Celica 2.0 GT Florek
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
Dzisiaj czyściłem auto i częściowo rozbierałem plastiki, żeby dokładnie wyczyścić i pomimo ogromnej roboty blacharskiej, jaka była przeprowadzona w tamtym roku w lato i dokładnego rozebrania auta nie spostrzegłem liściku, jaki był skamuflowany w plastikach schowka przedniego - zapewne liścik adresowany jest do poprzedniego właściciela auta jeszcze, gdy jeździło ono za granicą
Taka ciekawostka
Na szybę wleciała nowa wlepa
i wideczek z okna
Taka ciekawostka
Na szybę wleciała nowa wlepa
i wideczek z okna
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
niestety w tym tygodniu awarii uległa wysuwana antena - przyczyną była zerwana taśma plastikowa z ząbkami i przez to antena nie wysuwała się w pełni automatycznie.
Zostawiłem starą, taśma została wycięta, tak aby można ją było wysuwać i chować ręcznie, ale zakupiłem sobie drugą kompletną i sprawną, tak żeby mieć auto w 100% oryginalne i sprawne, ponieważ ten egzemplarz będzie rejestrowany na żółte blachy jak tylko osiągnie wiek. ,,Nowej" anteny nie montuję, gdyż auto używam bardziej daily i nie chcę jej eksploatować, odkładam do części a zamontuję wtedy, jak już auto będzie tylko weekendowym pojazdem za jakiś czas
Zostawiłem starą, taśma została wycięta, tak aby można ją było wysuwać i chować ręcznie, ale zakupiłem sobie drugą kompletną i sprawną, tak żeby mieć auto w 100% oryginalne i sprawne, ponieważ ten egzemplarz będzie rejestrowany na żółte blachy jak tylko osiągnie wiek. ,,Nowej" anteny nie montuję, gdyż auto używam bardziej daily i nie chcę jej eksploatować, odkładam do części a zamontuję wtedy, jak już auto będzie tylko weekendowym pojazdem za jakiś czas
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
długo nic nie pisałem z uwagi na brak czasu w sezonie letnim. Celica ma się dobrze, ale w najbliższym czasie szykują mi się małe robótki przy aucie. Olej i filtry za 2 tyś. km - zmieniam co 10 tysięcy, a miłym zaskoczeniem było to, iż po przejechaniu 6 tysięcy musiałem dolać tylko niecałe pół litra oleju, czyli można powiedzieć, że mój egzemplarz nie bierze oleju a silnika nie remontowałem - więc jestem szczerze zadowolony, biorąc pod uwagę mnóstwo prac jakie wykonałem przy aucie przez ostatni rok.
Naprawiłem uszkodzony korek wlewu płynu wspomagania - korek nie trzymał szczelności przez co opary płynu uchodziły górą przez korek, sam zaś korek pomimo iż był dokręcony przepuszczał płyn. Korek odkręciłem, składa się on z dwóch części - rozebrałem go i dociąłem ze starej dętki rowerowej okrągłą uszczelkę którą umieściłem na denku korku od spodu i następnie zamontowałem to plastikowe okrągłe wypełnienie z zaczepami, przez co teraz po dokręceniu korek jest sztywny, nie przepuszcza płynu nie odkręca się i nie puszcza oparów płynu.
Kolejną rzeczą jaką będę się zajmował na dniach to naprawa rozrusznika - czasami po przekręceniu kluczyka auto nie ,,kręci" - pomaga stuknięcie w rozrusznik - zdarzyło mi się to 5 razy od stycznia więc po weekendzie rozbieram go i popatrzę co jest nie tak.
A z planów na najbliższe pół roku:
* nowe tarcze hamulcowe tył i przód łącznie z zestawem naprawczym zacisków przednich i tylnych
* wymiana amortyzatorów tylnych oraz wkłady przednich amortyzatorów
* rozpórka tylnych kielichów Staffa ale to przy wymianie tylnych amortyzatorów
Jak porobię co powyższe, to profilaktycznie oddam do zregenerowania półosie łącznie z przegubami (wiem, że przeguby można kupić nowe, ale ich jakość jest wątpliwa, bo większość z nich jest produkcji francuzkiej, więc moje będą regenerowane z półosiami)
Naprawiłem uszkodzony korek wlewu płynu wspomagania - korek nie trzymał szczelności przez co opary płynu uchodziły górą przez korek, sam zaś korek pomimo iż był dokręcony przepuszczał płyn. Korek odkręciłem, składa się on z dwóch części - rozebrałem go i dociąłem ze starej dętki rowerowej okrągłą uszczelkę którą umieściłem na denku korku od spodu i następnie zamontowałem to plastikowe okrągłe wypełnienie z zaczepami, przez co teraz po dokręceniu korek jest sztywny, nie przepuszcza płynu nie odkręca się i nie puszcza oparów płynu.
