Niunia by Marcin
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Podwyższyłem sobie koszyk lewarka skrzyni biegów o 35 mm na tulejkach od bartka_asika:
Ostatnio zmieniony 19-11-17, 23:37 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- outatime
- Użytkownik
- Posty: 694
- Rejestracja: 18-03-09, 08:40
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Spokojnie, w sobotę tylko i wyłącznie rozbierałem i prałem fotele.
Dziękuję Ci krrizz za pomoc!
Krótki instruktarz rozbierania foteli V gen
Z ważniejszych rzeczy potrzebujemy:
Mały śrubokręt płaski
Nasadkę 12 mm
Przecinak
Z mniej ważnych szczypce, śrubokręt krzyżak, latarkę czołówkę, odkurzacz, butapren i skrawki materiału do klejenia gąbki i w hooy czasu.
1. Zdejmowanie pokręteł fotela kierowcy
Pokrętła trzymają się na zapinkach:
Które łatwo odczepić płaskim śrubokrętem, kiedy pokrętło jest już zdjęte:
I dość trudno, kiedy jeszcze jest założone. Polecam latarkę czołówkę do pomocy, bo nic nie widać.
2. Zdejmowanie dźwigni pochylenia
Tutaj nie ma filozofii, ono jest po prostu ciasno wciśnięte bez żadnych śrubek.
Trzeba je mocno wycisnąć, można sobie pomóc większym płaskim śrubokrętem.
3. Odkręcanie plastików z szyn
Nudne zajęcie, dlatego nie ma zdjęć. Wkręty małe, warto nie pogubić. Śrubokręt mały krzyżak.
Ważna przestroga: najdłuższy plastik, ten pod pokrętłami, oprócz wkrętu ma jeszcze ukryty zaczep.
Warto nie połamać, odczepić delikatnie palcami:
4. Odkręcenie siedziska
Po zdjęciu plastików mamy dojście do 4 wkrętów siedziska, nasadka 12 mm.
Spokojnie: Jeśli zapomnieliście opuścić siedziska i nie możecie dostać się do 2 wkrętów, można jeszcze nasadzić pokrętła bez zapinek i je sobie opuścić.
Generalnie nuda, jakieś jedno zdjęcie:
5. Odkręcanie oparcia
Żeby odkręcić oparcie od szyn, należy najpierw zdjąć plastik osłaniający od tyłu oparcie.
Najpierw odkręcamy 2 wkręty na górze a potem zsuwamy plastik, który zaczepiony jest 3 zaczepami, co widać na zdjęciu poniżej:
Oczywiście przeszkadza nam w tym mocowanie zagłówka, z którego wystaje zwalniacz zagłówka:
Następnie przecinakiem traktujemy metalowe kółeczka trzymające tapicerkę oparcia.
Metalowe kółeczka to najgorsza rzecz w całym tym przedsięwzięciu. Są kurde wszędzie.
6. Zdejmowanie tapicerki z oparcia
Tapicerka jest przymocowana do oparcia za pomocą tych przeklętych metalowych kółeczek.
Po pierwsze kółeczka mocują gumy, na których rozpięta jest tapicerka:
Mocują je do ramy i do sprężyn:
Po drugie metalowe kółeczka mocują tapicerkę w połowie siedziska do sprężyn trzymając drut wszyty w tapicerkę:
Tniemy przecinakiem wszystkie metalowe kółeczka i robimy sobie zdjęcia telefonem, żeby potem przy składaniu tego do kupy nie było siary, że nie wiemy gdzie co zaczepić.
Zamiast kółeczek, wszystko mocujemy na trytki/opaski zaciskowe.
Generalnie z oparciem mamy dojść do tego:
Zanim tapicerkę oparcia wrzucimy do pralki, zdejmujemy najdłuższy drut, który nadaje jej kształt:
7. Zdejmowanie tapicerki z siedziska
Zasada ta sama, tapicerka mocowana jest metalowymi kółeczkami, tniemy przecinakiem, robimy zdjęcia.
Różnica jest taka, że na siedzisku nie ma rozpiętych gum.
Zdjętą tapicerkę wrzucamy do pralki:
Dziękuję Ci krrizz za pomoc!
Krótki instruktarz rozbierania foteli V gen
Z ważniejszych rzeczy potrzebujemy:
Mały śrubokręt płaski
Nasadkę 12 mm
Przecinak
Z mniej ważnych szczypce, śrubokręt krzyżak, latarkę czołówkę, odkurzacz, butapren i skrawki materiału do klejenia gąbki i w hooy czasu.
1. Zdejmowanie pokręteł fotela kierowcy
Pokrętła trzymają się na zapinkach:
Które łatwo odczepić płaskim śrubokrętem, kiedy pokrętło jest już zdjęte:
I dość trudno, kiedy jeszcze jest założone. Polecam latarkę czołówkę do pomocy, bo nic nie widać.
2. Zdejmowanie dźwigni pochylenia
Tutaj nie ma filozofii, ono jest po prostu ciasno wciśnięte bez żadnych śrubek.
Trzeba je mocno wycisnąć, można sobie pomóc większym płaskim śrubokrętem.
3. Odkręcanie plastików z szyn
Nudne zajęcie, dlatego nie ma zdjęć. Wkręty małe, warto nie pogubić. Śrubokręt mały krzyżak.
