Silver Celica VVTI by Nail
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 08-08-19, 15:22
Silver Celica VVTI by Nail
Samochód:
- Toyota Celica VII VVTI 2000 r.
Silnik:
- 1ZZ-FE
- Świece DENSO Iridium Ik16tt
- Olej Motul Eco-Nergy 5W30
- Wymieniona rolka napinacza paska
- Zrobiony rozrząd + koło zmiennych faz + pompa wody (AISIN)
- Wymienione panewki
- Nowy OEM zawór OCV
Osprzęt:
- Alternator ASA
- Regenerowany kompresor klimy
- Nowy skraplacz klimy (Thermotec)
- Nowy termostat (Mahle)
Przeniesienie napędu:
- Zestaw sprzęgła LUK RepSet
Zawieszenie:
- Amortyzatory P-T z JP
- Sprężyny przód Kayaba
- Poduszki + łożyska amort. P - Monroe
- Poduszki amort. T - SNR
- Wymienione wszystkie odboje, osłony amortyzatorów, podkładki poduszek i sprężyn, sprężyny talerzowe
- Wymienione tuleje tylnego zwieszenia
- Wymienione śruby regulacji zbieżności tył (góra i dół)
- Nowe łączniki stabilizatora tył
Hamulce:
- Zaciski przód - swap Avensis 295mm, pomalowane na czerwono
- Tarcze/klocki przód Texar
- Tarcze/klocki tył Texar
- Zaciski tył regenerowane i pomalowane na czerwono
- Nowe tarcze kotwiczne tył
- Nowe szczęki i linka ręcznego
Układ wydechowy:
- Seria
Układ dolotowy:
- Filtr K&N
Koła:
- Enkei Shogun 17x7,5 + Hankook Kinergy 4S2 H750 205/45
- Lato: Alu Ori 16" + Opony FALKEN ZIEX ZE310 ECORUN 205/50 87W
- Zima: stalowe 15" + jakieś tam opony 205/55
- Nowe łożysko koła PP - SKF
- Dystanse 25mm tył
Wnętrze:
- Czarno szare skóry z TSa
- Kierownica obszyta pod kolor siedzeń
- Mieszek i gałka biegów skórzane TRD
Audio:
- Kenwood DDX-4019BT
Body:
- Całkowite odświeżony lakier w oryginalnym 1d0 + poprawki blacharskie
- Progi w kolorze nadwozia
- Dach przemalowany na czarno
- Wykonana konserwacja podwozia i profili zamkniętych
- Nowe gumy dystansowe klapy bagażnika
- Regenerowane lampy przednie
Krótki opis/historia samochodu:
Samochód w moich rękach od sierpnia 2019. W kraju od 2016, sprowadzony z Niemiec z przebiegiem 145 tys km. Do mnie trafiła z przebiegiem 186 tys. Biorąc pod uwagę stan początkowy, w pierwszej kolejności usprawniłem centralny (siłownik od Yarisa robi robotę), wymieniłem olej i filtry, a następnie wysłałem Celinę na miesiąc do lakiernika żeby przywrócić lakierowi pierwotny blask, a przy okazji usunąć wszelkie ukryte wady blacharskie (których, jak się okazało kilka było ale na szczęście nic poważnego).
Krótki opis planów zmian:
Auto chcę utrzymać w miarę w oryginale bez zbędnych udziwnień. Celina ma przede wszystkim chodzić dobrze, jazda ma być wygodna a przebywanie w samochodzie przyjemne. Stąd planowane zmiany to:
- filtr K&N V
- nowe felgi V
- obniżenie -30
- swap hamulców przód na 295mm od Avensisa V
- wymiana lamp przód V
- obszycie kierownicy V
- nowa tapicerka foteli V
- obszycie deski skórą
- zmiana gałki biegów V
- mieszek dla ręcznego
- aluminiowe nakładki na pedały
- wymiana tarcz zegarów
- rozpórka na przód
- ogólna kosmetyka pod maską
A tak wyglądała po zakupie:
- Toyota Celica VII VVTI 2000 r.
