czerwona Celica STi

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
adrianh92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2192
Rejestracja: 26-03-11, 18:18

Postautor: adrianh92 » 05-01-13, 14:58

update bez fotek to jak nie updade :P
ST202 Milka - SOLD
ST185 WB 3S-GTE rev.3 - SOLD
ST205 JDM 98' CASTROL
IMPREZA WRX 04' - SOLD

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 05-01-13, 15:51

Zapomniałem :D Już się poprawiam :)

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 06-02-13, 00:54

Zaszły kolejne zmiany. Wymieniłem łożysko koła przedniego z lewej strony i przy okazji przegub, bo.. był w planach :)
Obrazek

Obrazek

Stary przegub demontowałem szlifierką kątową, ponieważ ktoś za mocno rozgiął pierścień zabezpieczający.
Obrazek

Ponad to w końcu się zmobilizowałem i zabrałem za boczki drzwi. Na chwile obecną zabieram się do prac z żywicą. Fotki wkleję jak ukończę etap.

Awatar użytkownika
DZIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1055
Rejestracja: 23-09-05, 22:18

Postautor: DZIK » 06-02-13, 10:53

Ta pianka to chyba srednio cos wygluszy bo ona ma zadanie ocieplenie chyba , no ale twoj nowy sposob i moze sie sprawdzi. Z drugiej storny nie wiem czy painka nie bdzie trzymac wilgoci bo w domach daje si ejeszcze folie przed pianka.

p.s

Z mojaj storny pytanie a umyles podloge przez zalozeniem painki ?
Bylo:
AT180
ST202
ST205
ST185 Carlos

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 06-02-13, 21:25

Podłogę umyłem, piankę kleiłem na klej uniwersalny. Wilgoci nie chłonie, a w domu daje się folię raczej przed kurzem i pyłem z podłogi. Jeśli chodzi o walory akustyczne, to muszę stwierdzić z przykrością, że efekt jest minimalny i raczej nie opłacalny względem nakładu pracy, ale nowe doświadczenie bezcenne :)

krecik-katowice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2251
Rejestracja: 03-10-08, 17:16

Postautor: krecik-katowice » 06-02-13, 21:44

Jak wygłuszamy to płyty Kellera i zwykły filc.

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 06-02-13, 22:19

krecik-katowice pisze:płyty Kellera


Raczej słucham innej muzyki, a na poważnie co to jest??

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 27-02-13, 22:41

Wrażenia po zlocie wspaniałe :) Tojka na torze spisywała się dość dobrze. Całkiem, całkiem odpychałasię do przodu. Zaowocowało to tym, iż debiut na zlocie i w klubie udało się zakończyć na najwyższym stopniu "podium" w klasie :) Jestem baardzo zadowolony, nie tylko z wyników, ale i z czasów jakie udało mi sie osiągnąć, zwłaszcza, że uszczelka pod głowicą zgniła na drugi dzień i kompresja z cylindrów 1 i 2 krążyła se gdzieś pomiędzy. Dzisiaj okazało się, że wszystkie tłoki przytarte, a panewki korbowodowe na 3 i 4 cylindrze. Na szczęście wał nie ruszony :).

Dedukuję skąd się mogło to wziąć. Stwierdziłem, że panewki to efekt eksploatacji auta przez moją siostrę, będącą poprzednim właścicielem. Auto więcej stało niż jeździło i wiele razy było uruchamiane z niedostatecznym smarowaniem.
Temat tłoków sięga jeszcze dalej wstecz. Jeszcze poprzedni właściciel sprowadził auto. Remontował auto w zaprzyjaźnionym warsztacie, gdzie silikon używany był chyba częściej od smaru. Silnik nieumiejętnie uszczelniony silikonem, naddatek masy krążył z płynem chłodniczym, aż natrafił na cienkie gardło, którym okazała się uszczelka głowicy. Zatkane 3 otwory w obiegu cieczy chłodzącej spowodowały zapowietrzaniesię układu i przegrzewanie się silnika w okolicy uszczelki pod głowicą.

