Black Lioness by Pawlow
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
Black Lioness by Pawlow
[center]
[/center]
Samochód:
- Toyota Celica V ST182,
• Produkcja: 01.03.1993r.
• I rejestracja: 29.03.1995r.
• 19.03.2018 - 233 000km
• 19.06.2018 - 236 000km
Silnik:
- 3S-GE rev.2 + LPG (sekwencja),
- świece zapłonowe DENSO Double Platinum PK20R8,
- przewody zapłonowe NGK,
- Motul 6100 Synergie+ 10w40,
Przeniesienie napędu:
- seria,
Zawieszenie:
- przednia górna rozpórka OEM,
- sprężyny obniżające (?),
Hamulce:
- seria,
- tylne tarcze oraz klocki Brembo,
Układ wydechowy:
- seria,
- miedziane nakrętki kolektora wydechowego,
- kolektor wydechowy owinięty 2 razy czarnym bandażem termoizolacyjnym, grubość bandaża 2mm,
- tłumik końcowy (?),
Układ dolotowy:
- seria,
Koła:
*LATO: 195/55/15 Toyo oraz Bridgestone na OEM alufelgach,
*ZIMA: Stalówki,
Wnętrze:
- seria,
Audio:
- jakieś radyjko,
- tylne głośniki / puszki Live Sound,
Body:
- spoiler tylnej klapy GTI,
Krótki opis/historia samochodu:
Wszystko zaczęło się od pierwszej Celiny V STi, na którą natrafiłem przypadkiem. Kupiłem ją i zacząłem zagłębiać się w temacie Celic. Po ponad roku czasu serce mi pękło, gdy ją sprzedałem - na moje szczęście mam ją na oku, bo trafiła w ręce w moim mieście i mam kontakt z "byłą" . Rozglądałem się za zwykłym autem lub V 2.0, o którą w sumie nie było łatwo. Zauważyłem, ale Celice VI GT , więc pojechałem, obejrzałem i kupiłem. Byłem z niej zadowolony, jednakże wciąż brakowało mi pięknej V generacji. Po pewnym czasie pojawiały mi się myśli na temat sprzedaży, ale szczerze nie byłem do niej przekonany. Trafiła się pewna osoba na forum, która zaczęła pisać ze mną na PW i doszło do tego, że zostałem przekonany w sprawie sprzedaży celiny. Pojechała w stronę Warszawy, a ja zostałem z niczym. Moje poszukiwania trwały miesiąc - celiny, corolle, eclips itd... Aktualną celinę znalazł mój tata w czeluściach marketplace FB oraz internetowego ogłoszenia jako "nieaktualne". Stwierdziłem, że zadzwonię i upewnię się. Facet, z którym rozmawiałem przekonał mnie swoją rozmową do przebycia 350 km w jedną stronę w okolice Warszawy. Zastałem wypucowaną z zewnątrz i w środku Celinę. Do tej pory chciałem kupić czerwoną lub białą, ale w rzeczywistości czarna również spodobała mi się - w końcu Celica V 2.0. I tak po oględzinach na stacji diagnostycznej - doszło do zakupu i powrotu. Droga powrotna okazała się spokojna. Nie wiem jakim cudem, ale na autostradzie jadąc 120 km/h w pewnym momencie maska chciała mi się otworzyć. Na szczęście mechanizm zadziałał, zahaczyła się i nie otworzyła, a ja spokojnie zjechałem na bok i docisnąłem porządnie maskę. W sumie jak wyjechaliśmy o 8 rano, tak wróciliśmy do domu o 19. Nie zdążyłem na spot Toyoty 3m.
Krótki opis planów zmian:
- wymiana: zestaw paska rozrządu, ewentualne uszczelki, sprawdzenie/wymiana - tarcze/klocki, świece, przewody zapłonowe,
- światła drogowe, które przestały działać z dnia na dzień,
- wymiana reflektorów - wkłady (?),
- od strony kanału celina pod względem blacharskim prezentuje się na prawdę ładnie, tak czy siak w cieplejsze dni zdemontuję środek - sprawdzę, zakonserwuję profile zamknięte itd.,
- ABS (?),
- wkładka - filtr powietrza K&N/Simota (?),
- zmiana tłumika końcowego (?),
- sprawdzenie/konserwacja mechanizmu podnoszenia szyb, lamp,
- 'japońskie' tablice rejestracyjne - bodajże dopiero od czerwca/lipca 2018r. (?),
- z czasem coś wpadnie do głowy, nie jest to sztywny plan zmian,
Zdjęcia:
[center]
[/center]
Niedługo sesja...
