GTI by dawid wm
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
GTI by dawid wm
Samochód:
*Toyota Celica ST182
Silnik:
*3S-GE rev II
*przewody blue print,
*nowy rozrząd, panewki, uszczelnienia
* LPG 3 generacji
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*Amortyzatory KYB
*Sprężyny -20 mm lejsjofors
Hamulce:
*stockowe
Układ wydechowy:
* końbinowany przelot,
* tłumik końcowy z plakietką TTE
Układ dolotowy:
*seria
Koła:
*felgi 15"
* opony Fulda ecocontrol (przód)
Wnętrze:
*seria
Audio:
* głośniki 6x9 peiyng,
*chińskie, wszystkomające radio 1din
Body:
*normal
Krótki opis:
Po skasowaniu poprzedniej celicy poszukiwałem ST-i, aby mieć dawcę na silnik i wiele innych części. Oglądane przeze mnie egzemplarze tej wersji w moim zasięgu cenowym były w stanie tragicznym. Jedna wręcz nie powinna trafić na drogi. Troche podłamany takim stanem, zacząłem nastawiać się na odkładanie kasy.
Prezentowany egzemplarz wypatrzyłem zupełnie przy okazji. Ogłoszenie w sieci nie wisiało za długo, nabyłem to auto tego samego dnia co zostało wystawione. Wyjazd był zupełnie spontaniczny, po jednym krótkim telefonie. Z Gdańska, gdzie kupiłem to auto dojechałem szczęśliwie i cało w akompaniamencie mocno stukającego zawieszenia. Radio, które dostałem przy zakupie nie było wówczas podłączone, poniekąd świadomie. Silnik gubił olej, obroty biegu jałowego oscylowały w granicach 2000 obr/min. Od aku, wzdłuż rozpórki, do kabiny pasażerskiej szło chyba 7 czy 8 przewodów luźno puszczonych. W aucie zamontowane było chyba wszystko. Neony, LED'y, cuda, wianki. W obecnej chwili z ledów zostało jedynie podświetlenie tablicy rejestracyjnej, która jest również maskownicą zaworu tankowania LPG.
Ogólnie auto ma wiele drobnych braków i mam nadzieję, że do letniego uda mi się z tym uwinąć.
Plany
Od pierwszego dnia roboczego po zakupie auta zacząłem przywracać stan fabryczny auta. Początki były ostrożne i wyważone. Osobiste sprawdzenie auta na podnośniku, opłukanie całego podwozia, przywrócenie odpowiednich obrotów biegu jałowego, zlokalizowanie i usunięcie wycieków oleju, zlokalizowanie stuków zawieszenia, ogarnięcie pajęczyny pod maską.
Na dzień dzisiejszy:
wymieniłem deskę rozdzielczą, podłączyłem radio, usunąłem niepotrzebne przewody spod maski i "listwy" led oświetlające nogi, wymieniłem sworznie wahaczy przednich i końcówki kierownicze, przywróciłem fabryczne mocowania lampek (już nie silikon).
W następnym tygodniu autko dastaje "skierowanie" do sanatorium :
-wyciągam "serducho" i robie remont silnika (spaliny w układzie chłodzenia),
-wymieniam amortyzatory, zakładam zestaw sprężyn -20mm,
-poprawiam montaż elementów LPG, zmieniam na sekwencję i przenoszę "wlew" gazu w klapkę paliwa,
-wymieniam przednią szybę, wykładzinę wnętrza, montuję głośniki
*Toyota Celica ST182
Silnik:
*3S-GE rev II
*przewody blue print,
*nowy rozrząd, panewki, uszczelnienia
* LPG 3 generacji
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*Amortyzatory KYB
*Sprężyny -20 mm lejsjofors
Hamulce:
*stockowe
Układ wydechowy:
* końbinowany przelot,
* tłumik końcowy z plakietką TTE
Układ dolotowy:
*seria
Koła:
*felgi 15"
* opony Fulda ecocontrol (przód)
Wnętrze:
*seria
Audio:
* głośniki 6x9 peiyng,
*chińskie, wszystkomające radio 1din
Body:
*normal
Krótki opis:
Po skasowaniu poprzedniej celicy poszukiwałem ST-i, aby mieć dawcę na silnik i wiele innych części. Oglądane przeze mnie egzemplarze tej wersji w moim zasięgu cenowym były w stanie tragicznym. Jedna wręcz nie powinna trafić na drogi. Troche podłamany takim stanem, zacząłem nastawiać się na odkładanie kasy.
