Cichociemna AT200

Roczniki 1994-1999
ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 09-10-10, 00:52

Postautor: ghost1077 » 10-04-13, 13:09

Frugo pisze:
Markus pisze:
Lestat pisze:
Markus pisze:
Lestat pisze:
Markus pisze:Najpierw płukanka, później dwa tygodnie z odkręconym korkiem i można zalewać świeżym olejem.

że jak? instrukcja jest na butelce - nie rób głupstw ;)

tzn? bo chyba nie rozumiem:-)


na rozgrzanym silniku wlewa się to na 15 min, przez ten czas auto sobie chodzi na wolnych i zlewasz, zalewasz nowym olejem

Aaa... to to wiem:D tak było oczywiście zrobione tylko jeszcze zlany stary olej. O filtrze oleju nie pisałem ale też wymieniłem;-)


No to pisz co robisz a nie jakieś bzdury "Najpierw płukanka, później dwa tygodnie z odkręconym korkiem" :D

Poza tym fajne mody porobiłeś - jest OKejka :-D


No nie wiem czy taka bzdura. Brat zrobił tak dlatego(2 tygodnie odkrecony korek), żeby olej zleciał do ostatniej kropli. O ile dobrze pamietam to po dwóch tygodniach "nakapało" jeszcze ze szklanke starego oleju. Teraz jest naprawdę świeży olej :-D

Awatar użytkownika
Asci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1032
Rejestracja: 12-05-07, 00:38

Postautor: Asci » 10-04-13, 13:11

Markus, Auto nabiera blasku. Świetny patent z hamulcami, myślę, że przetarłeś pewien szlak i więcej osób się zdecyduje na taką opcję. Powodzenia w dalszych modyfikacjach!

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 10-04-13, 13:50

Aż dziwne, że nikt wczesniej na to nie wpadł:D nawet na zagranicznych forach nic nie było na ten temat. Fajne jest to ze, felgi 16" wchodzą:)
Aha.. i tez pasują do Celicy VII.

Awatar użytkownika
kamwu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1759
Rejestracja: 05-07-11, 07:41

Postautor: kamwu » 10-04-13, 14:04

Akurat w technicznych w VII było o tych hamulcach z Avensisa. Fajnie że i do VI pasują. Fajnie to wygląda. Jedynie, jak pamiętam, masa tych tarcz to ok 1,5 kg więcej niż tarcz 255 mm. Czyli po ok. 1,5 kg na koło dochodzi, czego raczej dzięki felgom nie poczujesz ;)
Obrazek
RIP

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 10-04-13, 14:15

Markus pisze:Aż dziwne, że nikt wczesniej na to nie wpadł:D

ktoś wpadł na to już ponad rok temu i kilka celik z takimi zabawkami już jeździ :wink:

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 10-04-13, 15:41

ghost1077, fajnie, szkoda że w misce i tak zostały jeszcze co najmniej ze dwie szklanki starego oleju :)

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 09-10-10, 00:52

Postautor: ghost1077 » 10-04-13, 16:16

Matus pisze:ghost1077, fajnie, szkoda że w misce i tak zostały jeszcze co najmniej ze dwie szklanki starego oleju :)

Naprawde az tyle? Dlaczego? Przeciez przegrod w misce chyba nie ma, wiec chodzi tylko o umiejscowienie korka....

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 10-04-13, 16:19

ghost1077, no ale korek nie jest w najniższym miejscu niestety :)