[/center]
Samochód:
- Toyota Celica V ST182,
• Produkcja: 01.03.1993r.
• I rejestracja: 29.03.1995r.
• 19.03.2018 - 233 000km
• 19.06.2018 - 236 000km
Silnik:
- 3S-GE rev.2 + LPG (sekwencja),
- świece zapłonowe DENSO Double Platinum PK20R8,
- przewody zapłonowe NGK,
- Motul 6100 Synergie+ 10w40,
Przeniesienie napędu:
- seria,
Zawieszenie:
- przednia górna rozpórka OEM,
- sprężyny obniżające (?),
Hamulce:
- seria,
- tylne tarcze oraz klocki Brembo,
Układ wydechowy:
- seria,
- miedziane nakrętki kolektora wydechowego,
- kolektor wydechowy owinięty 2 razy czarnym bandażem termoizolacyjnym, grubość bandaża 2mm,
- tłumik końcowy (?),
Układ dolotowy:
- seria,
Koła:
*LATO: 195/55/15 Toyo oraz Bridgestone na OEM alufelgach,
*ZIMA: Stalówki,
Wnętrze:
- seria,
Audio:
- jakieś radyjko,
- tylne głośniki / puszki Live Sound,
Body:
- spoiler tylnej klapy GTI,
Krótki opis/historia samochodu:
Wszystko zaczęło się od pierwszej Celiny V STi, na którą natrafiłem przypadkiem. Kupiłem ją i zacząłem zagłębiać się w temacie Celic. Po ponad roku czasu serce mi pękło, gdy ją sprzedałem - na moje szczęście mam ją na oku, bo trafiła w ręce w moim mieście i mam kontakt z "byłą" . Rozglądałem się za zwykłym autem lub V 2.0, o którą w sumie nie było łatwo. Zauważyłem, ale Celice VI GT , więc pojechałem, obejrzałem i kupiłem. Byłem z niej zadowolony, jednakże wciąż brakowało mi pięknej V generacji. Po pewnym czasie pojawiały mi się myśli na temat sprzedaży, ale szczerze nie byłem do niej przekonany. Trafiła się pewna osoba na forum, która zaczęła pisać ze mną na PW i doszło do tego, że zostałem przekonany w sprawie sprzedaży celiny. Pojechała w stronę Warszawy, a ja zostałem z niczym. Moje poszukiwania trwały miesiąc - celiny, corolle, eclips itd... Aktualną celinę znalazł mój tata w czeluściach marketplace FB oraz internetowego ogłoszenia jako "nieaktualne". Stwierdziłem, że zadzwonię i upewnię się. Facet, z którym rozmawiałem przekonał mnie swoją rozmową do przebycia 350 km w jedną stronę w okolice Warszawy. Zastałem wypucowaną z zewnątrz i w środku Celinę. Do tej pory chciałem kupić czerwoną lub białą, ale w rzeczywistości czarna również spodobała mi się - w końcu Celica V 2.0. I tak po oględzinach na stacji diagnostycznej - doszło do zakupu i powrotu. Droga powrotna okazała się spokojna. Nie wiem jakim cudem, ale na autostradzie jadąc 120 km/h w pewnym momencie maska chciała mi się otworzyć. Na szczęście mechanizm zadziałał, zahaczyła się i nie otworzyła, a ja spokojnie zjechałem na bok i docisnąłem porządnie maskę. W sumie jak wyjechaliśmy o 8 rano, tak wróciliśmy do domu o 19. Nie zdążyłem na spot Toyoty 3m.
Krótki opis planów zmian:
- wymiana: zestaw paska rozrządu, ewentualne uszczelki, sprawdzenie/wymiana - tarcze/klocki, świece, przewody zapłonowe,
- światła drogowe, które przestały działać z dnia na dzień,
- wymiana reflektorów - wkłady (?),
- od strony kanału celina pod względem blacharskim prezentuje się na prawdę ładnie, tak czy siak w cieplejsze dni zdemontuję środek - sprawdzę, zakonserwuję profile zamknięte itd.,
- ABS (?),
- wkładka - filtr powietrza K&N/Simota (?),
- zmiana tłumika końcowego (?),
- sprawdzenie/konserwacja mechanizmu podnoszenia szyb, lamp,
- 'japońskie' tablice rejestracyjne - bodajże dopiero od czerwca/lipca 2018r. (?),
- z czasem coś wpadnie do głowy, nie jest to sztywny plan zmian,
Zdjęcia:
[center]
[/center]
Niedługo sesja...
