Celica 2.0 GT Florek
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
krrizz - napis chciałem usunąć niestety jest pod nim dziura, szkoda było teraz klapę ruszać, jak będzie kiedyś trzeba ją odświeżyć czy coś w tym stylu, napis będzie usunięty
Tak za wysoko - docelowo będzie gwint i obniżę
Ale plany na najbliższy czas to generalny remont silnika i hamulców - w połowie kwietnia, a na dniach naba do kierownicy Momo
Tak za wysoko - docelowo będzie gwint i obniżę
Ale plany na najbliższy czas to generalny remont silnika i hamulców - w połowie kwietnia, a na dniach naba do kierownicy Momo
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: Celica 2.0 GT Florek
Ale się tutaj pozmieniało! Bardzo ładnie zrobiona
Idę od razu sprawdzić drugi temat, bo tam też dawno nie zaglądałem.
Idę od razu sprawdzić drugi temat, bo tam też dawno nie zaglądałem.
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
w drugim temacie hula cisza drugi temat ruszę, tylko jeszcze ciągle tą ulepszam, bo chcę jedną zrobić na gotowo
Dzisiaj zamontowałem obszyty wcześniej skórą podłokietnik (nie zwracajcie uwagi na fotele - będą wymienione, jeszcze czeka ją trochę spotkań z mechanikami, to na razie nie ruszam ich, bo szkoda będzie nowych)
polakierowałem tarcze hamulcowe tylne (ich rdzewiejące najczęściej elementy - nowe tarcze - takie zabezpieczenie na przyszłość - lakierem odpornym na wysokie temperatury)
Jutro jadę kupić nabę (o ile sklep będzie czynny)
Dzisiaj zamontowałem obszyty wcześniej skórą podłokietnik (nie zwracajcie uwagi na fotele - będą wymienione, jeszcze czeka ją trochę spotkań z mechanikami, to na razie nie ruszam ich, bo szkoda będzie nowych)
polakierowałem tarcze hamulcowe tylne (ich rdzewiejące najczęściej elementy - nowe tarcze - takie zabezpieczenie na przyszłość - lakierem odpornym na wysokie temperatury)
Jutro jadę kupić nabę (o ile sklep będzie czynny)
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
nabę zakupiłem i kierownica już na swoim miejscu
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
tak prezentuje się podłoga około 3 lata po konserwacji
i z pleneru
i z pleneru
- Markus_ST
- Użytkownik
- Posty: 826
- Rejestracja: 01-08-09, 17:01
Re: Celica 2.0 GT Florek
Dobrze siadła nowa kiera Działa Ci normalnie klakson? W mojej VI też mam dedykowaną nabę Momo i musiałem dokonać delikatnej rzeźby żeby klakson działał.
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
Tak, klakson działa i działa odbijanie kierunkowskazów bez przerabiania plug&play. Teraz do szczęścia w środku potrzebuje wymienić fotele i ramkę 2DIN wraz z radiem
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Re: Celica 2.0 GT Florek
Na przedostatnim zdjęciu czyściłeś obecnie na łączeniu blach podłużnicy z przodu?
Jeśli nie zagumować
Jeśli nie zagumować
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
Fryc85 ta podłużnica była w listopadzie zabezpieczona na nowo, bo miałem lekką przycierkę podwoziem, lekko zdarłem z niej konserację i w listopadzie to poprawiłem - piaskowałem ten element, epoksyd, konserwacja (na zdjęciu widoczne miejsce jako goła blacha ale to wina aparatu, całość zakonserwowana ). Reszta podłogi nie ruszana od czasu, gdy robiłem całe podwozie, cieszę się, że lakier trzyma się na elementach zawieszenia
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
po tym, jak odebrałem auto od lakiernika - nie działał centralny zamek (nie podpięta była kostka), na domiar złego, puściła spinka cięgna klamki zewnętrznej od drzwi kierowcy. Dzisiaj temat został ogarnięty, spinkę miał mój zaprzyjaźniony mechanik (bo gdyby nie miał nie wiem gdzie bym jej musiał szukać, bo wiem, że w ASO ich już nie mają), została też podpięta kostka i centralny także działa
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
w najbliższy wtorek, celica idzie do znajomego mechanika, żeby praktycznie ukończyć wszystko co w tym aucie zaplanowałem zrobić
Będzie robione:
1. wymiana tarcz hamulcowych przód + tył + klocki i regeneracja zacisków - wszystkie nowe elementy, zaś zaciski do piaskowania i w kolor czerwony + hamulec ręczny
2. tylne tarcze kotwiczne - piaskowanie i lakierowanie
3. wymiana przewodów hamulcowych przód + tył na przewody w oplocie Hel
4. regeneracja pompy wspomagania + wymiana przewodów wspomagania na miedziane (niestety mam wycieki z powodu przekorodowanych obecnie przewodów)
5. maglownica do sprawdzenia - była regenerowana w 2017 roku, ale według mnie jest za sztywno skręcona albo coś z nią nie tak
6. wymiana oleju w skrzyni biegów
7. demontaż instalacji gazowej z którą auto kupiłem, w jej miejsce zostanie zamontowany fabryczny rezonator, wnęka w bagażniku będzie uzupełniona o brakujące koło zapasowe
8. rozpórka kielichów OEM piaskowanie + lakierowanie
9. remont generalny silnika - silnik będzie rozebrany i składany na nowo, co zużyte, będzie wymienione, głowica planowana, nowe uszczelki, itp.
