Turlo ST-i
- Turlo
- Użytkownik
- Posty: 1962
- Rejestracja: 05-07-09, 20:45
Turlo ST-i
Samochód:
*Toyota Celica AT180
*rok produkcji 1990
Silnik:
*4A-FE
Przeniesienie napędu:
*seria
*sprzęgło Valeo
Zawieszenie:
*Amortyzatory BILSTEIN
*Sprężyny H & R
Hamulce:
*seria
Układ wydechowy:
*seria
*końcówka sportowa Ulter
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 15",a la OZ
*oponki Pirelli 195/55/15
Wnętrze:
* skórzana kierownica z wersji GTi
* fotele i kanapa z wersji GTi
Audio:
*Głośniki Magnaty
*puszki Live Sound przednie i tylne
*Sub MacAudio 30
*Radyjko LG LAC5900
*Wzmacniacz TP
Body:
*tylne lampy JDM i blenda poliftowa
*Kierunki Clear w błotnikach
*kierunki w zderzaku Clear
*przednie lampy Clear-glass
*maska z wersji Turbo
*halogeny przeciwmgielne żółte "jdm"
* obrysówki tylne
Krótki opis/historia samochodu:
Był rok jakoś 2008r. kiedy przyszedł czas zmienić mojego Fiata 126p z 2000roku na coś większego.Nie szukałem Celicy bo nie znałem tego auta prawie wogóle,szukałem dupowozu typu dom-praca-weekend-praca-dom Były jakieś Meganki,seicento,stare vectry zagazowane i wtedy moja ś.p. mamuśka zawołała przez pół komisu robiąc mi trochę siary"zobacz tego" i gadka typu jakie on ma światła podnoszone och ach i wogóle No i Turlo wsiadł,przejechał się i to było koniec A przesiadka z malucha na Celice 1.6 to był mały szok dla mnie szczerze mówiąc, 20min pózniej byłem juz z gotówka i Pan z komisu zadowolony.Trochę przepłacilem jak sie okazało 2 dni potem po zakupie.Jak wspominałem nie znałem sie za bardzo na przeglądaniu auta przed zakupem a też znajomego takowego nie było pod ręką.Następne dni to nie smaczna niespodzianka w postaci zeżartej i w sumie dziurawej chłodnicy,silnik sie się zagotował i było natychmiast koniec jazdy z pracy do domu.Hol i mechanik,wymiana chłodnicy na nóweczke,kable napięcia(byłu posklejane szkotem) Standardowe wymiany poszły na start płyny,filtry,hamulce,tłumik,przyszedl czas na amory,sprzegło które sporo przeszło . I to robie do dziś i nie narzekam.Czasem wyskoczą problemy ponad 20letniego auta ale wszystko jest do zrobienia.Odkąd go mam przejechałem około 40tyś i kilka razy trasy po 1700km i wszystko było ok ale strach zawsze jest Pare rzeczy pozmieniałem wizualnie,nie po to żeby być w modzie(no ok maska ) ale tylko dla siebie bo tak chcę i tak mi się podoba,nie stać mnie na jdm'owskie kozackie lub oryginalne części i nie uważam że jestem gorszy.Dalej jest to mój dupowóz do pracy i na wyjazd na weekend.Do dziś cieszę się ,że mam te auto i uwielbiam nim jeździć czasem bez celu dla czystej przyjemności Pomijam wszystkie regularne wymiany części zużywających się,klocki,tarcze opony,filtry,paski itd itp
Krótki opis planów zmian:
Z pewnością swap na 2.0 lub 2.0 Turbo nowy lakier i poprawki blacharki tu i tam,lekka gleba dokupienie pierdół a la rozpórka itp.Nic więcej do szczęścia mi nie potrzeba naprawdę A jeśli nie to wszystko a będzie okazja to zmiana auta.