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 06-05-13, 22:57

Witam.
Przed weekendem nastąpiły małe zmiany w wydechu.
Cały przelot średnicy 60.3mm. Plan był, że będzie M-tech jak u brata, ale cena którą zaproponowali była zbyt wygórowana więc zamówiłem tłumik środkowy i końcowy w trochę lepszej cenie od Mar-tec. Wykonanie jak M-tech, a cena trochę lepsza.
Tłumik środkowy 11cm wysokość i 60cm długość.
Obrazek
Obrazek
Tłumik końcowy o wymiarach 17x28x45cm więc max jaki może się zmieścić a wręcz trochę za wysoki ale tego nie przewidziałem...
Obrazek
Obrazek
A tak wygląda na samochodzie
Obrazek
Szczerze to nie wygląda najlepiej.. Myślałem, że zmieści się wyżej ale w piątek jadę na poprawkę może coś jeszcze się ugra wyrzucając blachę osłaniającą.
Najważniejsze, że jest to czego oczekiwałem, czyli CISZA PRAWIE JAK SERIA :D
Dzisiaj byłem na hamowni, żeby zobaczyć co dał wydech i tu moje zdziwienie bo nic nie dał, a nawet zabrał :roll:
Wygląda to tak:
Obrazek
Wartości maksymalne spadły o 5KM i o 6Nm ale wykres ogólnie wygląda ładniej niż przed wydechem.
Jadąc na hamownie zauważyłem również, że spadło doładowanie z ok 0.37 na 0.29.
Rozmawiałem z paroma osobami i twierdzą, że wydech nie może mieć znaczenia na doładowanie. Sprawdzałem naciąg paska, opaski i nie ma możliwości by spadek doładowanie mógł być przez nieszczelność w układzie lub pasek.
Moje pytanie:
Czy zmiana układu wydechowego na przelotowy mogła wpłynąć na spadek ciśnienia doładowania?

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 07-05-13, 22:08

1) sprawdź jeszcze raz naciąg paska
2) sprawdź wszystkie podciśnienia
3) sprawdź cały dolot ( być może masz jakieś małe pękniecie na jednym z kolanek )
4) sprawdź stan filtra powietrza ( przy suszarce bardzo szybko się brudzi )
5) być może coś sie dzieje z łożyskami w kompresorze i zwiekszyła się przestrzeń pomiędzy wirnikami )

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 04-06-13, 00:34

Małe przygotowania do kolejnego strojenia.
Wskazniki ciśnienia i temperatury oleju, EGT i boost. Wszystkie Autogaugi z serii SM PEAK.
Cała instalacja poprowadzona ładnie w peszlach
Obrazek
A tak już w samochodzie.
Obrazek
Jak widać trochę zakurzony ale to do ogarnięcia po sesji.

PS: Doładowanie wróciło, okazało się, że sylikon czy czujniku zasysanego powietrza się przerwał.

Awatar użytkownika
Martyś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 194
Rejestracja: 23-05-13, 17:45

Postautor: Martyś » 04-06-13, 11:27

Jak tam z tłumikiem? wyżej go zamontowałeś? Nie odbija się podczas przejazdu przez progi zwalniające? :?

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 04-06-13, 11:46

Martyś pisze:Jak tam z tłumikiem? wyżej go zamontowałeś? Nie odbija się podczas przejazdu przez progi zwalniające? :?

tak tak, tlumik piszedl trochę do góry, została zmieniona końcówka na trochę grubsza i wygląda już znosnie;)
A przy przejazdach przez garby nigdy nie było problemu.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 04-06-13, 11:47

Markus pisze:PS: Doładowanie wróciło, okazało się, że sylikon czy czujniku zasysanego powietrza się przerwał.

Jak wróciło doładowanie, to jedziesz jeszcze raz na hamownię, żeby sprawdzić ile dał nowy wydech?
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 04-06-13, 11:59

Marcin pisze:
Markus pisze:PS: Doładowanie wróciło, okazało się, że sylikon czy czujniku zasysanego powietrza się przerwał.

Jak wróciło doładowanie, to jedziesz jeszcze raz na hamownię, żeby sprawdzić ile dał nowy wydech?

Oczywiście, na hamownie pojadę jak nie w tym tygodniu to w przyszłym.

PS: Marcin, kiedy bedziesz w trójmieście?:)

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 04-06-13, 12:03

Markus pisze:
Marcin pisze:
Markus pisze:PS: Doładowanie wróciło, okazało się, że sylikon czy czujniku zasysanego powietrza się przerwał.

Jak wróciło doładowanie, to jedziesz jeszcze raz na hamownię, żeby sprawdzić ile dał nowy wydech?

