Toyota Celica Safety Car by Pantera
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 04-04-14, 20:56
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
Kilka zdjęć z tego co było zniszczone w silniku ogólnie cały dół na złom
Nowy silnik już złożony chodzi śmiga pozostała regulacja luzów zaworowych ostatnie sprawdzenia wszystkiego i można latać mam nadzieję że wszystko się dobrze skończy już autem bym jeździł ale niestety rozleciała się półoś
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Nowy silnik już złożony chodzi śmiga pozostała regulacja luzów zaworowych ostatnie sprawdzenia wszystkiego i można latać mam nadzieję że wszystko się dobrze skończy już autem bym jeździł ale niestety rozleciała się półoś
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
No faktycznie "obdrapany trochę". Ale najważniejsze że piecyk masz już złożony. Mam nadzieję, że spotkamy sie kiedyś na zlocie to chętnie zobaczę jak mruczy
hube
hube
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 04-04-14, 20:56
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
Tak złożone. Zostało ustawić luzy zaworowe bo delikatnie cykają i można jeździć zalewamy docelowo olejem liquy moly synthoil race tech GT1 10w60hube pisze:No faktycznie "obdrapany trochę". Ale najważniejsze że piecyk masz już złożony. Mam nadzieję, że spotkamy sie kiedyś na zlocie to chętnie zobaczę jak mruczy
hube
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
Docelowo zalewasz silnik olejem 10w60 ?? Dlaczego akurat taki ?
- QubaKpl
- Użytkownik
- Posty: 307
- Rejestracja: 13-07-12, 11:42
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
Ło matko dlaczego taki glucior na nowym silniku, ja bym lał 5w40.
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
No właśnie też pytam bo nie wiem. I raczej taki jak fabryka zaleca
- klexmix
- Użytkownik
- Posty: 884
- Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
10w do zmiennej fazy? Prawdopodobnie będzie łoił go...
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
Pantera 24, powiem tak masz większość rzeczy OEM więc powinieneś zalać 5w30. Niech silnik pracuje teraz gdy jest jak nowy na oleju do którego został zaprojektowany. Dlatego wcześniej zapytałem o ten olej 10w60 czy ktoś Ci go doradził ? Jeśli tak to napisz proszę argumentację przyda się dla potomnych ...
hube
hube
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 04-04-14, 20:56
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
86motosport powiedzieli że leja ten olej do każdej fury i nie jest to olej dobry na hmm kilka kilometrów jazdy ale luks olej kiedy jest zagrzany i można kręcić bezpiecznie na wyższych obrotach. Do tego jest to olej na sezon letni upały itp itd na zimę zejdziemy na 10w40.
Może i czasem chce go złoić a moja droga do pracy to 20 kilometrów zakopianka dwupasmowa więc też lubię przycisnąc. Dodatkowo akurat liquy zapewnia dobry start na zimnym silniku i trzyma swoje właściwości przy wysokich temperaturach, argumentowano też tym że będzie trzymał lepsze ciśnienie.
Ja się nie znam słucham zaufanego mechanika tym razem już takiego który nie jednego Japończyka złożył
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Może i czasem chce go złoić a moja droga do pracy to 20 kilometrów zakopianka dwupasmowa więc też lubię przycisnąc. Dodatkowo akurat liquy zapewnia dobry start na zimnym silniku i trzyma swoje właściwości przy wysokich temperaturach, argumentowano też tym że będzie trzymał lepsze ciśnienie.
Ja się nie znam słucham zaufanego mechanika tym razem już takiego który nie jednego Japończyka złożył
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
Dzięki za info. Jak dla mnie dziwne, że taki olej jest lany ale to tylko moje zdanie.
Ja jeżdżę swoją non stop zima lato jesień wiosna deszcz mróz upał nie garażuję na zimę nie mam drugiego auta stuknęło już jej dwieście. Na razie odpukać nie mam problemów. Wysokich obrotów jej nie żałuję. Olej cały czas fabryczny.
Ja jeżdżę swoją non stop zima lato jesień wiosna deszcz mróz upał nie garażuję na zimę nie mam drugiego auta stuknęło już jej dwieście. Na razie odpukać nie mam problemów. Wysokich obrotów jej nie żałuję. Olej cały czas fabryczny.
- HdS1989
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 21-10-17, 17:36
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
U mnie po kupnie celicy wałek i rocker na 4 ssącym wyglądały następująco:
Poprzedni właściciel ostanie 3-4 wymiany zalewał liquy moly 10w40 bo tak mu polecili w zaznajomionym warsztacie...
Przyczyn i powodów może być 1000 ale zalecenia producenta co do specyfikacji oleju chyba mają jakieś znaczenie.
Poprzedni właściciel ostanie 3-4 wymiany zalewał liquy moly 10w40 bo tak mu polecili w zaznajomionym warsztacie...
Przyczyn i powodów może być 1000 ale zalecenia producenta co do specyfikacji oleju chyba mają jakieś znaczenie.