Ostatnio zmieniony 24-07-18, 14:24 przez Pawlow, łącznie zmieniany 24 razy.
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- CelT50
- Użytkownik
- Posty: 237
- Rejestracja: 22-03-12, 17:49
Piękna sztuka. Gratuluję zakupu i dbaj o nią bo V-tek jest coraz mniej
CelT50 >> Celica V 2,0 GTI
Moja Celica kiedyś http://www.digart.pl/zoom/7181828/Czas_jechac_.html
Moja Celica potem http://www.digart.pl/zoom/7389515/Cel.html
Celica dziś http://www.digart.pl/zoom/7666627/Cel_V.html
Moja Celica kiedyś http://www.digart.pl/zoom/7181828/Czas_jechac_.html
Moja Celica potem http://www.digart.pl/zoom/7389515/Cel.html
Celica dziś http://www.digart.pl/zoom/7666627/Cel_V.html
- Wiśnia2424
- Użytkownik
- Posty: 71
- Rejestracja: 20-09-15, 22:00
Piękna u mnie było na odwrót , chciał trafić czarną a kupiłem czerwoną . Widzę że jesteś zakręcony na punkcie V generacji i jej olśniewającego wyglądu tak jak ja . Kiedyś jak szukałem Celici nie mogłem znaleźć nic konkretnego z V to zdecydowałem się na VI i po pewnym czasie tak sobie myślę ... przecież jak kupię VI i będę się mijał z V to sobie tego nie wybaczę Czekam na konkretną sesję , czarne są dla mnie epickie
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
[center] [/center]
Nowe:
- świece zapłonowe DENSO Double Platinum PK20R8,
- przewody zapłonowe NGK,
Po powrocie do domu pierwsze dni z "czarną lwicą" nie były kolorowe - miała swoje humory w postaci 'szarpania', opóźnionego reagowania na dodawanie gazu itp. Generalnie mało komfortowa jazda. Od razu kupiłem platynowe świece Denso (tak jak podaje manual) - pomogło, ale na chwilę. Problemem okazały się przewody zapłonowe (seiwa), zakupiłem nowe NGK i po wymianie jest wszystko okej. Wiem, że poprzedni właściciel wymieniał również kopułkę z palcem, jednakże nie zaglądam do niej, bo póki co nie ma takiej potrzeby.
Wpadłem celiną na 'wstępne' rozpoczęcie sezonu z japońcami w mojej okolicy, jednakże pogoda nie za bardzo sprzyjała... Tak czy siak jakieś fotki z udziałem celic są (więcej zdjęć na profilu Spots n' Events).
[center]
[/center]
Nowe:
- świece zapłonowe DENSO Double Platinum PK20R8,
- przewody zapłonowe NGK,
Po powrocie do domu pierwsze dni z "czarną lwicą" nie były kolorowe - miała swoje humory w postaci 'szarpania', opóźnionego reagowania na dodawanie gazu itp. Generalnie mało komfortowa jazda. Od razu kupiłem platynowe świece Denso (tak jak podaje manual) - pomogło, ale na chwilę. Problemem okazały się przewody zapłonowe (seiwa), zakupiłem nowe NGK i po wymianie jest wszystko okej. Wiem, że poprzedni właściciel wymieniał również kopułkę z palcem, jednakże nie zaglądam do niej, bo póki co nie ma takiej potrzeby.
Wpadłem celiną na 'wstępne' rozpoczęcie sezonu z japońcami w mojej okolicy, jednakże pogoda nie za bardzo sprzyjała... Tak czy siak jakieś fotki z udziałem celic są (więcej zdjęć na profilu Spots n' Events).