Ważna przestroga: najdłuższy plastik, ten pod pokrętłami, oprócz wkrętu ma jeszcze ukryty zaczep.
Warto nie połamać, odczepić delikatnie palcami:
4. Odkręcenie siedziska
Po zdjęciu plastików mamy dojście do 4 wkrętów siedziska, nasadka 12 mm.
Spokojnie: Jeśli zapomnieliście opuścić siedziska i nie możecie dostać się do 2 wkrętów, można jeszcze nasadzić pokrętła bez zapinek i je sobie opuścić.
Generalnie nuda, jakieś jedno zdjęcie:
5. Odkręcanie oparcia
Żeby odkręcić oparcie od szyn, należy najpierw zdjąć plastik osłaniający od tyłu oparcie.
Najpierw odkręcamy 2 wkręty na górze a potem zsuwamy plastik, który zaczepiony jest 3 zaczepami, co widać na zdjęciu poniżej:
Oczywiście przeszkadza nam w tym mocowanie zagłówka, z którego wystaje zwalniacz zagłówka:
Następnie przecinakiem traktujemy metalowe kółeczka trzymające tapicerkę oparcia.
Metalowe kółeczka to najgorsza rzecz w całym tym przedsięwzięciu. Są kurde wszędzie.
6. Zdejmowanie tapicerki z oparcia
Tapicerka jest przymocowana do oparcia za pomocą tych przeklętych metalowych kółeczek.
Po pierwsze kółeczka mocują gumy, na których rozpięta jest tapicerka:
Mocują je do ramy i do sprężyn:
Po drugie metalowe kółeczka mocują tapicerkę w połowie siedziska do sprężyn trzymając drut wszyty w tapicerkę:
Tniemy przecinakiem wszystkie metalowe kółeczka i robimy sobie zdjęcia telefonem, żeby potem przy składaniu tego do kupy nie było siary, że nie wiemy gdzie co zaczepić.
Zamiast kółeczek, wszystko mocujemy na trytki/opaski zaciskowe.
Generalnie z oparciem mamy dojść do tego:
Zanim tapicerkę oparcia wrzucimy do pralki, zdejmujemy najdłuższy drut, który nadaje jej kształt:
7. Zdejmowanie tapicerki z siedziska
Zasada ta sama, tapicerka mocowana jest metalowymi kółeczkami, tniemy przecinakiem, robimy zdjęcia.
Różnica jest taka, że na siedzisku nie ma rozpiętych gum.
Zdjętą tapicerkę wrzucamy do pralki:
Ostatnio zmieniony 19-11-17, 23:21 przez Marcin, łącznie zmieniany 6 razy.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
outatime, rozsiewanie plotek do niczego dobrego nie prowadzi.
Oficjalnie oświadczam, że nie kupiłem st185 ani innego auta.
Tymczasem Śmigi zregenerował moją pompę wspomagania, która najlepsze lata miała już dawno za sobą:
Efekt końcowy:
Oficjalnie oświadczam, że nie kupiłem st185 ani innego auta.
Tymczasem Śmigi zregenerował moją pompę wspomagania, która najlepsze lata miała już dawno za sobą:
Efekt końcowy:
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Rozłożyłem w sumie 6 przednich foteli: 4 europejskie i 2 angliki.
Złożyłem 4 europejskie po dokładnym praniu, czyszczeniu, smarowaniu.
Efekt widoczny gołym okiem i do wyczucia nosem - fotele po prostu pachną.
Wcześniej 25-letnie fotele miały charakterystyczny zapach smaru, brudu, benzyny, tytoniu, itd, a teraz pachną płynem do prania
Do tego to, co wcześniej piszczało, przestało, szyny przesuwają się gładko.
Dużo pracy przy tym było, ale było warto.
Złożyłem 4 europejskie po dokładnym praniu, czyszczeniu, smarowaniu.
Efekt widoczny gołym okiem i do wyczucia nosem - fotele po prostu pachną.
Wcześniej 25-letnie fotele miały charakterystyczny zapach smaru, brudu, benzyny, tytoniu, itd, a teraz pachną płynem do prania
Do tego to, co wcześniej piszczało, przestało, szyny przesuwają się gładko.
Dużo pracy przy tym było, ale było warto.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Odświeżanie na nowy sezon:
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- Wiśnia2424
- Użytkownik
- Posty: 71
- Rejestracja: 20-09-15, 22:00
To najbardziej kozacki projekt jaki widziałem . To jest dla mnie godny wzór do naśladowania Idę w tym samym kierunku tylko ja chcę to zrobić z moją ST182 . Wiele osób pisze że nie opłaca się robić takich modyfikacji w FWD bo to i tak tylko fwd a ja też czasem myślłem że może i nie warto zaczynać ale gdy tylko sprawdzam co nowego na forum , trafiam na temat Marcina i znów odzyskuję wiarę że to ma sens
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Dzięki Frugo, dawno się nie widzieliśmy.
Może będzie okazja tutaj:
Może będzie okazja tutaj:
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
- kutan86
- Użytkownik
- Posty: 435
- Rejestracja: 02-04-11, 10:28
Marcin , jedziesz na Japfest ??
Moja Czarnula
viewtopic.php?t=31499&postdays=0&postorder=asc&start=0
viewtopic.php?t=31499&postdays=0&postorder=asc&start=0
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Jadękutan86 pisze:Marcin , jedziesz na Japfest ??
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07