Silnik:
- 1ZZ-FE
- Świece DENSO Iridium Ik16tt
- Olej Motul Eco-Nergy 5W30
- Wymieniona rolka napinacza paska
- Zrobiony rozrząd + koło zmiennych faz + pompa wody (AISIN)
- Wymienione panewki
- Nowy OEM zawór OCV
Osprzęt:
- Alternator ASA
- Regenerowany kompresor klimy
- Nowy skraplacz klimy (Thermotec)
- Nowy termostat (Mahle)
Przeniesienie napędu:
- Zestaw sprzęgła LUK RepSet
Zawieszenie:
- Amortyzatory P-T z JP
- Sprężyny przód Kayaba
- Poduszki + łożyska amort. P - Monroe
- Poduszki amort. T - SNR
- Wymienione wszystkie odboje, osłony amortyzatorów, podkładki poduszek i sprężyn, sprężyny talerzowe
- Wymienione tuleje tylnego zwieszenia
- Wymienione śruby regulacji zbieżności tył (góra i dół)
- Nowe łączniki stabilizatora tył
Hamulce:
- Zaciski przód - swap Avensis 295mm, pomalowane na czerwono
- Tarcze/klocki przód Texar
- Tarcze/klocki tył Texar
- Zaciski tył regenerowane i pomalowane na czerwono
- Nowe tarcze kotwiczne tył
- Nowe szczęki i linka ręcznego
Układ wydechowy:
- Seria
Układ dolotowy:
- Filtr K&N
Koła:
- Enkei Shogun 17x7,5 + Hankook Kinergy 4S2 H750 205/45
- Lato: Alu Ori 16" + Opony FALKEN ZIEX ZE310 ECORUN 205/50 87W
- Zima: stalowe 15" + jakieś tam opony 205/55
- Nowe łożysko koła PP - SKF
- Dystanse 25mm tył
Wnętrze:
- Czarno szare skóry z TSa
- Kierownica obszyta pod kolor siedzeń
- Mieszek i gałka biegów skórzane TRD
Audio:
- Kenwood DDX-4019BT
Body:
- Całkowite odświeżony lakier w oryginalnym 1d0 + poprawki blacharskie
- Progi w kolorze nadwozia
- Dach przemalowany na czarno
- Wykonana konserwacja podwozia i profili zamkniętych
- Nowe gumy dystansowe klapy bagażnika
- Regenerowane lampy przednie
Krótki opis/historia samochodu:
Samochód w moich rękach od sierpnia 2019. W kraju od 2016, sprowadzony z Niemiec z przebiegiem 145 tys km. Do mnie trafiła z przebiegiem 186 tys. Biorąc pod uwagę stan początkowy, w pierwszej kolejności usprawniłem centralny (siłownik od Yarisa robi robotę), wymieniłem olej i filtry, a następnie wysłałem Celinę na miesiąc do lakiernika żeby przywrócić lakierowi pierwotny blask, a przy okazji usunąć wszelkie ukryte wady blacharskie (których, jak się okazało kilka było ale na szczęście nic poważnego).
Krótki opis planów zmian:
Auto chcę utrzymać w miarę w oryginale bez zbędnych udziwnień. Celina ma przede wszystkim chodzić dobrze, jazda ma być wygodna a przebywanie w samochodzie przyjemne. Stąd planowane zmiany to:
- filtr K&N V
- nowe felgi V
- obniżenie -30
- swap hamulców przód na 295mm od Avensisa V
- wymiana lamp przód V
- obszycie kierownicy V
- nowa tapicerka foteli V
- obszycie deski skórą
- zmiana gałki biegów V
- mieszek dla ręcznego
- aluminiowe nakładki na pedały
- wymiana tarcz zegarów
- rozpórka na przód
- ogólna kosmetyka pod maską
A tak wyglądała po zakupie:
Ostatnio zmieniony 09-05-23, 17:02 przez nailinthehead, łącznie zmieniany 22 razy.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 08-08-19, 15:22
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Celina pod choinkę dostała nową szybę czołową (stara była już mocno porysowana) i czyszczenie przepustnicy. Teraz gładko przyspiesza i mniej trzęsie stojąc na światłach.
Na montaż czeka wyczyszczony i podmalowany rozrusznik.
Poza tym czekają na swoją kolej skórzane fotele czarno szare z TSa (angliki, ale będę przerzucał pokrowce na stelaż EU) i nowa gałka zmiany biegów.
Ktoś przerabiał temat demontażu górnej osłony kolektora wydechowego? Da się ją wyciągnąć bez zbędnego kombinowania? Moja jest już trochę popękana i lekko klekocze.
Na montaż czeka wyczyszczony i podmalowany rozrusznik.
Poza tym czekają na swoją kolej skórzane fotele czarno szare z TSa (angliki, ale będę przerzucał pokrowce na stelaż EU) i nowa gałka zmiany biegów.
Ktoś przerabiał temat demontażu górnej osłony kolektora wydechowego? Da się ją wyciągnąć bez zbędnego kombinowania? Moja jest już trochę popękana i lekko klekocze.
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Osłony tak łatwo nie zdejmiesz, nie odkręcisz śrub. Temperatura już zrobiła tam swoje... Chyba, że będziesz miał szczęście.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 08-08-19, 15:22
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Tego się obawiałem. Z tym się na szczęście nie pali, chciałem tylko zlikwidować zbędne źródło hałasu pod maską.