Zdjęcia:
Czas na zamianę
Jakoś parę dni po zakupie
Długo potem mały pakiet pierdołek
Wymienione dziadoskie głosniki za 5 zł na
Niewygodny komplet wypoczynkowy został wymieniony na lepsze wersje
Pomęczyłem się z nie świecącym licznikiem,działała ledwo połowa
i wszystko było ok,nie kombinowałem z diodami,normalne żarówki
A za jedyne 15zł z przesyłką okazja się trafiła
Wziełem się za smród (moich) papierosów w aucie piorąc wypoczynki,podsufitkę,słoneczka,półkę bagażnika Vanishem,szczotka i jechane cały dzień Zabrakło czasu na wypranie wykładziny ale nadrobię to.Smrodu ni ma
Nóweczka założona
No i parę aktualnych fotek całokształtu
*Toyota Celica AT180
*rok produkcji 1990
Silnik:
*4A-FE
Przeniesienie napędu:
*seria
*sprzęgło Valeo
Zawieszenie:
*Amortyzatory BILSTEIN
*Sprężyny H & R
Hamulce:
*seria
Układ wydechowy:
*seria
*końcówka sportowa Ulter
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 15",a la OZ
*oponki Pirelli 195/55/15
Wnętrze:
* skórzana kierownica z wersji GTi
* fotele i kanapa z wersji GTi
Audio:
*Głośniki Magnaty
*puszki Live Sound przednie i tylne
*Sub MacAudio 30
*Radyjko LG LAC5900
*Wzmacniacz TP
Body:
*tylne lampy JDM i blenda poliftowa
*Kierunki Clear w błotnikach
*kierunki w zderzaku Clear
*przednie lampy Clear-glass
*maska z wersji Turbo
*halogeny przeciwmgielne żółte "jdm"
* obrysówki tylne
Krótki opis/historia samochodu:
Był rok jakoś 2008r. kiedy przyszedł czas zmienić mojego Fiata 126p z 2000roku na coś większego.Nie szukałem Celicy bo nie znałem tego auta prawie wogóle,szukałem dupowozu typu dom-praca-weekend-praca-dom Były jakieś Meganki,seicento,stare vectry zagazowane i wtedy moja ś.p. mamuśka zawołała przez pół komisu robiąc mi trochę siary"zobacz tego" i gadka typu jakie on ma światła podnoszone och ach i wogóle No i Turlo wsiadł,przejechał się i to było koniec A przesiadka z malucha na Celice 1.6 to był mały szok dla mnie szczerze mówiąc, 20min pózniej byłem juz z gotówka i Pan z komisu zadowolony.Trochę przepłacilem jak sie okazało 2 dni potem po zakupie.Jak wspominałem nie znałem sie za bardzo na przeglądaniu auta przed zakupem a też znajomego takowego nie było pod ręką.Następne dni to nie smaczna niespodzianka w postaci zeżartej i w sumie dziurawej chłodnicy,silnik sie się zagotował i było natychmiast koniec jazdy z pracy do domu.Hol i mechanik,wymiana chłodnicy na nóweczke,kable napięcia(byłu posklejane szkotem) Standardowe wymiany poszły na start płyny,filtry,hamulce,tłumik,przyszedl czas na amory,sprzegło które sporo przeszło . I to robie do dziś i nie narzekam.Czasem wyskoczą problemy ponad 20letniego auta ale wszystko jest do zrobienia.Odkąd go mam przejechałem około 40tyś i kilka razy trasy po 1700km i wszystko było ok ale strach zawsze jest Pare rzeczy pozmieniałem wizualnie,nie po to żeby być w modzie(no ok maska ) ale tylko dla siebie bo tak chcę i tak mi się podoba,nie stać mnie na jdm'owskie kozackie lub oryginalne części i nie uważam że jestem gorszy.Dalej jest to mój dupowóz do pracy i na wyjazd na weekend.Do dziś cieszę się ,że mam te auto i uwielbiam nim jeździć czasem bez celu dla czystej przyjemności Pomijam wszystkie regularne wymiany części zużywających się,klocki,tarcze opony,filtry,paski itd itp
Krótki opis planów zmian:
Z pewnością swap na 2.0 lub 2.0 Turbo nowy lakier i poprawki blacharki tu i tam,lekka gleba dokupienie pierdół a la rozpórka itp.Nic więcej do szczęścia mi nie potrzeba naprawdę A jeśli nie to wszystko a będzie okazja to zmiana auta.
Zdjęcia:
Czas na zamianę
Jakoś parę dni po zakupie
Długo potem mały pakiet pierdołek
Wymienione dziadoskie głosniki za 5 zł na
Niewygodny komplet wypoczynkowy został wymieniony na lepsze wersje
Pomęczyłem się z nie świecącym licznikiem,działała ledwo połowa
i wszystko było ok,nie kombinowałem z diodami,normalne żarówki
A za jedyne 15zł z przesyłką okazja się trafiła
Wziełem się za smród (moich) papierosów w aucie piorąc wypoczynki,podsufitkę,słoneczka,półkę bagażnika Vanishem,szczotka i jechane cały dzień Zabrakło czasu na wypranie wykładziny ale nadrobię to.Smrodu ni ma
Nóweczka założona
No i parę aktualnych fotek całokształtu
Ostatnio zmieniony 15-09-13, 20:43 przez Turlo, łącznie zmieniany 27 razy.
