swapa nie było.
Ma za to zaciski 2-tłoczkowe z przodu.
Dzięki Mateusz, za chwilę poprawię.
Pewnie jeszcze dużo niewiadomych/pomyłek rozwiejesz
kacp pisze:Także od razu przepraszam, jeśli coś pomylę i palnę/palnąłem jakąś bzdurę .
- Margo
- Użytkownik
- Posty: 4242
- Rejestracja: 15-07-09, 08:39
masz okejkę ode mnie , białe auto rządzi
powodzenia w planach i użytkowaniu, już cię tu Mete przypilnuje
powodzenia w planach i użytkowaniu, już cię tu Mete przypilnuje
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
- Makabra
- Użytkownik
- Posty: 3233
- Rejestracja: 04-03-10, 08:02
Re: ST 202 /kacp/
kacp pisze:Wnętrze:
*brak klimy
Chyba powinieneś w opisie auta umieścić tylko stuff który jest zamontowany
-
- Użytkownik
- Posty: 51
- Rejestracja: 02-02-12, 10:36
Margo pisze:masz okejkę ode mnie , białe auto rządzi
powodzenia w planach i użytkowaniu, już cię tu Mete przypilnuje
Dzięki . No Mateusz dużo pomaga i objaśnia. Chociaż więcej Panu Leszkowi, niż mi
Makabra pisze:kacp pisze:Wnętrze:
*brak klimy
Chyba powinieneś w opisie auta umieścić tylko stuff który jest zamontowany
Chciałem podkreślić, że to trudna miłość : )
Rzeski pisze:kacp pisze:Zawieszenie:
*amortyzatory tył: Bilstein b4
*amortyzatory przód: nie wiem
jezeli bilstein B4 to te krotkie sportowe amory to mam do nich fajne obnizajace sprezyny Eibacha jak cos daj znac na PW dobra cena u Rzesia.
Nie zmieniam linii samochodu, ale dziękuję
-
- Użytkownik
- Posty: 51
- Rejestracja: 02-02-12, 10:36
Comando pisze:Szybka Celika. Skoro Leszek moją wyprowadził na prosta to i z twoja sobie poradzi Gratulacje
Dziękuję
Najtrudniejsze po zakupie było ustawienie logistyczne prezentacji, bo zanim ją znalazłem to usłyszałem 'Kochanie kupuj co chcesz, byle nie białe'. Ale podjechałem o czwartej w nocy, zgarnąłem zmarzniętą autorkę cytatu do środka i tylko usłyszałem 'łał, rzeczywiście jest prześliczna!'.
Wszystko inne będzie bułką z masłem
- jones
- Użytkownik
- Posty: 1128
- Rejestracja: 24-11-09, 21:45
-
- Użytkownik
- Posty: 51
- Rejestracja: 02-02-12, 10:36
Ostatnio mnie wzięło na przemyślenia i doszedłem do wniosku, że muszę założyć sobie jakiś harmonogram robienia samochodu, bo co chwilę mnie nachodzą jakieś bzdurne pomysły. A z racji, że niebawem czeka mnie przeprowadzka i bliżej nie określone wydatki na nowe lokum, to muszę dosyć ściśle pilnować kasy. Pewnie tak do jesieni i tak za wiele nie zrobię i pewnie jeszcze mi się pozmienia, ale przynajmniej jako tako będę wiedział co i kiedy.
Także podzielę sobie działania przy samochodzie na trzy części:
Pierwsza - czyli rzeczy niezbędne
Doprowadzenie do mechanicznej igły przy pomocy p. Leszka. Zostało już nie wiele - poducha silnika, hamulce (i pewnie jakoś w przyszłym roku sprzęgło).
Druga - dogodzić pasażerce ( ) - wymiana drzwi na poliftowe, wymiana prawego błotnika poprawki blacharsko lakiernicze, felgi oz crono (myślę nad 17 calowymi - strasznie mi się podobają bydlackie felgi u Rześkiego, ale 18 to już za dużo), zaciski na czerwono, czerwone nakrętki d1 spec. Dalej car audio, jakieś 'cywilne kubełki', poprawki wnętrzarskie i klima. (Tutaj pytanie do szanownego grona klubowego - czy ktoś już tu robił klimę w GT i mi może opowiedzieć od początku do końca z czym się wiąże? Jakiego rzędu wydatki, jakie problemy itp. Wertowałem forum i znalazłem temat poruszany, ale nie kończony)
Trzecia - niejako zainspirowana przez mete, który ostatnio na niemieckiej S8 mnie wyprzedził mimo pedału w podłodze
Swap na 3sgte rev 4 od Toyoty Caldiny (w sumie tutaj też chętnie bym się dowiedział, czy na LHD ktoś już się w to bawił i czy gra jest warta świeczki?), oraz wiążące się z tym dodatkowe modyfikacje. Temat na tyle abstrakcyjny w tej chwili, że jeszcze mi snu z powiek nie spędza. Na koniec wypasiony lakier i projektory bo póki co mi to nie potrzebne.