Po tej robocie zostanie mi tylko z ważniejszych tematów:
1. kupić gwint BC Racing do wersji SSS
2. nowe felgi letnie - chcę kupić JR5 Gun Metal - pasuje mi ich wygląd oraz mają identyczne parametry jak te, które mam teraz
3. piaskowanie i lakierowanie felgi ori GT ,,15" na ,,zimę"
4. nowe fotele przednie Sparco R100 w skórze
5. radio 2DIN + głośniki
Będzie robione:
1. wymiana tarcz hamulcowych przód + tył + klocki i regeneracja zacisków - wszystkie nowe elementy, zaś zaciski do piaskowania i w kolor czerwony + hamulec ręczny
2. tylne tarcze kotwiczne - piaskowanie i lakierowanie
3. wymiana przewodów hamulcowych przód + tył na przewody w oplocie Hel
4. regeneracja pompy wspomagania + wymiana przewodów wspomagania na miedziane (niestety mam wycieki z powodu przekorodowanych obecnie przewodów)
5. maglownica do sprawdzenia - była regenerowana w 2017 roku, ale według mnie jest za sztywno skręcona albo coś z nią nie tak
6. wymiana oleju w skrzyni biegów
7. demontaż instalacji gazowej z którą auto kupiłem, w jej miejsce zostanie zamontowany fabryczny rezonator, wnęka w bagażniku będzie uzupełniona o brakujące koło zapasowe
8. rozpórka kielichów OEM piaskowanie + lakierowanie
9. remont generalny silnika - silnik będzie rozebrany i składany na nowo, co zużyte, będzie wymienione, głowica planowana, nowe uszczelki, itp.
Po tej robocie zostanie mi tylko z ważniejszych tematów:
1. kupić gwint BC Racing do wersji SSS
2. nowe felgi letnie - chcę kupić JR5 Gun Metal - pasuje mi ich wygląd oraz mają identyczne parametry jak te, które mam teraz
3. piaskowanie i lakierowanie felgi ori GT ,,15" na ,,zimę"
4. nowe fotele przednie Sparco R100 w skórze
5. radio 2DIN + głośniki
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
dzisiaj auto zaprowadziłem do znajomego zaczynam generalkę silnika i hamulców, daję sobie miesiąc na wszystko co zaplanowałem silnik będzie wyjęty z budy i rozebrany, składany krok po kroku i po drodze wszystko co potrzeba i nie potrzeba naprawiane i wymieniane, jest spory budżet na to więc się z niczym nie będę ograniczał jak nie wydam całej kasy na to przeznaczonej to uwieńczę to nową felgą na lato
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
silnik już wyjęty
a do piaskowania zabrałem
- jarzma
- zaciski hamulcowe
- tarcze kotwiczne tylne
- rozpórkę kielichów OEM
* zaciski i jarzma będą polakierowane na kolor czerwony połysk RAL 3020 traffic red, zaś tarcze kotwiczne na kolor czarny, rozpórka kielichów proszkowo na kolor czarny połysk
a do piaskowania zabrałem
- jarzma
- zaciski hamulcowe
- tarcze kotwiczne tylne
- rozpórkę kielichów OEM
* zaciski i jarzma będą polakierowane na kolor czerwony połysk RAL 3020 traffic red, zaś tarcze kotwiczne na kolor czarny, rozpórka kielichów proszkowo na kolor czarny połysk
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
przewody pognite, stąd miałem wyciek płynu wspomagania, dokupię miedziane i będą dorabiane na wzór oryginału, tak wyglądają stare
komora po wyjęciu silnika niczym negatywnym mnie nie zaskoczyła
silnik
rozebrane zaciski, jarzma, tylne tarcze kotwiczne i rozpórka kielichów OEM dzisiaj zawiozłem do piaskowania
komora po wyjęciu silnika niczym negatywnym mnie nie zaskoczyła
silnik
rozebrane zaciski, jarzma, tylne tarcze kotwiczne i rozpórka kielichów OEM dzisiaj zawiozłem do piaskowania
