3S-GE -> 3S-GTE JDM SWAP Projekt
- Przemmo
- Użytkownik
- Posty: 331
- Rejestracja: 02-10-06, 22:25
3S-GE -> 3S-GTE JDM SWAP Projekt
Witam,
Po długiej walce i poszukiwaniu optymalnego rozwiązania postanowiłem zastąpić mój silnik innym. Obecnie mam zestaw 3sge + s54 open diff
Samochód:
*Toyota Celica ST202
Silnik:
*3S-GE rev III
Przeniesienie napędu:
*seria S54
Zawieszenie:
*seria
Hamulce:
*seria
Układ wydechowy:
*seria
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 15", oryginalne z VIgen
Wnętrze:
*gałka TRD
Audio:
-Głośniki x8 + subwoofer
-radio Alpine
-wzmaczniacz Qmos 45x4
Body:
*seria/nic
Krótki opis/historia samochodu:
sprowadzony kilka m-cy temu ze Szwajcarii, przyjechało zadbane. No bajka...
Krótki opis planów zmian:
1) przełożenie silnika z 3sge na 3sgte, zdobyty od kolegi Tomciuś, łącznie z wiązką i ECU
a) wymiana rozrządu (pasek mitsuboshi, rolki koyo)
b) wymiana pompy wody (ASO)
c) wymiana uszczelniaczy wału i wałków (ASO)
d) sprawdzenie i ewentualna pompy oleju, wymiana o-ring'u pompy oleju
e) pompa paliwa?? Stara da rade?
2) sprzęgło- tu nie do końca wiem co i jak. Tarcza musi zostać od S54 (ma mniejszy otwór
i inną ilość klinów (20 zamiast 21). Nie wiem tylko co z dociskiem i kołem zamachowym- z tego co wyszukałem musi być od gte. Nie wiem jeszcze czy docisk średnicą będzie pasował do tarczy z S54- poinformuję jutro. Skrzynia póki co pozostanie S54, szukam e56 lub e153. Ale z tego co czytałem docisk i koło z GTE tarcza z gt.
3) Wymiana przewodów zapłonowych, jakie?
4) felgi 17" z oponami 205 x 50
5) turbo timer HKS Type 0
a) podłączenie:
- czerowny przewód +12V (zasilanie)
- zielony zapłon IG (tu TT utrzymuje napięcie przez zaprogramowany czas)
- niebieski ACC (zasilanie urządzeń dodatkowych)
- czarny masa
- szary masa
Póki co to tyle, postaram się dodać dalsze info wraz z postępem prac. Jutro silnik ma być we Wrocławiu- oby cały i dobry.
Zdjęcia, innych nie mam
Po długiej walce i poszukiwaniu optymalnego rozwiązania postanowiłem zastąpić mój silnik innym. Obecnie mam zestaw 3sge + s54 open diff
Samochód:
*Toyota Celica ST202
Silnik:
*3S-GE rev III
Przeniesienie napędu:
*seria S54
Zawieszenie:
*seria
Hamulce:
*seria
Układ wydechowy:
*seria
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 15", oryginalne z VIgen
Wnętrze:
*gałka TRD
Audio:
-Głośniki x8 + subwoofer
-radio Alpine
-wzmaczniacz Qmos 45x4
Body:
*seria/nic
Krótki opis/historia samochodu:
sprowadzony kilka m-cy temu ze Szwajcarii, przyjechało zadbane. No bajka...
Krótki opis planów zmian:
1) przełożenie silnika z 3sge na 3sgte, zdobyty od kolegi Tomciuś, łącznie z wiązką i ECU
a) wymiana rozrządu (pasek mitsuboshi, rolki koyo)
b) wymiana pompy wody (ASO)
c) wymiana uszczelniaczy wału i wałków (ASO)
d) sprawdzenie i ewentualna pompy oleju, wymiana o-ring'u pompy oleju
e) pompa paliwa?? Stara da rade?
2) sprzęgło- tu nie do końca wiem co i jak. Tarcza musi zostać od S54 (ma mniejszy otwór
i inną ilość klinów (20 zamiast 21). Nie wiem tylko co z dociskiem i kołem zamachowym- z tego co wyszukałem musi być od gte. Nie wiem jeszcze czy docisk średnicą będzie pasował do tarczy z S54- poinformuję jutro. Skrzynia póki co pozostanie S54, szukam e56 lub e153. Ale z tego co czytałem docisk i koło z GTE tarcza z gt.
3) Wymiana przewodów zapłonowych, jakie?
4) felgi 17" z oponami 205 x 50
5) turbo timer HKS Type 0
a) podłączenie:
- czerowny przewód +12V (zasilanie)
- zielony zapłon IG (tu TT utrzymuje napięcie przez zaprogramowany czas)
- niebieski ACC (zasilanie urządzeń dodatkowych)
- czarny masa
- szary masa
Póki co to tyle, postaram się dodać dalsze info wraz z postępem prac. Jutro silnik ma być we Wrocławiu- oby cały i dobry.
Zdjęcia, innych nie mam
Ostatnio zmieniony 20-03-13, 21:14 przez Przemmo, łącznie zmieniany 3 razy.
- DCG
- Użytkownik
- Posty: 5383
- Rejestracja: 30-11-06, 21:02
dostosuj proszę:
viewtopic.php?t=25725
viewtopic.php?t=25725
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally
https://www.facebook.com/DCG.Rally
- Przemmo
- Użytkownik
- Posty: 331
- Rejestracja: 02-10-06, 22:25
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
- Margo
- Użytkownik
- Posty: 4242
- Rejestracja: 15-07-09, 08:39
Przemmo pisze:sprzęgło- tu nie do końca wiem co i jak. Tarcza musi zostać od S54 (ma mniejszy otwór
i inną ilość klinów (20 zamiast 21). Nie wiem tylko co z dociskiem i kołem zamachowym- z
tu nie do końca rozumiem, mam skrzynie S54 i przy wymianie sprzęgła wleciało normalne exedy i działa aż miło
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
- Przemmo
- Użytkownik
- Posty: 331
- Rejestracja: 02-10-06, 22:25
- BigBrother
- Użytkownik
- Posty: 586
- Rejestracja: 09-04-08, 21:29
najlepiej MAGNECORPrzemmo pisze:(jakieś sugestje?)
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM