czerwona Celica STi
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Zaszły kolejne zmiany. Wymieniłem łożysko koła przedniego z lewej strony i przy okazji przegub, bo.. był w planach
Stary przegub demontowałem szlifierką kątową, ponieważ ktoś za mocno rozgiął pierścień zabezpieczający.
Ponad to w końcu się zmobilizowałem i zabrałem za boczki drzwi. Na chwile obecną zabieram się do prac z żywicą. Fotki wkleję jak ukończę etap.
Stary przegub demontowałem szlifierką kątową, ponieważ ktoś za mocno rozgiął pierścień zabezpieczający.
Ponad to w końcu się zmobilizowałem i zabrałem za boczki drzwi. Na chwile obecną zabieram się do prac z żywicą. Fotki wkleję jak ukończę etap.
- DZIK
- Użytkownik
- Posty: 1055
- Rejestracja: 23-09-05, 22:18
Ta pianka to chyba srednio cos wygluszy bo ona ma zadanie ocieplenie chyba , no ale twoj nowy sposob i moze sie sprawdzi. Z drugiej storny nie wiem czy painka nie bdzie trzymac wilgoci bo w domach daje si ejeszcze folie przed pianka.
p.s
Z mojaj storny pytanie a umyles podloge przez zalozeniem painki ?
p.s
Z mojaj storny pytanie a umyles podloge przez zalozeniem painki ?
Bylo:
AT180
ST202
ST205
ST185 Carlos
AT180
ST202
ST205
ST185 Carlos
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Podłogę umyłem, piankę kleiłem na klej uniwersalny. Wilgoci nie chłonie, a w domu daje się folię raczej przed kurzem i pyłem z podłogi. Jeśli chodzi o walory akustyczne, to muszę stwierdzić z przykrością, że efekt jest minimalny i raczej nie opłacalny względem nakładu pracy, ale nowe doświadczenie bezcenne
-
- Użytkownik
- Posty: 2251
- Rejestracja: 03-10-08, 17:16
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Wrażenia po zlocie wspaniałe Tojka na torze spisywała się dość dobrze. Całkiem, całkiem odpychałasię do przodu. Zaowocowało to tym, iż debiut na zlocie i w klubie udało się zakończyć na najwyższym stopniu "podium" w klasie Jestem baardzo zadowolony, nie tylko z wyników, ale i z czasów jakie udało mi sie osiągnąć, zwłaszcza, że uszczelka pod głowicą zgniła na drugi dzień i kompresja z cylindrów 1 i 2 krążyła se gdzieś pomiędzy. Dzisiaj okazało się, że wszystkie tłoki przytarte, a panewki korbowodowe na 3 i 4 cylindrze. Na szczęście wał nie ruszony .
Dedukuję skąd się mogło to wziąć. Stwierdziłem, że panewki to efekt eksploatacji auta przez moją siostrę, będącą poprzednim właścicielem. Auto więcej stało niż jeździło i wiele razy było uruchamiane z niedostatecznym smarowaniem.
Temat tłoków sięga jeszcze dalej wstecz. Jeszcze poprzedni właściciel sprowadził auto. Remontował auto w zaprzyjaźnionym warsztacie, gdzie silikon używany był chyba częściej od smaru. Silnik nieumiejętnie uszczelniony silikonem, naddatek masy krążył z płynem chłodniczym, aż natrafił na cienkie gardło, którym okazała się uszczelka głowicy. Zatkane 3 otwory w obiegu cieczy chłodzącej spowodowały zapowietrzaniesię układu i przegrzewanie się silnika w okolicy uszczelki pod głowicą.
Wykres pomiaru sprężania:
Zdjęta pokrywa zaworów:
Blok silnika z uszczelką:
Uszczelka głowicy cylindrów:
Tłoki:
Panewki 3 i 4 cylindra:
Wykorbienie wału korbowego, cylinder 4:
Dedukuję skąd się mogło to wziąć. Stwierdziłem, że panewki to efekt eksploatacji auta przez moją siostrę, będącą poprzednim właścicielem. Auto więcej stało niż jeździło i wiele razy było uruchamiane z niedostatecznym smarowaniem.
Temat tłoków sięga jeszcze dalej wstecz. Jeszcze poprzedni właściciel sprowadził auto. Remontował auto w zaprzyjaźnionym warsztacie, gdzie silikon używany był chyba częściej od smaru. Silnik nieumiejętnie uszczelniony silikonem, naddatek masy krążył z płynem chłodniczym, aż natrafił na cienkie gardło, którym okazała się uszczelka głowicy. Zatkane 3 otwory w obiegu cieczy chłodzącej spowodowały zapowietrzaniesię układu i przegrzewanie się silnika w okolicy uszczelki pod głowicą.
Wykres pomiaru sprężania:
Zdjęta pokrywa zaworów:
Blok silnika z uszczelką:
Uszczelka głowicy cylindrów:
Tłoki:
Panewki 3 i 4 cylindra:
Wykorbienie wału korbowego, cylinder 4:
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Czas na kolejny update. Silnik już prawie poskładany. Koło zębate wału korbowego nie było skore do współpracy, ale sposobem Archimedesa wygrałem bitwę. Jednak nie obyło się bez ofiar, ale z pomocą przyszło ASO. Okazało się, że takie kółeczko leżakowało sobie, po próbie montażu, na magazynie i za połowę ceny nowego stałem się szczęśliwym posiadaczem
Kilka fotek z prac:)
"zestaw" uszczelek łącznie z uszczelką miski olejowej i panewki:)
Miska olejowa, kiedyś.
Miska olejowa, obecnie.
Stare (uparte) koło zębate.
Półkownik rodem z ASO.
Intake manifold.
Koło pasowe.
Tu miska olejowa już zamontowana .
Kilka fotek z prac:)
"zestaw" uszczelek łącznie z uszczelką miski olejowej i panewki:)
Miska olejowa, kiedyś.
Miska olejowa, obecnie.
Stare (uparte) koło zębate.
Półkownik rodem z ASO.
Intake manifold.
Koło pasowe.
Tu miska olejowa już zamontowana .
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Mechan pisze:Bardzo ladny silnik sie robi , taka moja sugestia, nie latwiej by go bylo wyrzucic z kasty?
Przez blisko 3 tygodnie auto codziennie było wpychane na warsztat, więc po co motor wyciągać . Gdyby było cieplej to bym to na dworzu ogarnął, poza tym to tylko głowica i panewki:)
Tak wczoraj wyglądał silnik, dzisiaj już tojka jeździ
- grzegoslav
- Użytkownik
- Posty: 2776
- Rejestracja: 29-05-09, 23:08
dla czego miska olejowa po założeniu ma plamy/smugi ??? kapło ci coś i zmywaczem ją potraktowałeś czy jak ???
http://www.facebook.com/serwismobilnyme ... wej?ref=hl
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
- grzegoslav
- Użytkownik
- Posty: 2776
- Rejestracja: 29-05-09, 23:08
oby służyła
http://www.facebook.com/serwismobilnyme ... wej?ref=hl
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
- grzegoslav
- Użytkownik
- Posty: 2776
- Rejestracja: 29-05-09, 23:08
polerowałeś alternator ??? bo jakoś tak się błyszczy
http://www.facebook.com/serwismobilnyme ... wej?ref=hl
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42