Toyota Celica 2.0 GT-i 16 Marcina (ST182)
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 23-09-16, 21:57
Dziękówa, aż się chce dalej miśkę odszczurzać. Co do akumulatora, to jak wspomniałem nie naciąłem się jeszcze na Centrze plus. Podobno Futury niektóre są wadliwe, bo składają je w Hiszpanii, a Plusy w starej fabryce Centry. Ale to nie są potwierdzone informacje, tylko plotki. Wypowiedzieć się obiektywnie na temat tego akumulatora będę mógł mam nadzieję dopiero za kilka lat. No, chyba że zdechnie wcześniej. Teraz mogę napisać tylko, że jeszcze działa.
Ostatnio zmieniony 26-03-18, 14:42 przez kitol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 23-09-16, 21:57
Hehe, taki babol chciałoby się powiedzieć. Tak, tarcze są przetoczone. Grubość nie wskazywała na konieczność wymiany i po przetoczeniu też daleko im jeszcze do granicy zużycia. Wolałem je wyrównać, niż zostawić jakie były. Tutaj dla mnie wyznacznikiem jest to, jaką grubość tarcz podaje fabryka. Przeżyły bez problemu pałowanie na torze Łódź, nie pokrzywiły się, więc jest git. Jak grubość będzie się zbliżać do minimalnej wtedy zostaną wymienione. Tyle w temacie.
PS dzięki, staram się.
PS dzięki, staram się.
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 23-09-16, 21:57
Jeszcze raz dzięki za słowa uznania. Co do felg, to ewidentnie mamy podobny gust
W wolnej chwili, powolutku odszczurzam miśkę dalej. Nabyłem ostatnie dwie brakujące spinki podszybia przy okazji wizyty w ASO.
Gdy kupiłem auto nie było tam ani jednej spineczki. Teraz są wszystkie. Mała rzecz, a cieszy.
Wymieniłem też wreszcie plastik na środkowym tunelu, który miał wywiercone otwory po uchwycie.
Zaburzało mi to harmonię seryjnego wnętrza. Z grubszych spraw we wnętrzu został jeszcze przetarty fotel kierowcy i radio. Reszta to kosmetyka.
Naprawiłem też prowizorycznie linkę fotela pasażera, która to miała uszkodzoną końcówkę.
Naprawa dosłownie druciarska, ale fotel już jedzie do przodu przy złożeniu. Wcześniej, jak ktoś chciał wysiąść trzeba go było przesuwać ręcznie.
Od dłuższego czasu w oparciu o forum, BGB i Haunes'a diagnozuję sobie osprzęt silnika w poszukiwaniu przyczyn wysokiego zużycia paliwa. Niestety zdiagnozowałem, że moja sonda zdechła. Została zastąpiona nową, dedykowaną DENSO DOX-0212. Z wyglądu jest identyczna, różni się tylko sygnaturami.
W wolnej chwili, powolutku odszczurzam miśkę dalej. Nabyłem ostatnie dwie brakujące spinki podszybia przy okazji wizyty w ASO.
Gdy kupiłem auto nie było tam ani jednej spineczki. Teraz są wszystkie. Mała rzecz, a cieszy.
Wymieniłem też wreszcie plastik na środkowym tunelu, który miał wywiercone otwory po uchwycie.
Zaburzało mi to harmonię seryjnego wnętrza. Z grubszych spraw we wnętrzu został jeszcze przetarty fotel kierowcy i radio. Reszta to kosmetyka.
Naprawiłem też prowizorycznie linkę fotela pasażera, która to miała uszkodzoną końcówkę.
Naprawa dosłownie druciarska, ale fotel już jedzie do przodu przy złożeniu. Wcześniej, jak ktoś chciał wysiąść trzeba go było przesuwać ręcznie.
Od dłuższego czasu w oparciu o forum, BGB i Haunes'a diagnozuję sobie osprzęt silnika w poszukiwaniu przyczyn wysokiego zużycia paliwa. Niestety zdiagnozowałem, że moja sonda zdechła. Została zastąpiona nową, dedykowaną DENSO DOX-0212. Z wyglądu jest identyczna, różni się tylko sygnaturami.