Prezentowany egzemplarz wypatrzyłem zupełnie przy okazji. Ogłoszenie w sieci nie wisiało za długo, nabyłem to auto tego samego dnia co zostało wystawione. Wyjazd był zupełnie spontaniczny, po jednym krótkim telefonie. Z Gdańska, gdzie kupiłem to auto dojechałem szczęśliwie i cało w akompaniamencie mocno stukającego zawieszenia. Radio, które dostałem przy zakupie nie było wówczas podłączone, poniekąd świadomie. Silnik gubił olej, obroty biegu jałowego oscylowały w granicach 2000 obr/min. Od aku, wzdłuż rozpórki, do kabiny pasażerskiej szło chyba 7 czy 8 przewodów luźno puszczonych. W aucie zamontowane było chyba wszystko. Neony, LED'y, cuda, wianki. W obecnej chwili z ledów zostało jedynie podświetlenie tablicy rejestracyjnej, która jest również maskownicą zaworu tankowania LPG.
Ogólnie auto ma wiele drobnych braków i mam nadzieję, że do letniego uda mi się z tym uwinąć.
Plany
Od pierwszego dnia roboczego po zakupie auta zacząłem przywracać stan fabryczny auta. Początki były ostrożne i wyważone. Osobiste sprawdzenie auta na podnośniku, opłukanie całego podwozia, przywrócenie odpowiednich obrotów biegu jałowego, zlokalizowanie i usunięcie wycieków oleju, zlokalizowanie stuków zawieszenia, ogarnięcie pajęczyny pod maską.
Na dzień dzisiejszy:
wymieniłem deskę rozdzielczą, podłączyłem radio, usunąłem niepotrzebne przewody spod maski i "listwy" led oświetlające nogi, wymieniłem sworznie wahaczy przednich i końcówki kierownicze, przywróciłem fabryczne mocowania lampek (już nie silikon).
W następnym tygodniu autko dastaje "skierowanie" do sanatorium :
-wyciągam "serducho" i robie remont silnika (spaliny w układzie chłodzenia),
-wymieniam amortyzatory, zakładam zestaw sprężyn -20mm,
-poprawiam montaż elementów LPG, zmieniam na sekwencję i przenoszę "wlew" gazu w klapkę paliwa,
-wymieniam przednią szybę, wykładzinę wnętrza, montuję głośniki
Ostatnio zmieniony 02-08-13, 18:53 przez dawid wm, łącznie zmieniany 1 raz.
- Padaj2003
- Użytkownik
- Posty: 1024
- Rejestracja: 29-10-11, 15:17
- rider016
- Użytkownik
- Posty: 661
- Rejestracja: 03-05-12, 20:15
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Update
Remont auta idzie pełną parą. Silnik rozebrany, głowica raczej nie nadaje się do użytku. Wypłukane ściany w okolicy komory spalania. Panewki korbowodowe są w średnim stanie, natomiast główne się skończyły jakiś czas temu. Także spore koszty nadal rosną.
Po długim oczekiwaniu nareszcie dotarły sprężyny obniżające lesjofors'a i amortyzatorki kayaba.
Remont auta idzie pełną parą. Silnik rozebrany, głowica raczej nie nadaje się do użytku. Wypłukane ściany w okolicy komory spalania. Panewki korbowodowe są w średnim stanie, natomiast główne się skończyły jakiś czas temu. Także spore koszty nadal rosną.
Po długim oczekiwaniu nareszcie dotarły sprężyny obniżające lesjofors'a i amortyzatorki kayaba.
