Czarna GT by groohaa
- Arczi
- Użytkownik
- Posty: 147
- Rejestracja: 22-11-12, 17:58
Bokken masz rację jest to rozwiązanie, ale jakość dzwięku może znacznie się pogorszyć.
Celica to stan umysłu
viewtopic.php?t=33986
viewtopic.php?t=33986
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
- majster
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: 30-03-12, 01:54
groohaa1 pisze:ostatnio wiązka radiowa zostało doprowadzona do stanu seryjnego i wjechał taki bajer z epoki Radio tymczasowe,
W tym zestawieniu podoba mi się najbardziej. Wygląda po prostu świetnie. Auto z epoki i radio z epoki
2din robi robotę. Miałem taki w wersji UK jeszcze, niestety po przekładce pozostało mi 1din i jakiś Blaupunkt-nie pasuje do niczego.
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
Czas na mały update, bo dawno nic pod maską się nie działo.
1) W grudniu został skontrolowany luz zaworowy - wszystko w normie, choć w górnym zakresie. Przy okazji wyczyszczony cały dolot, bo tak wyglądał:
i wszystko złożone na nowych uszczelkach by ASO.
Przy okazji kontrola że ACIS ładnie wszystko chodzi.
Po zabawie zmierzona kompresja, wyszło ok. 12,7 - 13,0 - 13,5 - 13,5, wynik według mnie zadowalający, chociaż 1 trochę odstaje od reszty...
Z góry sam silnik podobno ładnie wygląda, wałki w porządku, nie ma żadnych złogów/skorup nagaru, ale mechanik się bardzo zdziwił czerwonym nalotem:
Czym to może być spowodowane? Użyciem płukanki przy 2 ostatnich wymianach oleju?
2) w ramach szukania wycieku/powodu uwalenia dołu silnika olejem, silnik wyczyszczony na błysk. Po ok 500km nie pojawiło się nawet zapocenie, może rzeczywiście wystarczyło wyczyścić i tyle
->
3) udało się uchwycić pięknie uciekający gaz:)
po pospawaniu okazało się że się poci już w 2 innych miejscach. Także szukam sprawnej, nikt cholera nie ma do LHD, nawet w ASO już niedostępne...
4) układ wspomagania przepłukany litrem ATFa i zalany Dexron III castrola. Pompa oczywiście się poci, zobaczymy jak zareaguje na przepłukanie i nowy olej... (zbiorniczek wyrównawczy niestety ścianki ma już czarne na stałe, chociaż płyn czerwony)
5) porządki w podciśnieniach. Wywalanie szajsu z jakiegoś sklepu z rybkami i wsadzenie tego co ma tam być:
6) kilkakrotne porządne odpowietrzanie układu chłodzenia i wydaje się że bulgotanie zza deski na zimnym silniku ustało... Nadal tylko nie rozumiem dlaczego układ który z zasady sam się ma odpowietrzać, tego nie uczynił...
7) szukamy przyczyny miękkiego pedału hamulca, układ ponownie odpowietrzony, ale nic to nie zmieniło...
No i tyle - ogólnie pojazd działa Punkt 3 i 7 nadal na tapecie i trzeba kombinować.
A na wiosnę/lato może uda się już premium audio skompletować i zamontować
1) W grudniu został skontrolowany luz zaworowy - wszystko w normie, choć w górnym zakresie. Przy okazji wyczyszczony cały dolot, bo tak wyglądał:
i wszystko złożone na nowych uszczelkach by ASO.
Przy okazji kontrola że ACIS ładnie wszystko chodzi.
Po zabawie zmierzona kompresja, wyszło ok. 12,7 - 13,0 - 13,5 - 13,5, wynik według mnie zadowalający, chociaż 1 trochę odstaje od reszty...
Z góry sam silnik podobno ładnie wygląda, wałki w porządku, nie ma żadnych złogów/skorup nagaru, ale mechanik się bardzo zdziwił czerwonym nalotem:
Czym to może być spowodowane? Użyciem płukanki przy 2 ostatnich wymianach oleju?
2) w ramach szukania wycieku/powodu uwalenia dołu silnika olejem, silnik wyczyszczony na błysk. Po ok 500km nie pojawiło się nawet zapocenie, może rzeczywiście wystarczyło wyczyścić i tyle
->
3) udało się uchwycić pięknie uciekający gaz:)
po pospawaniu okazało się że się poci już w 2 innych miejscach. Także szukam sprawnej, nikt cholera nie ma do LHD, nawet w ASO już niedostępne...
4) układ wspomagania przepłukany litrem ATFa i zalany Dexron III castrola. Pompa oczywiście się poci, zobaczymy jak zareaguje na przepłukanie i nowy olej... (zbiorniczek wyrównawczy niestety ścianki ma już czarne na stałe, chociaż płyn czerwony)
5) porządki w podciśnieniach. Wywalanie szajsu z jakiegoś sklepu z rybkami i wsadzenie tego co ma tam być:
6) kilkakrotne porządne odpowietrzanie układu chłodzenia i wydaje się że bulgotanie zza deski na zimnym silniku ustało... Nadal tylko nie rozumiem dlaczego układ który z zasady sam się ma odpowietrzać, tego nie uczynił...
7) szukamy przyczyny miękkiego pedału hamulca, układ ponownie odpowietrzony, ale nic to nie zmieniło...
No i tyle - ogólnie pojazd działa Punkt 3 i 7 nadal na tapecie i trzeba kombinować.
A na wiosnę/lato może uda się już premium audio skompletować i zamontować
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
budolf pisze:3) - zrobić trza, wiadomo co i gdzie, nic przyjemniejszego.
klimę miałem, chyba tylko się pociło, po poruszeniu rurki zrobiła się dziura jak na zdjęciu. Po pospawaniu i pojawiły się 2 nowe nieszczelności - no sita nie ma sensu łatać! A mam problem z dostaniem używki, póki co nie znalazłem żadnej, nie mówiąc już o tym żeby była w lepszym stanie niż moja...
budolf pisze:7) - wymienić serwo albo jakiś tłoczek puszcza.
Hamulce po przeglądzie z 1,5 roku temu, wszystko poczyszczone, gumki wymienione, wyciekó brak. Poza tym hamulce działają, był test , hamowanie ze 180, nawet na mokrej nawierzchni wszystko równo bierze nic nie znosi, mój mechanior twierdzi że mózg na szybie, ABS działa - ale pedał bardzo późno reaguje, dopiero po wciśnięciu do połowy coś się zaczyna dziać...
Będę miał niedługo przegląd techniczny to wezme wydruki dla potwierdzenia...
- majster
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: 30-03-12, 01:54
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
- majster
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: 30-03-12, 01:54
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
- Makabra
- Użytkownik
- Posty: 3233
- Rejestracja: 04-03-10, 08:02
- groohaa1
- Użytkownik
- Posty: 977
- Rejestracja: 31-05-12, 22:41
Jeszcze zderzaka nie zdjąłem, ale wg schematów:
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... lk_id=5201
jedyna częścią która się rózni jest zewnętrzny zderzak.
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... lk_id=5201
jedyna częścią która się rózni jest zewnętrzny zderzak.