Zdjęcia na weekendzie jakieś szczele - kilka zajebistych rudych detali i obcierek.
Ps. Czy ktoś ma ochotę się zareklamować na zajebistej VI gen?
Także podzielę sobie działania przy samochodzie na trzy części:
Pierwsza - czyli rzeczy niezbędne
Doprowadzenie do mechanicznej igły przy pomocy p. Leszka. Zostało już nie wiele - poducha silnika, hamulce (i pewnie jakoś w przyszłym roku sprzęgło).
Druga - dogodzić pasażerce ( ) - wymiana drzwi na poliftowe, wymiana prawego błotnika poprawki blacharsko lakiernicze, felgi oz crono (myślę nad 17 calowymi - strasznie mi się podobają bydlackie felgi u Rześkiego, ale 18 to już za dużo), zaciski na czerwono, czerwone nakrętki d1 spec. Dalej car audio, jakieś 'cywilne kubełki', poprawki wnętrzarskie i klima. (Tutaj pytanie do szanownego grona klubowego - czy ktoś już tu robił klimę w GT i mi może opowiedzieć od początku do końca z czym się wiąże? Jakiego rzędu wydatki, jakie problemy itp. Wertowałem forum i znalazłem temat poruszany, ale nie kończony)
Trzecia - niejako zainspirowana przez mete, który ostatnio na niemieckiej S8 mnie wyprzedził mimo pedału w podłodze
Swap na 3sgte rev 4 od Toyoty Caldiny (w sumie tutaj też chętnie bym się dowiedział, czy na LHD ktoś już się w to bawił i czy gra jest warta świeczki?), oraz wiążące się z tym dodatkowe modyfikacje. Temat na tyle abstrakcyjny w tej chwili, że jeszcze mi snu z powiek nie spędza. Na koniec wypasiony lakier i projektory bo póki co mi to nie potrzebne.
Zdjęcia na weekendzie jakieś szczele - kilka zajebistych rudych detali i obcierek.
Ps. Czy ktoś ma ochotę się zareklamować na zajebistej VI gen?
- JaQb_CK
- Użytkownik
- Posty: 1943
- Rejestracja: 07-09-09, 19:21
Ja zakładałem Klimę w VI.
Potrzebna jest:
- Chłodnica klimy,
- Przewody Klimy RHD,
- Kompresor klimy,
- Nagrzewnica z wersji z klima RHD,
- Pojemnik na czynnik (jest pod akumulatorem),
- Panel z wersji z klimatyzacja,
- Drugi wentylator na chłodnicę,
- Zestaw ORI uszczelek do klimy (płaciłem chyba 80-90zł w ASO),
Parę godzin wolnego czasu i powinieneś ogarnąć,
Aha ja jeszcze potrzebowałem gwintownika żeby poprawić gwinty w bloku pod kompresor.
Najgorsze jest znalezienie kompletu klimy z RHD.
Jak będziesz miał pytania to pisz.
Co do silnika z Caldiny to już słyszałem o Celicach które mają taki motor
Potrzebna jest:
- Chłodnica klimy,
- Przewody Klimy RHD,
- Kompresor klimy,
- Nagrzewnica z wersji z klima RHD,
- Pojemnik na czynnik (jest pod akumulatorem),
- Panel z wersji z klimatyzacja,
- Drugi wentylator na chłodnicę,
- Zestaw ORI uszczelek do klimy (płaciłem chyba 80-90zł w ASO),
Parę godzin wolnego czasu i powinieneś ogarnąć,
Aha ja jeszcze potrzebowałem gwintownika żeby poprawić gwinty w bloku pod kompresor.
Najgorsze jest znalezienie kompletu klimy z RHD.
Jak będziesz miał pytania to pisz.
Co do silnika z Caldiny to już słyszałem o Celicach które mają taki motor
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A
90` Toyota Celica V GT-Four A
-
- Użytkownik
- Posty: 51
- Rejestracja: 02-02-12, 10:36
mete pisze:Kacper, ale ja nie mam silnika z Caldiny
To zwykły polift
Widać polifty potrafią
No wiem wiem, że nie masz . Po prostu ja chcę w swojej (kiedyś) założyć 3sgte, a pewnie z caldiny gt4 będą z najmniejszym przebiegiem, najwydajniejsze i najmniej złachane. Twoja szybka czarnula tylko mnie utwierdziła w przekonaniu, że moja biała jest ciut za wolna
-
- Użytkownik
- Posty: 51
- Rejestracja: 02-02-12, 10:36