[center]
[/center]
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
Kolejne nowości:
• Przerejestrowane już autko oraz została wyprostowana data produkcji samochodu w dowodzie rejestracyjnym z 1995 na 1993. Rok 1995 to pierwsza rejestracja w Niemczech. Trzeba było odwiedzić okręgową stację kontroli pojazdów i została dokonana płatna weryfikacja pojazdu wraz z wystawieniem dokumentów na temat przeglądu, zgadzających się danych pojazdu, przebiegu itd.,
• Nowe tylne tarczo-bębny Brembo oraz tylne klocki hamulcowe Brembo,
• Wyczyszczone oraz zakonserwowane tarcze kotwiczne,
• Wstępnie przeczyszczone zaciski / jarzma hamulcowe (w jarzmach nowe śruby, jedna mi się ukręciła), zaciski pryśnięte farbą srebrną odporną na wysokie temperatury. W przyszłości planuję zregenerwować kompletny zestaw zacisków (na ten czas wszystko jest okej, nasmarowane, pracujące dobrze),
• Od jutra Celina będzie ubezpieczona w PZU,
• Celina stoi już na letnim zestawie opon, alufelgach - zdjęcia w wolnej chwili. Na tą chwilę będę poszukiwał dwóch opon 195/55/15 lub 205/55/15 na tył. Z przodu mam ładne Toyo 195/55/15, z tyłu Bridgestone 195/55/15, ale trochę zmęczone.
Cała operacja dowodzona przez mojego tatę, z którym działam przy czarnej lwicy. Oby do przodu...
[center]
[/center]
• Przerejestrowane już autko oraz została wyprostowana data produkcji samochodu w dowodzie rejestracyjnym z 1995 na 1993. Rok 1995 to pierwsza rejestracja w Niemczech. Trzeba było odwiedzić okręgową stację kontroli pojazdów i została dokonana płatna weryfikacja pojazdu wraz z wystawieniem dokumentów na temat przeglądu, zgadzających się danych pojazdu, przebiegu itd.,
• Nowe tylne tarczo-bębny Brembo oraz tylne klocki hamulcowe Brembo,
• Wyczyszczone oraz zakonserwowane tarcze kotwiczne,
• Wstępnie przeczyszczone zaciski / jarzma hamulcowe (w jarzmach nowe śruby, jedna mi się ukręciła), zaciski pryśnięte farbą srebrną odporną na wysokie temperatury. W przyszłości planuję zregenerwować kompletny zestaw zacisków (na ten czas wszystko jest okej, nasmarowane, pracujące dobrze),
• Od jutra Celina będzie ubezpieczona w PZU,
• Celina stoi już na letnim zestawie opon, alufelgach - zdjęcia w wolnej chwili. Na tą chwilę będę poszukiwał dwóch opon 195/55/15 lub 205/55/15 na tył. Z przodu mam ładne Toyo 195/55/15, z tyłu Bridgestone 195/55/15, ale trochę zmęczone.
Cała operacja dowodzona przez mojego tatę, z którym działam przy czarnej lwicy. Oby do przodu...
[center]
[/center]
Ostatnio zmieniony 11-04-18, 10:41 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wiśnia2424
- Użytkownik
- Posty: 71
- Rejestracja: 20-09-15, 22:00
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
kamjar pisze:Fajnie, że tarcze kotwiczne masz w całości, a nie sitko jak moje;) jeżeli można wiedzieć ile za ten zestaw Brembo? Ja chciałem czarną, a kupiłem czerwoną;) Gratulacje pięknej Celinki!
Też cieszę się Kupuje w Samli Rumia, dobrze doradzą i ceny mają dobre. Za komplet zapłaciłem 290 zł (tarcze komplet 210, klocki 80).
Ostatnio zmieniony 27-03-18, 08:04 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
Dommel pisze:Pawlow, robiłeś może fotki, co i jak poskładać przy tych heblach z tyłu? Ja mam mały problem z ogarnięciem ręcznego
Niestety nie robiłem fotek, bo składanie tego jest do kitu... Jak będę miał więcej czasu to może coś wykombinowałbym i podrzucił Ci (ale nic nie obiecuję).
/edit
Może to Ci w jakiś sposób pomoże? Link do strony z częściami - LINK
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
kitol pisze:Fajna piątka. Powiem szczerze, że czarne podobają mi się najmniej, ale Twoja, taka przycupnięta robi wrażenie. Jakie masz sprężyny?
Osobiście do tej pory bardzo podobały mi się czerwone oraz białe celiny V, ale czarną przygarnąłem i chciałbym o nią zadbać, ponieważ wszystkie celiny V mają coś w sobie.
Jeśli chodzi o sprężyny to szczerze mówiąc nie mam pojęcia jakiej firmy, ale z pewnością jak będzie więcej czasu i pogoda będzie sprzyjać to chciałbym rozebrać zawieszenie, wyczyścić, wymalować, więc może wtedy dowiem się czegoś więcej.