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Zdecydowaną większość potrzebnych mi części kupuję w hurtowni, współpracującą z warsztatem, w którym pracuję. Kwotami nie chcę rzucać, bo będę miał po rabacie ok 40%. Cena detaliczna wypada podobnie jak inne podobne zestawy np weitec. Większym problemem może być to, że na ten zestaw czekałem około miesiąca. Przyszedł w większym zamówieniu na potrzeby hurtowni, aby nie płacić za wysyłkę ze szwecji, nie wiem też, czy zamówili więcej kompletów.
Pasują tylko do GTI. Jak szukałem to do STI jest ciężko.
Pasują tylko do GTI. Jak szukałem to do STI jest ciężko.
- fotom
- Użytkownik
- Posty: 650
- Rejestracja: 21-10-07, 01:15
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Prace w toku. Front robót dłuższy niż droga na Koszalin, ale dołożę wszelkich staań, aby auto było obecne na zlocie
Fotki z prac
Pomalowany będzie prawie cały silnik, włącznie z blokiem. Udało mi się namierzyć dość ciekawy zestaw uszczelek na dół silnika, nawet uszczelka pod miskę oleju jest . Panewki już wymienione. Podjąłem się także próby regeneracji pompy wspomagania, bo jęczała przy dotknięciu kierownicą. Wymieniłem od razu uszczelniacz na wałku, sądzę, że powinno być lepiej, ale to sie okaże jak uruchomię silnik.
Do pełnego szczęścia brakuje mi uszczelek kolektorów, kopułki rozdzielacza i łożyska podpory półosi, bo rozmiar wycofany z produkcji.
Fotki z prac
Pomalowany będzie prawie cały silnik, włącznie z blokiem. Udało mi się namierzyć dość ciekawy zestaw uszczelek na dół silnika, nawet uszczelka pod miskę oleju jest . Panewki już wymienione. Podjąłem się także próby regeneracji pompy wspomagania, bo jęczała przy dotknięciu kierownicą. Wymieniłem od razu uszczelniacz na wałku, sądzę, że powinno być lepiej, ale to sie okaże jak uruchomię silnik.
Do pełnego szczęścia brakuje mi uszczelek kolektorów, kopułki rozdzielacza i łożyska podpory półosi, bo rozmiar wycofany z produkcji.
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Mały update.
Do auta wleciały:
-amorki kayaba i sprężyny -20mm lejsjofors'a,
-nowy czujnik tlenu Denso,
-nowe przewody zapłonowe,
-nowe opony na przód,
-wtrysk LPG.
Znany jest już powód przegrzewania się silnika, które pokazało się podczas trasy na zlot do Koszalina. Na samym torze wysypało się łożysko koła, co było źródłem hałasów z koła, na które zwracano mi uwagę. Bardzo słaby wynik na torze spowodowany został kilkoma powodami min. kierowca, który nie koniecznie umie jeździć oraz brak czujnika spalania stukowego, który obwiniam za brak mocy.
Ponad to jeszcze raz chciałbym podziękować wszystkim za zlot. Atmosfera, towarzystwo, organizacja itp., itd. super.
Tak wygląda silnik...
... a tak prezentuje się auto po wymianie zawieszenia
Do auta wleciały:
-amorki kayaba i sprężyny -20mm lejsjofors'a,
-nowy czujnik tlenu Denso,
-nowe przewody zapłonowe,
-nowe opony na przód,
-wtrysk LPG.
Znany jest już powód przegrzewania się silnika, które pokazało się podczas trasy na zlot do Koszalina. Na samym torze wysypało się łożysko koła, co było źródłem hałasów z koła, na które zwracano mi uwagę. Bardzo słaby wynik na torze spowodowany został kilkoma powodami min. kierowca, który nie koniecznie umie jeździć oraz brak czujnika spalania stukowego, który obwiniam za brak mocy.
Ponad to jeszcze raz chciałbym podziękować wszystkim za zlot. Atmosfera, towarzystwo, organizacja itp., itd. super.
Tak wygląda silnik...
... a tak prezentuje się auto po wymianie zawieszenia
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42