Oczywiście, na hamownie pojadę jak nie w tym tygodniu to w przyszłym.
PS: Marcin, kiedy bedziesz w trójmieście?:)

Zamieść wykresik koniecznie.
A zegarki, czemu nie STRi? :P

P.S. Odpowiem Ci na PW.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 04-06-13, 12:24

Jasne że, wkleje wykres;)
Dlaczego nie stri? Już prawie kupielm ale pomarańczowe podswietlenie mnie zniechecilo. Jedyne wskaźniki które wizualnie mi się podobają i godne zaufania to czarne greddy albo orginal VDO.. Więc wygrała dostępność i cena.. Kupiłem gaugany:D Sam bardzo sceptycznie podchodzilem do autogauganow, ale poczytalem trochę opinii użytkowników i chyba więcej pozytywów niż negatywow.. W jednym z testów pomiary autogaugow na tle nawet droższych wskaznikow wypadały bardzo dobrze. Boję się tylko, żeby czujniki nie padały...

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 02-11-13, 21:38

[center]Po kilku miesiącach przerwy czas na małą aktualizacje z dokończenia zmiany doładowania.
[/center]
Zmiany jakie zaszły:
- Koło pasowe 160mm
- EcuMaster w trybie Fuel Implant + strojenie by Soldi
- Map Sensor z hondy do 0.7 b
- Puszka filtra z VI GT ( ciszej niż na stożku, ale może bardziej przytkany? )
- Zawór DV ProPerfekt
- Wkładka K&N

Wartości w peaku:
-Doładowanie 0.65b ( przy ok 3000 jest 0.55b od 4000 spada do 0.5b i od 6000 rośnie od 0.5-0.65 )
- Temperatura oleju ok 105 st.
- EGT ok 810 st
- Temperatura w dolocie ok 25 st.
Obrazek


Obrazek


Obrazek

Wynik jaki udało się uzyskać:
Obrazek


Szczerze? spodziewałem się troszeczkę lepszego wyniku, ale nie mam pomysłu co może być przyczyną...
Samochód został wystrojony na seryjnej pompie paliwa, całkowicie seryjnym silniku i sprzęgle. Po silniku nie widać negatywnych objawów doładowania, a sprzęgło klei jak kleiło :eek: Myślałem, że już w tym roku będzie potrzebny remont silnika i wymiana sprzęgła, ale wszystko jest jeszcze dobre...
Podczas pierwszego strojenia puścił uszczelniacz na kompresorze. Groźnie wyglądający dym spod maski i smród oleju skończył się tylko wymianą uszczelniacza za parę zł. Powodem najprawdopodobniej była zbyt duża ilość oleju nalana podczas wymiany rok temu.
Było ok 200ml, a powinno być ok 100ml :P

Sprawdzanie szczelności układu dolotowego :D
Obrazek


I troche eksploatacji:
Amortyzatory przód Bilstein B4 ( podobno ostatni komplet z Niemieckiej hurtowni :D )
Podduszki amortyzatorów z łożyskami Kayaba + zbieżność i samochód prowadzi się jak nówka sztuka :P


Obrazek

Obrazek

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 09-10-10, 00:52

Postautor: ghost1077 » 02-11-13, 21:56

A ja miałem okazje dzisiaj przejechać się cichociemna za kierownicą i to bez właściciela!:P :D Po pierwsze prowadzenie świetne, moja V-tka nie ma podejscia. A silnik? hm..wynik nie jest powalający, ale to jak ten silnik jedzie do 3-4tys to jest masakra. Jak mocny klekot. Tylko, że nie ma turbodziury. Ciekawe czy odczuwalne byłaby zmiana na lżejsze szesnastki....

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 02-11-13, 22:08

Gratuluję, że się udało zrealizować projekt do końca :)!

Robiłeś coś z wydechem ? Być może w tym tkwi wynik z hamowni...

Fakt - nie jest źle , bardzo ładny przebieg momentu :)

Sprzęgło skończy ci się bardzo szybko i nie chodzi o zużycie tylko o fakt przegrzania :)