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
- Margo
- Użytkownik
- Posty: 4242
- Rejestracja: 15-07-09, 08:39
Marcin pisze:Swapa polecam, jak się już "przyzwyczaisz" do 1.6 i zechcesz czegoś więcej.
Turlo już się ładnych kilka lat "przyzwyczaja" do 1,6 , więc mniemam, że mu pasuje
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
- Turlo
- Użytkownik
- Posty: 1962
- Rejestracja: 05-07-09, 20:45
Margo pisze:Marcin pisze:Swapa polecam, jak się już "przyzwyczaisz" do 1.6 i zechcesz czegoś więcej.
Turlo już się ładnych kilka lat "przyzwyczaja" do 1,6 , więc mniemam, że mu pasuje
Owszem,starcza mi ale niekiedy to mało jeest mocy
Zabrałem się dzisiaj za odświeżenie wyblakłych i ochydnych osłon plastikowych lamp przednich,poczyszczone i pomalowane
W planach na nastepny dzień mam coś jeszcze do zrobienia ale o tym jutro
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.
- Khvintage
- Użytkownik
- Posty: 49
- Rejestracja: 23-10-09, 20:00
cccp88 pisze:zakładaj lotkę na tyłek bo jakiś taki pusty się wydaję
Zawsze mu mówiłem, że z tyłu czegos brakuje celina bez spoilera to taka odrobina łysa d&%a jest, ale tak to Autko bardzo zadbane i ślicznie się prezentuje - wiem bo miałem okazje pojeździć obmacać itp Tak trzymaj Damian - tylko brakuje jeszcze swapa na Beamsa Red Top i bedzie autko Kozaczek
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Czym malowałeś te listwy i osłony plastikowe lamp przednich?
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- Turlo
- Użytkownik
- Posty: 1962
- Rejestracja: 05-07-09, 20:45
Marcin pisze:Czym malowałeś te listwy i osłony plastikowe lamp przednich?
Tak jak wspominałem nie stać mnie na bajery więc użyłem zwykłego sprayu do plastików samochodowych Wyczyszczenie i dobre odtłuszczenie to podstawa Listwy i plastiki przejechałem lekko drobnym papierem ściernym na mokro.
Przyszła pora na lusterka,musze je rozebrać(albo pojedynczo) i do garażu na warsztat Wie ktoś czy po zdjęciu lusterka idzie zasłonić dziury przed deszczem jakoś itd? I jak bezpiecznie rozebrać lusterko?Gdzieś o tym czytałem że szkło do góry potem podważyć.Bo ze 2/3dni będą się suszyć.
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.
- Dani66
- Użytkownik
- Posty: 353
- Rejestracja: 26-01-11, 22:36
- Turlo
- Użytkownik
- Posty: 1962
- Rejestracja: 05-07-09, 20:45
Piotrek pisze:Dani66 pisze:Progi i listwy lepiej wyglądałyby gdyby były w kolorze nadwozia.
Też tak uważam ale auto ma się podobać właścicielowi
Nie wiem po co Turlo malował listwy ale to jego sprawa.
Po to że po lewej miałem czarną wyblakłą a po prawej czerwoną wyblakłą Celowo zostawiłem czerń,taki kontrast lepiej mi odpowiada.
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Piotrek pisze:Zdejmij trójkąty przy lusterkach, odepnij kable, odkręć 3 śrubki i lusterko wyjęte. Dziury zaklej taśmą klejącą.
Jak będziesz wyjmował trójkąt przy lusterku, to ostrożnie, bo łatwo połamać zaczepy. Załączam Ci zdjęcie trójkąta z zaczepami:
W górnym prawym rogu masz jeszcze wystający bolec, który może słabo widać na tym zdjęciu.
Potem masz 3 śrubki lusterka (jak pisze Piotrek) i jeszcze 1 śrubkę trzymająca plastikową osłonkę na kabel.
Dobra rada - użyj WD-40, bo śrubki będą pewnie odkręcane po raz 1 od 20 lat