Kolejną rzeczą jaką będę się zajmował na dniach to naprawa rozrusznika - czasami po przekręceniu kluczyka auto nie ,,kręci" - pomaga stuknięcie w rozrusznik - zdarzyło mi się to 5 razy od stycznia więc po weekendzie rozbieram go i popatrzę co jest nie tak.
A z planów na najbliższe pół roku:
* nowe tarcze hamulcowe tył i przód łącznie z zestawem naprawczym zacisków przednich i tylnych
* wymiana amortyzatorów tylnych oraz wkłady przednich amortyzatorów
* rozpórka tylnych kielichów Staffa ale to przy wymianie tylnych amortyzatorów
Jak porobię co powyższe, to profilaktycznie oddam do zregenerowania półosie łącznie z przegubami (wiem, że przeguby można kupić nowe, ale ich jakość jest wątpliwa, bo większość z nich jest produkcji francuzkiej, więc moje będą regenerowane z półosiami)
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
a z planów na najbliższy rok - zakupiłem blendę jdm na tył pod rejestrację oraz dokładki progowe OEM - to będę musiał polakierować w kolor oraz dokupić kwadratową blachę o wymiarach na Japonię, aby nie kombinować z dużym kwadratem
Posiadam też ramkę 2DIN - muszę dokupić do tego radio 2DIN oraz nowy mieszek i gałkę zmiany biegów
Posiadam też ramkę 2DIN - muszę dokupić do tego radio 2DIN oraz nowy mieszek i gałkę zmiany biegów
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
wczoraj auto dokładnie umyłem i nawoskowałem na szybko woskiem na mokro (efektu nie widać na foto, bo robione z telefonu pod wieczór i słabo wyszło)
dzisiaj uszczelniłem otwór technologiczny, który miał dziurę w zaślepce - dałem nową zaślepkę
przed:
po:
oraz podkleiłem uszczelkę lampy przedniej - wcześniej była klejona klejem do szkła Wurth, ale po kilku miesiącach się odkleiła, teraz użyłem polecanego przez znajomych (podobno skuteczniejszego) silikonu bezbarwnego:
przed:
po:
dzisiaj uszczelniłem otwór technologiczny, który miał dziurę w zaślepce - dałem nową zaślepkę
przed:
po:
oraz podkleiłem uszczelkę lampy przedniej - wcześniej była klejona klejem do szkła Wurth, ale po kilku miesiącach się odkleiła, teraz użyłem polecanego przez znajomych (podobno skuteczniejszego) silikonu bezbarwnego:
przed:
po:
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
wypadał mi patyk maski łącznie z tym pierścieniem plastikowym (przyczyną były wyłamane ząbki na pierścieniu). Jakiś czas temu dzięki Śmigiemu otrzymałem drugi pierścień z dobrymi zębami i wczoraj go wymieniłem - teraz patyk maski ciasno siedzi i nie wypada
patyk z resztkami izolacji
stary oraz nowy pierścień
co prawda ten dobry jest pęknięty ale nie przeszkadza to w niczym, bo zęby ma cały, zaś reszta jest uszczelniona w otworze i nie wypada jak poprzedni
patyk z resztkami izolacji
stary oraz nowy pierścień
co prawda ten dobry jest pęknięty ale nie przeszkadza to w niczym, bo zęby ma cały, zaś reszta jest uszczelniona w otworze i nie wypada jak poprzedni
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21
niestety jakiś gryzoń przegryzł mi kable zapłonowe, a miałem je od lutego tego roku, kupiłem dokładnie takie same, czyli Tesla, oprócz tego wymieniłem rozrusznik oraz gumki w przednich zaciskach hamulcowych dwu tłoczkach - czekam jeszcze tylko na klocki bo nie było ,,od ręki" i po weekendzie montuję.
-
- Użytkownik
- Posty: 469
- Rejestracja: 30-05-17, 14:21