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: Celica 2.0 GT Florek
Weź Ty nią przyjedź na najbliższy zlot Drugą też zabieraj ^^
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
jedną muszę przyjechać koniecznie bo jeszcze nie byłem nigdy drugą na lawetę
Silnik kilka dni temu zawiozłem do speca od obróbki i głowic
Po sprawdzeniu:
-planowanie głowicy
-będzie robiony pierwszy szlif
-nowe tłoki z pierścieniami
-będę musiał kupić panewki
-najważniejsze - okazało się, że mam uszkodzone oliwiarki do chłodzenia denka tłoka - 1 wogóle nie było, 2 są pokrzywione, 1 się nadawała
naszukałem się, przekopałem portale w Polsce, udało się dopiero na ebay dostać to czego potrzebowałem - używane, ale innych nie znalazłem, wogóle innych jak te nie znalazłem, czekam na przesyłkę
Dzisiaj zamówiłem też pompę oleju - oryginalną udało się po trudach poszukiwań znaleźć z uszczelniaczem i uszczelką oraz zamówiłem popmę wody plus uszczelki (pompa wody zamiennik blue print)
Zaciski i tarcze kotwiczne wypiaskowane, obecnie w lakierni
Silnik kilka dni temu zawiozłem do speca od obróbki i głowic
Po sprawdzeniu:
-planowanie głowicy
-będzie robiony pierwszy szlif
-nowe tłoki z pierścieniami
-będę musiał kupić panewki
-najważniejsze - okazało się, że mam uszkodzone oliwiarki do chłodzenia denka tłoka - 1 wogóle nie było, 2 są pokrzywione, 1 się nadawała
naszukałem się, przekopałem portale w Polsce, udało się dopiero na ebay dostać to czego potrzebowałem - używane, ale innych nie znalazłem, wogóle innych jak te nie znalazłem, czekam na przesyłkę
Dzisiaj zamówiłem też pompę oleju - oryginalną udało się po trudach poszukiwań znaleźć z uszczelniaczem i uszczelką oraz zamówiłem popmę wody plus uszczelki (pompa wody zamiennik blue print)
Zaciski i tarcze kotwiczne wypiaskowane, obecnie w lakierni
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
odebrałem z lakierni proszkowej jarzma, zaciski oraz tarcze kotwiczne tylne, wyszło tak:
jarzma i zaciski do RAL3020
tarcze kotwiczne
jarzma i zaciski do RAL3020
tarcze kotwiczne
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Re: Celica 2.0 GT Florek
Pięknie to wygląda! Czemu nie wykreciłeś odpowietrzników? Teraz popeka Ci farba w koło nich. Tak samo z kapturkami z zaworkami gumowymi. Musisz tam zerwać farbę w kolo gumki by płynnie zacisk chodził.
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
Dzięki nie zdejmowałem sam tych zacisków i jarzm, nie znam się tak na mechanice, raczej pomagam i szukam części, remont robi znajomy, wieloletni mechanik ASO z toyoty, który pracował tam, kiedy te auta produkowano (ja wolę bardziej blacharkę i sprawy konserwacyjne niż mechanikę) nawet nie wiedziałem, żeby je bardziej rozebrać, powiedziałem, że zabieram zaciski i jarzma do piaskowania i lakierowania proszkowego i zabrałem to co mi dał. Będę musiał w takim razie coś pokombinować, żeby delikatnie ściągnąć tą farbę, żeby płynnie działało.
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Re: Celica 2.0 GT Florek
odebrałem właśnie paczkę z pompą oleju, szukałem jej bardzo długo (jest jakiś problem z dostępnością, a na ebay są tylko do 3S-GTE), fartem udało się znaleźć od kogoś, kto kiedyś kupił i nie założył i mi odsprzedał, za co jestem bardzo wdzięczny pompa wraz z uszczelniaczem
Uszczelka pompy już zamówiona w ASO
Uszczelka pompy już zamówiona w ASO