Jak już zadaję pytania to kolejne: mam problem z maską, otóż obecnie żeby ją zamknąć muszę nią dosyć mocno pier... trzasnąć i wcale mi się to nie podoba. Jest jakiś sposób żeby z tym sobie poradzić czy trzeba zamek wymienić? Otwieranie z kabiny działa jak należy.
Jak już zadaję pytania to kolejne: mam problem z maską, otóż obecnie żeby ją zamknąć muszę nią dosyć mocno pier... trzasnąć i wcale mi się to nie podoba. Jest jakiś sposób żeby z tym sobie poradzić czy trzeba zamek wymienić? Otwieranie z kabiny działa jak należy.
-
- Użytkownik
- Posty: 564
- Rejestracja: 10-12-10, 17:49
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Może odboje maski masz za bardzo wykrecone.
Wkręć je trochę i zobaczysz czy będzie lepiej.
Wkręć je trochę i zobaczysz czy będzie lepiej.
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Tak jak kolega wyżej pisze - wkręć odboje i zobacz czy będzie lepiej. Co do samego zamka to przesmaruj go porządnie i sprawdź czy Ci minimalnie nie zjechał, popuść śruby i podciągnij go lekko w górę.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 08-08-19, 15:22
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Dawno mnie tu nie było no i trochę się działo od tego czasu. Autko dosyć powoli ale sukcesywnie się zmieniało. W międzyczasie miało iść na sprzedaż, ale jednak zostało i dłubię je dalej. Niestety czas mnie bardzo ogranicza w tym, co mogę zrobić za jednym zamachem.
Ponieważ w zeszłym tygodniu wleciały regenerowane lampy przednie i nowy alternator, postanowiłem odkurzyć temat. Pierwszy post został zaktualizowany, a prac na przestrzeni ostatnich 3 lat było dosyć sporo. Część z przymusu, większość "na zapas" Następne w kolejce są felgi ale nadal nie zdecydowałem czy przesiadać się na 17 czy zostać przy 16 dla większego komfortu.
Stare lampy
Różnica w świeceniu po wymianie prawej:
Efekt finalny:
A tu trochę starszych fotek. Fotele są przerobione z anglika i oba mają regulację wysokości. Stwierdziłem, że to bardziej przydatne niż mechanizm składania fotela przez pasażera (z tyłu i tak w zasadzie nikt nie jeździ)
Ponieważ w zeszłym tygodniu wleciały regenerowane lampy przednie i nowy alternator, postanowiłem odkurzyć temat. Pierwszy post został zaktualizowany, a prac na przestrzeni ostatnich 3 lat było dosyć sporo. Część z przymusu, większość "na zapas" Następne w kolejce są felgi ale nadal nie zdecydowałem czy przesiadać się na 17 czy zostać przy 16 dla większego komfortu.
Stare lampy
Różnica w świeceniu po wymianie prawej:
Efekt finalny:
A tu trochę starszych fotek. Fotele są przerobione z anglika i oba mają regulację wysokości. Stwierdziłem, że to bardziej przydatne niż mechanizm składania fotela przez pasażera (z tyłu i tak w zasadzie nikt nie jeździ)
Ostatnio zmieniony 20-08-22, 23:30 przez nailinthehead, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 08-08-19, 15:22
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Wpadły nowe rolki
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 08-08-19, 15:22
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Spory update. Cela przeszła odnowę konserwacji podwozia. Jak już to robiłem, chciałem w końcu zrobić z tyłu zbieżność i wymienić śruby regulacji, które leżały od dwóch lat w szufladzie. No i się zaczęło. W skrócie: trzeba było zrzucić całe tylne zawieszenie razem z belką. Oczywiście bez cięcia śrub się nie obyło. Wymienione zostały na nowe:
- wszystkie śruby mocujące i regulacyjne,
- wszystkie tuleje,
- łączniki stabilizatora,
- tarcze kotwiczne (!!!)
- szczęki hamulcowe
- linka ręcznego
Na koniec pełna geometria i po 1,5 miesiąca walki z zamawianiem części Celina wyjechała z warsztatu.
Zrobiłem trasę 700 km i wszystko gra. Przy okazji skontrolowałem spożycie oleju i nie odnotowałem żadnego ubytku. Jedyny mankament - pojawiło się skrzypienie z tyłu gdy samochód się bujnie przy hamowaniu. Mam nadzieję, że to tylko kwestia nowych gum i z czasem się wszystko dotrze.
