Renesco pisze:Jedno to kwestia wizualna, a druga to bezpieczeństwo, bo zeszlifowanie ryfli zmienia promień światła reflektora. Poza tym homologacja, a raczej jej utrata. Mi osobiście taka lampa się podoba, wypolerowana, zeszlifowana wygląda "świeżej" od oryginału natomiast sam odrzuciłem możliwość takiej modyfikacji, bo nie jest to bezpieczne i legalne (a co za tym idzie łatwo wyobrazić sobie sytuację, gdzie dochodzi do wypadku, kierowca mówi, że go oślepiłeś, ubezpieczyciel bada samochód i zaczynają się schody).
To nie jest tylko zeszlifowany klosz - w środku zamiast standardowego odbłyśnika jest soczewka, która sama w sobie odpowiada za snop światła i jego kształt i wysokość świecenia - jak znam życie to fabryczna soczewka produkcji AUDI, bo są bardzo popularne. Świeci na pewno lepiej niż zwykła lampa i ustawiona też na pewno jest dobrze. Nie róbmy paniki w miejscu, w którym to niepotrzebne. Polecam poczytać sobie trochę na: https://hidretrofit.pl/
Homologacja to inna kwestia, ale każdy VI gen z lampami JDM z przodu nie ma homologacji a jakoś problemu nie widać na forum. Pamiętajmy, że homologacja nie zawsze służy bezpieczeństwu i nie zawsze jest wyznacznikiem jakości. Świat się zmienia. Do niedawna żarówka LED w kloszu to było zło i oj oj, bo policja. A teraz LED jest standardem fabrycznym nie wspominając już o światłach opartych na projekcji laserowej.
P.S. Co do ubezpieczenia - jak skasujesz przód samochodu, to sobie można "śledztwo" ubezpieczyciela między bajki włożyć.