Cichociemna AT200

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 02-11-13, 22:57

Zrealizować projekt do konca? Chciałbym, ale mysle, że na tym się nie skończy...:P
W planach: zaadoptowanie tlokow z 4agze, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi jaki będzie stopień sprężania...
Przerobienie kopulki pod MSD, porting głowicy, regulowane kółko rozrządu...
Wydech jest pełny przelot 60mm na 2 tlumikach więc tu chyba jest wszystko ok.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 03-11-13, 10:26

Ja nadal nie ogarniam, że Ty to robisz wszystko sam, Człowieku...
Masz możliwość nałożenia nowego wykresu na stary?

PS. Miała być gleba, a nie seria.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 03-11-13, 15:40

Marcin, niestety nie mam takiej możliwości bo obecny wykres jest z innej hamowni. Otworzyli nową hamownie obciążeniową 4x4 w naszej okolicy więc musieliśmy zobaczyć jak to działa :-)
Pewnie jak pojadę na hamownię z poprzedniego wykresu wykres będzie lepszy...

Gleba miała być i jest... Eibach -30 :D
Po tym jak Maciek założył gwint to mam mieszane odczucia...
Teraz jest fajnie... jest komfortowo, jest fajne prowadzenie tylko d&%a wysoko stoi...
Na gwincie przejechać nawet głównymi drogami przez trójmiasto 60km/h jest ciężko...
Na chwilę obecną zostaję jak jest, bo jest optymalnie...

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 03-11-13, 16:47

Markus pisze:Po tym jak Maciek założył gwint to mam mieszane odczucia...
Teraz jest fajnie... jest komfortowo, jest fajne prowadzenie tylko d&%a wysoko stoi...
Na gwincie przejechać nawet głównymi drogami przez trójmiasto 60km/h jest ciężko...
Na chwilę obecną zostaję jak jest, bo jest optymalnie...

Rozumiem Cię doskonale :)
Do DD nie założyłbym gwintu.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 11-12-13, 19:40

Mała aktualizacja.
Przyleciały prawdziwe made in Japan tłoki z 4a-gze o kompresji 8.0:1 :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeszcze nie mam dokładnych obliczeń jaka kompresja będzie na tych tłokach, ale wybranie na denku tłoka mają prawie identyczne - 7a-fe ma 13cc, 4a-gze 8.0:1 ma 12cc, wiec będę celował w podobną kompresję jak w oryginale. Brakuje mi tylko jednego wymiaru z tłoków 7a-fe, może ktoś ma luzem tłok z celicy 1.8 i mógłby poratować lub zmierzyć? :-)
Był też plan na przykrycie bloku głowicą 4a-ge 20v i odpalenie na seryjnym kompie z zaślepieniem VVT itd itd, ale na chwilę obecną odpuszczam ze względu na rzeźbę z nowym mocowaniem kompresora i alternatora. Jest to spokojnie do zrobienia, ale może kiedyś?

Powstał jeszcze prototyp kopułki z wyjściem na cewkę zewnętrzną :P
Ogólnie prosta sprawa chwila roboty tylko trzeba sprawdzić jak działa..

Obrazek

Z nowości przyszła jeszcze pompa walbro 255 i Map sensor z 3s-gte.

Aha... i jakie pierścienie polecacie:

NPR czy RIK?
Wiem, że wszyscy polecą ASO, ale moim zdaniem zbyt duża różnica cenowa w porównaniu z dobrym zamiennikiem żeby przepłacać :-)

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 11-12-13, 20:09

Gruuubo ;)

Jestem mega ciekaw jak to będzie śmigać po założeniu tłoków...

Wg mnie 7a-fe jest naprawdę wytrzymały...

Ile planujesz dmuchnąć ?

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 09-10-10, 00:52

Postautor: ghost1077 » 11-12-13, 20:27

Tłoki są kute. Do tego jeszcze kute korby i jeden rabarbar mozna dmuchac spokojnie :-D

a własnie-brat sie nie pochwalił, że tłoki przyleciały do nas z USA

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 11-12-13, 20:30

BASSI pisze:Gruuubo ;)

Jestem mega ciekaw jak to będzie śmigać po założeniu tłoków...

Wg mnie 7a-fe jest naprawdę wytrzymały...

Ile planujesz dmuchnąć ?


Planuję jeszcze założyć kute korby i dmuchać tyle ile zdoła dmuchnąć kompresor :-) kute korby to już nie duży koszt, a będzie bezpiecznie.
Oczywiście do tego kompletny remont silnika, sprzeglo, panewki i może zwiększenie cisnienia oleju na pompie.

Awatar użytkownika
Asci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1032
Rejestracja: 12-05-07, 00:38

Postautor: Asci » 11-12-13, 20:33

Markus, Może być ciekawie :D 200km pęknie jak nic :D

Awatar użytkownika
Wiciu_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 649
Rejestracja: 25-03-11, 21:15

Postautor: Wiciu_S » 11-12-13, 20:54

Markus, jesteś pewien, że tłoki od 4a-gze podejdą do głowicy 7a-fe?

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 11-12-13, 21:26

Wiciu_S pisze:Markus, jesteś pewien, że tłoki od 4a-gze podejdą do głowicy 7a-fe?

Pewność będę miał jak założe i będzie to jeździło, ale jestem dobrej mysli bo wszystko wskazuje, ze powinno ładnie pasowac :wink:

Awatar użytkownika
Wiciu_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 649
Rejestracja: 25-03-11, 21:15

Postautor: Wiciu_S » 11-12-13, 22:07

z tego co kiedyś gdzieś czytałem, to tłoki pasują pod blok, ale z głowicą już chyba niekoniecznie...ale pewności nie mam :wink:

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 11-12-13, 22:20

załóż jeszcze głowę z 4age, będzie fajnie. albo jak nie chcesz kombinować to chyba ciągle jest taki silnik (7agze) na sprzedaż
4a-ge power

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 11-12-13, 23:33

Lestat pisze:załóż jeszcze głowę z 4age, będzie fajnie. albo jak nie chcesz kombinować to chyba ciągle jest taki silnik (7agze) na sprzedaż

Mam możliwość kupienia głowicy 4age 20v i w moim przypadku jest to znacznie mniej komplikacji niż przy 16v, ale czy jest sens? Na pewno byłoby więcej mocy przy niższym doładowaniu i większy potencjał.. Kusi, ale chyba odpuszczam bo boję się nieprzewidzianych komplikacji... Może kiedyś jak moja głowica nie będzie reagowała na zwiększanie doładowania i będe miał więcej czasu :-)

lestat, wiesz może czym był czyszczony Twój silnik przy remoncie?

Awatar użytkownika
Wiciu_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 649
Rejestracja: 25-03-11, 21:15

Postautor: Wiciu_S » 11-12-13, 23:43

przy głowicy od 4age 350hp można spokojnie osiągnąć :-D Tylko jak to przenieść na asfalt :P

Awatar użytkownika
MisiekPolarny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 544
Rejestracja: 18-06-07, 08:48

Postautor: MisiekPolarny » 12-12-13, 22:24

Wiciu_S pisze:przy głowicy od 4age 350hp można spokojnie osiągnąć :-D Tylko jak to przenieść na asfalt :P


Nieprzyzwoicie szerokim kapciem + kontrola trakcji (żeby w ogóle z miejsca ruszył :mrgreen: )

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 08-02-14, 20:55

Nie chcę zakładać nowego tematu bo jest już trochę podobnych, a chciałbym zaczerpnąć trochę rad związanych z moim silnikiem.
Zbieram niezbędne części do remontu mojego 7a-fe i chciałbym poddać Waszej opinii na jakich częściach zrobić to najlepiej.. Chciałbym złożyć silnik który bez ryzyka, że coś może się wysypać zniesie jeszcze trochę doładowania.