- wszystkie śruby mocujące i regulacyjne,
- wszystkie tuleje,
- łączniki stabilizatora,
- tarcze kotwiczne (!!!)
- szczęki hamulcowe
- linka ręcznego
Na koniec pełna geometria i po 1,5 miesiąca walki z zamawianiem części Celina wyjechała z warsztatu.
Zrobiłem trasę 700 km i wszystko gra. Przy okazji skontrolowałem spożycie oleju i nie odnotowałem żadnego ubytku. Jedyny mankament - pojawiło się skrzypienie z tyłu gdy samochód się bujnie przy hamowaniu. Mam nadzieję, że to tylko kwestia nowych gum i z czasem się wszystko dotrze.
Ostatnio zmieniony 01-11-22, 16:00 przez nailinthehead, łącznie zmieniany 1 raz.
- klexmix
- Użytkownik
- Posty: 884
- Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Tarcze kotwiczne używane rozumiem założyłeś?
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 08-08-19, 15:22
Re: Silver Celica VVTI by Nail
klexmix pisze:Tarcze kotwiczne używane rozumiem założyłeś?
Nie, tarcze są fabrycznie nowe. Udało mi się dostać trochę taniej na Ebayu. Nie miałem czasu na szukanie używek.
- klexmix
- Użytkownik
- Posty: 884
- Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Trochę taniej to ile? Nowych zamienników nie ma, a OEM kosztują 1500 za szt...
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 08-08-19, 15:22
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Wyszło mi 235 euro z przesyłką za nowy komplet. W 4 dni robocze było u mnie. Więc jednak „trochę” taniej niż w kraju
- klexmix
- Użytkownik
- Posty: 884
- Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Re: Silver Celica VVTI by Nail
To nadal jest kupa siana za kawałek blaszki.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 08-08-19, 15:22
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Zgadza się, ale bez tego kawałka blaszki jeździć się nie da i wyraźnie ktoś na tym mocno zarabia.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 08-08-19, 15:22
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Kolejny update. Z nowym rokiem postanowiłem prewencyjnie zrobić porządek pod maską. Silnik ma już swój przebieg i stwierdziłem, że nie ma co czekać aż się coś sypnie. Tak więc wleciał pełny rozrząd z pompą wody i kołem zmiennych faz, nowy termostat, chłodnica klimy, a sprężarka poszła do regeneracji. Dodatkowo na wszelki wypadek sprawdzone zostały panewki. Jedna miała drobny luz, więc wszystkie zostały wymienione. Przy okazji wyleciały popękane osłony kolektora wydechowego. Tym samym wszelkie źródła zbędnego hałasu pod maską zostały usunięte i mam nadzieję, że temat silnika mam na dłuższy czas z głowy.
Teraz mogę zacząć znów myśleć o estetyce. Następny target: kute nakrętki felg + dystanse na tył. No i muszę podreperować jedną felgę, bo w jakiś sposób rant przytarłem
Teraz mogę zacząć znów myśleć o estetyce. Następny target: kute nakrętki felg + dystanse na tył. No i muszę podreperować jedną felgę, bo w jakiś sposób rant przytarłem
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 08-08-19, 15:22
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Przyjechały do mnie dystanse 25 mm z przeznaczeniem na tył:
Przy okazji montażu przeczyściłem i pomalowałem tylne zaciski:
Koła ładnie siadły równo z błotnikami:
W środku też się zmieniło - już jakiś czas temu obszyłem kierownicę. Myślę, że wyszło nieźle:
Przy okazji montażu przeczyściłem i pomalowałem tylne zaciski:
Koła ładnie siadły równo z błotnikami:
W środku też się zmieniło - już jakiś czas temu obszyłem kierownicę. Myślę, że wyszło nieźle:
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Mogłeś od razu przeczyścić i przemalować tylne bębny za jedną robotą.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 08-08-19, 15:22
Re: Silver Celica VVTI by Nail
Cisiel pisze:Mogłeś od razu przeczyścić i przemalować tylne bębny za jedną robotą.
Na zdjęciu wygląda jakby były pordzewiałe, ale to jest tylko cieniutka warstwa smaru miedziowego, stąd rudy kolor.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 08-08-19, 15:22
Re: Silver Celica VVTI by Nail
I znowu kurier coś przywiózł - nowy OEM OCV:
Aż ciężko uwierzyć, jaką różnicę zrobiła ta wymiana. Kultura pracy silnika znacznie się poprawiła, a poziom decybeli wyraźnie spadł. Polecam.
Aż ciężko uwierzyć, jaką różnicę zrobiła ta wymiana. Kultura pracy silnika znacznie się poprawiła, a poziom decybeli wyraźnie spadł. Polecam.