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 23-09-16, 21:57
Re: Toyota Celica 2.0 GT-i 16 Marcina (ST182)
Wleciał filtr Simota Organoleptycznie, zgodnie z oczekiwaniami wyczuwam, że wraz z tym filtrem przybyło ze 30 koni
Ostatnio zmieniony 03-04-18, 09:12 przez kitol, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Szkoda, że nie było hamowni przed filtrem i po. U mnie wkładka K&N znacznie odetkała dolot w górnym zakresie obrotów.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 23-09-16, 21:57
Marcin pisze:Szkoda, że nie było hamowni przed filtrem i po. U mnie wkładka K&N znacznie odetkała dolot w górnym zakresie obrotów.
Tak na serio, to wielkiej różnicy nie czuć, o ile w ogóle. Hamowni nie było, przed wymianą filtra robiłem sobie stoperem pomiary przyspieszeń na poszczególnych biegach w określonych zakresach prędkości, więc mam jakiś punkt odniesienia. Będę wiedział czy filtr poprawił osiągi jak znów zawitam na mój odcinek testowy. Pewnie coś o tym tutaj wspomnę. Trzeba też mieć świadomość, że wymieniałem stary filtr na nowy i to też dało pozytywny efekt.
krrizz pisze:kiedy sprawdzisz działanie nowej sondy ??
jeszcze raz podkreślę - kupa pracy ale efekt cacy
Dzięki. Właściwie od wymiany sondy zrobiłem już dwa pomiary zużycia paliwa. Oczywiście dwa tankowania to jeszcze za mało żeby uzyskać dokładność. I tak zużycie paliwa w łodzkich korkach wyniosło 10,2 l/100 km, zużycie paliwa "w trasie" drogami wojewódzkimi i gminnymi wyniosło 7,5 l/100 km i jest to mój rekord dla tego samochodu. Teraz nieco więcej o warunkach. Miasto Łódź ma tą wadę, że co chwila stoi się na światłach, więc nie jest to tak płynna jazda jak w mniejszym mieście . Takie zużycie uzyskałem raczej głaskając delikatnie gej gazu w zakresie obrotów silnika od 2 do 3 tysięcy. Na 100 km jazd do pracy przypada ok. 15 km jazdy obwodnicą, więc nie jest to tylko jazda miejska. Co do zużycia paliwa poza miastem, to zakres prędkości 90-100 km/h , a w terenie zabudowanym poniżej 70 km/h, głaskanie gazu, 3 osoby na pokładzie. Przed wymianą sondy w takich warunkach auto paliło 11,5-12 litrów w mieście 9,2 na trasie. Nigdy wcześniej nie udało mi się zejść poniżej 9 litrów na setkę. Ale mi poemat wyszedł...
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 23-09-16, 21:57
Takie bajery ostatnio dokupiłem:
Niestety tych ażurowych elementów nie daje się założyć, a żeby założyć ten z błyszczącej blachy jedno ucho musiałem dogiąć do uchwytu klocka. Ciekaw jestem czy w klockach z ASO byłoby to samo. Przekonam się pewnie, jak te się zużyją. Jedyną zauważoną przeze mnie różnicą jest efekt wizualny widoczny na zdjęciu poniżej:
Niestety tych ażurowych elementów nie daje się założyć, a żeby założyć ten z błyszczącej blachy jedno ucho musiałem dogiąć do uchwytu klocka. Ciekaw jestem czy w klockach z ASO byłoby to samo. Przekonam się pewnie, jak te się zużyją. Jedyną zauważoną przeze mnie różnicą jest efekt wizualny widoczny na zdjęciu poniżej:
- vegeta_84
- Użytkownik
- Posty: 978
- Rejestracja: 04-02-09, 20:12
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 23-09-16, 21:57
vegeta_84 pisze:Z tego co wiem to są dwa rodzaje zacisków, tak więc powinny i być dwa rodzaje klocków, przypuszczam że będzie to pasować pod inny zestaw, choć mogę się mylić to niech ktoś mnie poprawi ale na bank są dwa rodzaje zacisków bo takowe mam w domu.