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 04-04-14, 20:56
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
A wiecie jebnie to jebnie już się chyba przyzwyczaiłem do tego
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- QubaKpl
- Użytkownik
- Posty: 307
- Rejestracja: 13-07-12, 11:42
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
Podobnie wyglądał silnik ojca w corolli na 10w40 valvo także naprawdę szkoda nowego silnika
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
[quote="Pantera24"]A wiecie jebnie to jebnie już się chyba przyzwyczaiłem do tego
To nie oto chodzi "czy jebnie czy nie". Masz praktycznie nowy silnik włożyłeś w niego sporo kasy dlatego warto się zastanowić. To są dobre silniki dobrze zaprojektowane na wysokie obroty i myślę że sporo Japończyków dobierało jak najlepsze materiały i olej aby to wszystko ładnie chodziło.
Pewnie nic Ci się nie stanie (choć nie wiadomo) ale moim zdaniem w dłuższym terminie zużycie części na takim oleju będzie większe i szybsze.
hube
To nie oto chodzi "czy jebnie czy nie". Masz praktycznie nowy silnik włożyłeś w niego sporo kasy dlatego warto się zastanowić. To są dobre silniki dobrze zaprojektowane na wysokie obroty i myślę że sporo Japończyków dobierało jak najlepsze materiały i olej aby to wszystko ładnie chodziło.
Pewnie nic Ci się nie stanie (choć nie wiadomo) ale moim zdaniem w dłuższym terminie zużycie części na takim oleju będzie większe i szybsze.
hube
- HdS1989
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 21-10-17, 17:36
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
Pomijam kwestie nagarowania 10w40 przy wysokich temperaturach... u mnie w niektórych miejscach było po kilka mm nagaru że paznokciem nie dało się zeskrobać a lany był Liquy Moly...
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
10w40 to do silników nie takich wysilonych i bez zmiennych faz.Do 4afe leje taki.W moim nissanie był lany po remoncie taki "za poradą fachowca" i naszczęście niedługo będę się pozbywał tego auta...Jak ma to działać xx lat jak osadu powoli nazbiera się w zaworze sterującym,w tzw "vanosie" itp.Podobnie z celicą o rozrządzie nie wspomnę.
A póżniej czemu to auto strzela z tłumika...???
Co do widocznego mocnego zużycia częśći jak np tutaj na fotkach to czytając przez ostatni czas fora dowiaduje się ,że tak polecany parę lat temu Valvoline okazuje się byle jakim szajsem,Liquid Moly też widać a Motul niby jest tak popularny ,że podrabiany i jest szajs.Castrol skolei największy szajs z największych.Co ciekawe Castrol leje kilkanascie lat i żadnych sladów nie było.
Więc gdzie jest prawda o tych olejach? Niemiec robi 270tys i 100tys w Polsce a polak robi 220 i remont silnika.
A póżniej czemu to auto strzela z tłumika...???
Co do widocznego mocnego zużycia częśći jak np tutaj na fotkach to czytając przez ostatni czas fora dowiaduje się ,że tak polecany parę lat temu Valvoline okazuje się byle jakim szajsem,Liquid Moly też widać a Motul niby jest tak popularny ,że podrabiany i jest szajs.Castrol skolei największy szajs z największych.Co ciekawe Castrol leje kilkanascie lat i żadnych sladów nie było.
Więc gdzie jest prawda o tych olejach? Niemiec robi 270tys i 100tys w Polsce a polak robi 220 i remont silnika.
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 04-04-14, 20:56
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
Oleje są tematem rzeką a to nie ten temat ile osób tyle opinii zamieszczam zdjęcie jakie parametry mam na biegu jałowym po jeździe ok 200 km - kręcone maksymalnie do 3 - 3.5 tys obrotów.
Temperatura oleju ok 97 st
Ciśnienie oleju 1.8 bar
Temp wody - ok.95 -96 st
Pamiętam w moim poprzednim silniku lalem castrola 5w30 po ściągnięciu pokrywy było czarno i castrola nawet wrogowi nie polecę tzn. Nie chodzi o castrola że jest zły sam w sobie tylko jest w 70 procentach podrabiany
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Temperatura oleju ok 97 st
Ciśnienie oleju 1.8 bar
Temp wody - ok.95 -96 st
Pamiętam w moim poprzednim silniku lalem castrola 5w30 po ściągnięciu pokrywy było czarno i castrola nawet wrogowi nie polecę tzn. Nie chodzi o castrola że jest zły sam w sobie tylko jest w 70 procentach podrabiany
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
Według mnie temp. wody wysoka
hube
hube
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 04-04-14, 20:56
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
Wiesz biorąc pod uwage temperatury na zewnątrz 37 st oraz że stałem na postoju z 5 minut jest ok wentylatory się własne włączałyhube pisze:Według mnie temp. wody wysoka
hube
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Toyota Celica Safety Car by Pantera
No właśnie pilnuj tych wentylatorów mimo tego jak jest na zewnątrz po włączeniu temperatura powinna spadać choć trochę.