GT-SS czyli GT-Four Look

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
koso
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 12-08-11, 17:13

Postautor: koso » 11-06-13, 20:41

no dobra ale jak to udowodnisz że sprzedajacy wiedzial, że jest cos zle zrobione przecież sam nie naprawial glowicy i zakladal rozrzadu ... no chyba że :P
ST 182+ :)
ST 184 RIP

Awatar użytkownika
AlliedXaphon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 22-07-12, 17:06

Postautor: AlliedXaphon » 11-06-13, 21:38

koso pisze:przecież sam nie naprawial glowicy i zakladal rozrzadu


z tego co mi wiadomo to sam rozebral silnik i bral sie za wymiane walkow.... mialem kupic to auto. gosciu umowil sie ze mna, a dzien wczesniej silnik rozebral i odpuscilem sobie, bo za bardzo cos krecil...
AT180 - R.I.P
ST182 - sold
ST185 GT-Four - dla zabawy
AT200 Coupe - odbudowa

Awatar użytkownika
Martyś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 194
Rejestracja: 23-05-13, 17:45

Postautor: Martyś » 11-06-13, 22:26

AlliedXaphon pisze:
koso pisze:przecież sam nie naprawial glowicy i zakladal rozrzadu


z tego co mi wiadomo to sam rozebral silnik i bral sie za wymiane walkow.... mialem kupic to auto. gosciu umowil sie ze mna, a dzien wczesniej silnik rozebral i odpuscilem sobie, bo za bardzo cos krecil...


oj oj, czarno coś widzę...

StroWn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 28-05-10, 10:07

Postautor: StroWn » 11-06-13, 22:53

Ja jestem z natury optymistą więc patrze na to inaczej. Mógłbym oddać auto bo mam do tego prawo, jednak podoba mi się ono i jego stan poza tym silnikiem mnie bardziej niż zadowala. Dlatego te maleństwo wróci jeszcze na drogę.

Jest pełno teorii spiskowych odnośnie przyczyn urwania paska , jedna z ciekawszych to niedokładne przykręcenie jakiejś rolki ( pasek nie jest urwany w jednym miejscu , 3/4 jest nadal zablokowane w osłonie rozrządu i póki co bez PZ-motowca nie rozbierana, natomiast z jezdni pozbierałem pozostałą resztę paska , jest pocięty, poszarpany ale na całej szerokości więc coś musiało dokonać takich zniszczeń )

Takich teorii jest pełno, rozbiorę to w czwartek to będzie wszystko wiadomo.

Co do głowicy, to spisywała się bez najmniejszego zarzutu więc tu robotę dobrą wykonali , gdzieś indziej był problem.

StroWn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 28-05-10, 10:07

Postautor: StroWn » 13-06-13, 20:48

Temat zbadany, 3sge jest kolizyjne, uszkodzone są tylko dwa zawory na szczęście.

Przyczyna : prawie 5 letni pasek rozrządu + założony odwrotnie ( w przeciwnym kierunku do pierwotnego kierunku pracy ) niedawno. Co spowodowało podcinanie zębów na pasku, finalne ścięcie jednego z nich, przeskoczenie paska i jego zerwanie. Pasek dziwnie się podzielił na 3 paseczki i powkręcał w zębatki co skutecznie zablokowało wszystko i zminimalizowało zniszczenia. Swoje przysłowiowe pięć groszy miał tez wyciek z pompy wspomagania.

Jutro rano głowica już prawdopodobnie idzie do remontu i przy dobrych wiatrach autko wraca na drogi :mrgreen: i działam dalej :)

Awatar użytkownika
RedSun
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3976
Rejestracja: 24-04-09, 21:33

Postautor: RedSun » 13-06-13, 20:51

czyli sprzedający walił ściemę?

sławeksławek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 809
Rejestracja: 30-05-09, 12:59

Postautor: sławeksławek » 13-06-13, 21:02

skąd miał wiedzieć ze jakiś paprok źle założył :-)
Black project carlos

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 14-06-13, 00:03

sławeksławek pisze:skąd miał wiedzieć ze jakiś paprok źle założył :-)


ale jak się pasek zdejmie po długim czasie to się już nowy zakłada, a nie oszczędza...

StroWn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 28-05-10, 10:07

Postautor: StroWn » 14-06-13, 08:21

Opinia rzeczownawcy jest jednoznaczna, auto już na warsztacie . Chłopaki z warsztatu mi mówili, że mam kupę szczęścia i jeszcze dzisiaj Celica będzie jeździć, bo uszkodzenia są niewielkie a cała reszta głowicy nówka.

Co do wymiany paska .... wydajesz 1000 zł na głowicę , 400 zł na uszczelkę to już i te 250 na choćby sam pasek mógł wydać. Bo reszta rozrządu w bardzo dobrym stanie .... Nie wiem nawet jak to nazwać ...

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 14-06-13, 16:25

StroWn pisze:.... Nie wiem nawet jak to nazwać ...