Wykres pomiaru sprężania:
Obrazek
Zdjęta pokrywa zaworów:
Obrazek
Blok silnika z uszczelką:
Obrazek
Uszczelka głowicy cylindrów:
Obrazek
Tłoki:
Obrazek
Panewki 3 i 4 cylindra:
Obrazek
Wykorbienie wału korbowego, cylinder 4:
Obrazek

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 27-02-13, 22:57

szitowo trochę, ale dobrze że ogarniasz :)
powodzenia w powrocie do formy :D

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 28-02-13, 07:28

Qwa, co za zbiorowy pech warmińsko - mazurski...
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 28-02-13, 21:26

KRYSO, nie jest najgorzej :) Dzisiaj zdjąłem panewki główne i też idą do wymiany :)
Całe szczęście w tym wszystkim jest takie, że wał nie ruszony i silnik do końca pracował poprawnie, az wydmuchało uszczelkę.

Obrazek

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 20-03-13, 00:43

Czas na kolejny update. Silnik już prawie poskładany. Koło zębate wału korbowego nie było skore do współpracy, ale sposobem Archimedesa wygrałem bitwę. Jednak nie obyło się bez ofiar, ale z pomocą przyszło ASO. Okazało się, że takie kółeczko leżakowało sobie, po próbie montażu, na magazynie i za połowę ceny nowego stałem się szczęśliwym posiadaczem :)

Kilka fotek z prac:)
Obrazek
"zestaw" uszczelek łącznie z uszczelką miski olejowej i panewki:)

Obrazek
Miska olejowa, kiedyś.

Obrazek
Miska olejowa, obecnie.

Obrazek
Stare (uparte) koło zębate.

Obrazek
Półkownik rodem z ASO.

Obrazek
Intake manifold.

Obrazek
Koło pasowe.

Obrazek
Tu miska olejowa już zamontowana :).

Mechan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 20-02-13, 21:55

Postautor: Mechan » 20-03-13, 21:24

Bardzo ladny silnik sie robi :-D , taka moja sugestia, nie latwiej by go bylo wyrzucic z kasty?

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 20-03-13, 22:51

Mechan pisze:Bardzo ladny silnik sie robi :-D , taka moja sugestia, nie latwiej by go bylo wyrzucic z kasty?


Przez blisko 3 tygodnie auto codziennie było wpychane na warsztat, więc po co motor wyciągać :). Gdyby było cieplej to bym to na dworzu ogarnął, poza tym to tylko głowica i panewki:)

Tak wczoraj wyglądał silnik, dzisiaj już tojka jeździ :)
Obrazek

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 21-03-13, 12:27

dla czego miska olejowa po założeniu ma plamy/smugi ??? kapło ci coś i zmywaczem ją potraktowałeś czy jak ???

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 21-03-13, 19:13

Tak, to zmywacz, odtłuszczałem miskę do montażu uszczelki. Farba żaroodporna, nie miałem gdzie wygrzać, więc bez utwardzania byla zakładana i nie chciałem zmyć farby przez przypadek. Dzisiaj toyota "śpiewająco" przeszła okresowe badanie techniczne.

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 21-03-13, 22:27

oby służyła ;)

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 22-03-13, 20:33

Tak w całej okazałości prezentuje się silnik, mam plan zmienić przewody vacu na niebieskie :)

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 22-03-13, 22:56

polerowałeś alternator ??? bo jakoś tak się błyszczy ;)

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 24-03-13, 12:06

Czyściłem szczotką druciana :) Głupio by wyglądało jakby był brudny.
W piątek zmieniłem jeszcze włącznik elektromagnetyczny rozrusznika, bo stary blokował się. Akcja była taka szybka, że nie zdążyłem zdjęcia zrobić :)