- pierścienie tłokowe - RIK
- tłoki 4agze
- korby chciałbym zamówić Prism na śrubach nie ARP, ale o "wytrzymałości "grade8", trochę
przewyższające klasę 12.9" jakieś opinie o tych korbach, śrubach ktoś ma?
- pasek rozrządu Mitsuboshi
- rolka napinacza NSK
- pompa wody - jakieś sugestie? Aisin? czy może zostawić starą skoro jest wszystko ok?
- panewki główne ACL
- panewki korbowe kolbenschmidt lub King
- śruby głowicy... ARP to trochę przesada cenowa, ale czy ASO dadzą radę?
- uszczelki - zakładam dwie opcję. Komplet ASO, albo uszczelniacze + uszczelka glowicy ASO reszta Reinz.
- Stopień sprężania.. Przy oryginalnej długości korby będzie trochę poniżej seryjnego 9,5:1 bo tłoki z 4agze są osadzone o 0.5mm niżej niż tłoki z 7afe.. Wystarczy by móc dmuchać w okolice 1 bara? Czy profilaktycznie zamówić krótsze korbowody?

Na chwilę obecną z silnikiem nic się nie dzieję, ale ma ponad 240tys km, a chciałbym wykorzystać do końca możliwości kompresora.

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 09-02-14, 10:44

przede wszystkim m62 może nie ogarnąć 1 bara... coś czuję, że będziesz musiał iść w m90.
Panewki ACL Race... do 7A-FE nie ma, ale jeśli planujesz zmienić korby to być może coś dopasujesz....
Uszczelniacze ASO , a uszczlkę głowicy pomyśl o COMETIC'u - przy takim dmuchnięciu przyda się grubsza jeszcze bardziej odprężająca.

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 09-10-10, 00:52

Postautor: ghost1077 » 09-02-14, 11:07

BASSI pisze:przede wszystkim m62 może nie ogarnąć 1 bara... coś czuję, że będziesz musiał iść w m90.
Panewki ACL Race... do 7A-FE nie ma, ale jeśli planujesz zmienić korby to być może coś dopasujesz....
Uszczelniacze ASO , a uszczlkę głowicy pomyśl o COMETIC'u - przy takim dmuchnięciu przyda się grubsza jeszcze bardziej odprężająca.


Mam znajomego który w hondzie dmucha ponda 1 bara przy dopuszczalnych obrotach kompresora m62 i osiągnął 260KM i 330NM. Korby planuje założyć robione na zamówienie pod wymiar, ale to nic nie zmienia bo wału nie zmienię?
Orientujesz się może czy cometic występuje do 7afe? Bo szukałem, ale nie widziałem..
Można spróbować dać metalową uszczelkę ASO a odprężyć dając trochę krótsze korby?
A co myślisz o śrubach głowicy? ARP czy ASO? Gdyby nie cena 700zł pewnie bym się nie zastanawiał..

UPS... przepraszam zalogowałem się na brata konto :-D

masstec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 83
Rejestracja: 03-11-13, 22:35

Postautor: masstec » 09-02-14, 11:12

Mam znajomego który w hondzie dmucha ponda 1 bara przy dopuszczalnych obrotach kompresora m62 i osiągnął 260KM i 330NM. Korby planuje założyć robione na zamówienie pod wymiar, ale to nic nie zmienia bo wału nie zmienię?
Orientujesz się może czy cometic występuje do 7afe? Bo szukałem, ale nie widziałem..
Można spróbować dać metalową uszczelkę ASO a odprężyć dając trochę krótsze korby?
A co myślisz o śrubach głowicy? ARP czy ASO? Gdyby nie cena 700zł pewnie bym się nie zastanawiał..

UPS... przepraszam zalogowałem się na brata konto :-D[/quote]

Możesz rozwinąc myśl 'dorabianie korbowodów"?
Dorobiebie uszczelki to chyba nie problem.