No też dogrzebałem się do tej informacji. Z tym że u mnie zaciski są fabryczne, nie były zmieniane na inne, większe itd., nie ma problemu z doborem klocków w ASO czy zwykłym motoryzacyjnym, wszystko się zgadza po numerze VIN i po numerze VIN dostałem te właśnie nakładki. Ot, zagadka. Ale jakoś się tym nie przejmuję, hamuje malinowo nawet z tymi Hartami z tyłu. Jak się wytrą pewnie wleci AISIN z ASO.
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 23-09-16, 21:57
O wymianie żarówek na Xtreme vision plus cośtam cośtam nie będę się rozpisywał. Ale zdjęcie wstawię, bo lubię świecidełka. W każdym razie świecą lepiej, niż stare.
Ale nie o tym. Maszyna ruszyła, zaczynam przygotowania do malowania. Zacząłem od wyciągania wgniot. Niby przy myciu widziałem tylko kilka. Ale jak je wszystkie policzyłem, wyszło 52 . Niektóre są takie ledwo widoczne w tej lampie. ale wolę je powyciągać, niż pakować grubo podkładu, albo szpachlówy.
Szyby do wycięcia wszystkie, prócz tylnej. Niestety nie dostanę do niej uszczelki. Będą tam więc kombinacje, żeby wyszło ładnie. Przednią uszczelkę udało mi się wyjąć bez uszkodzeń, zaoszczędziłem więc 412 zł (cena w ASO za tą uszczelkę to dla mnie mocne przegięcie).
Problemem dla mnie są te naklejki na tylnych błotnikach (przy tylnej części progu, po dwie na stronę), które chciałbym mieć po malowaniu. W ASO już kiszka, więc pozostaje je dorobić, bo pewnie nie uda się ich zdjąć tak, żeby potem przykleić. Robił to już ktoś po malowaniu? Przydałby się kontakt do kogoś, kto zrobi takie nakleje dobrze. Na tym zdjęciu widać je pod listwą:
A tak przy okazji, jakby kogoś ciekawiło w jakiej odległości były poprzyklejane napisy na tylnej klapie:
Tylna klapa w tym aucie ma na 99,9% fabryczny lakier. Zakładam więc, że napisy były przyklejone w fabryce i nikt ich od tamtej pory nie ruszał. W każdym razie u mnie po malowaniu zostaną przyklejone dokładnie tak samo.
Przydałby się ładny przedni zderzak i błotniki i wtedy nie byłoby ani grama szpachlówki na tym autku, ale póki co nie ma odzewu. Jak ktoś ma na zbyciu, to piszcie.
Ale nie o tym. Maszyna ruszyła, zaczynam przygotowania do malowania. Zacząłem od wyciągania wgniot. Niby przy myciu widziałem tylko kilka. Ale jak je wszystkie policzyłem, wyszło 52 . Niektóre są takie ledwo widoczne w tej lampie. ale wolę je powyciągać, niż pakować grubo podkładu, albo szpachlówy.
Szyby do wycięcia wszystkie, prócz tylnej. Niestety nie dostanę do niej uszczelki. Będą tam więc kombinacje, żeby wyszło ładnie. Przednią uszczelkę udało mi się wyjąć bez uszkodzeń, zaoszczędziłem więc 412 zł (cena w ASO za tą uszczelkę to dla mnie mocne przegięcie).
Problemem dla mnie są te naklejki na tylnych błotnikach (przy tylnej części progu, po dwie na stronę), które chciałbym mieć po malowaniu. W ASO już kiszka, więc pozostaje je dorobić, bo pewnie nie uda się ich zdjąć tak, żeby potem przykleić. Robił to już ktoś po malowaniu? Przydałby się kontakt do kogoś, kto zrobi takie nakleje dobrze. Na tym zdjęciu widać je pod listwą:
A tak przy okazji, jakby kogoś ciekawiło w jakiej odległości były poprzyklejane napisy na tylnej klapie:
Tylna klapa w tym aucie ma na 99,9% fabryczny lakier. Zakładam więc, że napisy były przyklejone w fabryce i nikt ich od tamtej pory nie ruszał. W każdym razie u mnie po malowaniu zostaną przyklejone dokładnie tak samo.
Przydałby się ładny przedni zderzak i błotniki i wtedy nie byłoby ani grama szpachlówki na tym autku, ale póki co nie ma odzewu. Jak ktoś ma na zbyciu, to piszcie.
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38