To się nazywa wydymanie albo albo. Albo wydymano poprzedniego właściciela na serwisie albo poprzedni właściciel próbuje wydymać Ciebie. No Fance 8)

Ale cieszy mnie to że nie masz katastrofy pod maską. Niech Ci ładnie służy Celinka :twisted:

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 14-06-13, 18:10

StroWn pisze:Chłopaki z warsztatu mi mówili, że mam kupę szczęścia


Mieli rację. Wczoraj ściągnąłem dwie głowice z E420. Pękł łańcuch rozrządu. Połamało ślizgi i powyginało zawory, które odbiły się na szklankach wraz z krzywkami. Do tego wyszło, że zęby na kołach wałków rozrządu są już zużyte, co mogło być przyczyną nadmiernego rozciągania łańcucha.

P.S. Po co zakładać nowy pasek do sprzedaży? Przecież to oszczędzone 150 zł :)

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 14-06-13, 18:43

dawid wm pisze: Po co zakładać nowy pasek do sprzedaży? Przecież to oszczędzone 150 zł :)

ja dałem nowy uszczelniacz z aso za ponad 200, ale ja głupi jestem...

StroWn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 28-05-10, 10:07

Postautor: StroWn » 15-06-13, 10:16

Pawiu bo Ty porządna firma jesteś.

Auto naprawione , złożone i zalane . Wczoraj delikatnie kursując między kilkoma miejscowościami pokonało 340 km, starałem się delikatnie dozować pedał gazu i nie przekraczać 2,5 tyś obrotów. Odczucia są pozytywne , auto rwie do przodu, nie szarpie, nie zamula się, na biegu jałowym sztywno stoi wskazówka pomiędzy 900 a 800 obrotów.

Jednym słowem zaczyna żyć. W niedługim czasie będzie SWAP na zawieszenie przednie seryjne z GT , moje sss jest w bardzo dobrym stanie ale dla mnie za twarde, wole dac inny spring i amor. Gdy był ktoś zaintesowany sss to śmiało pisać.

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4242
Rejestracja: 15-07-09, 08:39

Postautor: Margo » 15-06-13, 10:21

StroWn pisze: moje sss jest w bardzo dobrym stanie ale dla mnie za twarde, wole dac inny


jak w dobrym stanie to zostaw, to bardzo fajny zawias, zmienisz jak się wytłucze
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------

grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą

StroWn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 28-05-10, 10:07

Postautor: StroWn » 20-06-13, 22:00

Auto po ożywieniu zrobiło już 600 km, póki co silnik spisuje się przyzwoicie.

Korzystając z okazji nabyłem takie o to coś,

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kto mi powie co to za ospojlerowanie ? było w Japońcu GT rocznik 95 przedlift, auto miało ramkę 2-din, dziwną tapicerkę szaro-niebieskawą, spryski i szeroką lotkę z tyłu pod raisery.

Ja pierwszy raz widzę coś takiego. Progi są płaskie tzn bez tego załamania na środku.

PS. Sorry za odwrócone zdjęcia z oznaczeniem elementów.

Awatar użytkownika
kutan86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: 02-04-11, 10:28

Postautor: kutan86 » 20-06-13, 22:23

Ja mam takie w swojej przed liftowej GT sciąganej ze Szwajcarii :P

Ps. Ramkę 2-din też

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 20-06-13, 22:25

To są dokładki na Eu. Typu włochy z tego co widzę :)
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

StroWn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 28-05-10, 10:07

Postautor: StroWn » 20-06-13, 22:28

No właśnie przeglądam auta zaprezentowane i widzę,że sporo osób ma ale same progi, czyli co, komplet ospojlerowania do GT-ka ?

Awatar użytkownika
Qub@
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1638
Rejestracja: 21-10-06, 16:34

Postautor: Qub@ » 21-06-13, 16:36

StroWn, tylną ma bodajże Makabra, IMO progi i ta tylna jeszcze jakoś wyglądają (bez porównania gorzej niż poliftowe progi) natomiast ta przednia to maszkara.

Ten komplecik wystepował w niektórych przedliftach, widocznie to była jakaś dodatkowa opcja, która szału nie zrobiła.
ST202: 02.2007-03.2014
Next: ? (chwilowo panzerwagen w dieslu)

StroWn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 28-05-10, 10:07

Postautor: StroWn » 22-06-13, 11:15

Obejrzałem ten komplet u Makabry i podoba mi się takie zestrojenie, proste, delikatne i już wiem, że wleci to do auta. Zamiar był jeden ochronić progi i jakoś dopasować resztę aby auto optycznie zeszło w dół o około 2 cm.

Co do przedniej dokładki ... mam pomysł jak ją zmodyfikować aby ładnie się łączyła z zderzakiem bez dziury, sss3 oklepane i nie przemawia do mnie. Łatwiej jest zreperować tego typu dokładkę niż inne a przede wszystkim to ona przyjmie strzała z krawężnika nie zderzak :)

Póki co auto zostało zostawione w zaprzyjaźnionym warsztacie i jak czas pozwoli będę przy nim dłubać, mam sporo pierdół typu śrubki itp.

Zostanie zdemontowany cały przód wraz z zawieszeniem i chyba silnik też wyjdzie na spacer, czas zająć się podłużnicami , które miały już przygodę i czas porządnie je zrobić oraz przywrócić geometrie budy na nowo. Wtedy zamontować nowy zawias od Tomciusia ( niewykluczony komplet poli odrazu ) i zająć się montażem climatronica.

Taki plan na najbliższy tydzień :) potem zabawa w progi i lakiernika.