Celica V 2.0 GT-i
- dev
- Użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: 19-12-12, 21:55
- dev
- Użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: 19-12-12, 21:55
Dzięki, dzięki . Dbam jak mogę najlepiej. Więcej zdjęć będzie po wiosennych porządkach .
cccp88, co do LEDów - osobiście jestem zwolennikiem jeżdżenia z zamkniętymi oczkami. Zauważ: zamknięte lampy = mniejsze zużycie prądu + mniejszy opór powietrza = więcej mocy + mniejsze zużycie paliwa .
Jakby nie było włączone światła mijania to lekko licząc prawie 150 W (55 W x 2 mijania, 5 W x 4 pozycyjne, 5 W x 2 oświetlenie tablicy + jakieś 5 W oświetlenie wnętrza i zegarów).
cccp88, co do LEDów - osobiście jestem zwolennikiem jeżdżenia z zamkniętymi oczkami. Zauważ: zamknięte lampy = mniejsze zużycie prądu + mniejszy opór powietrza = więcej mocy + mniejsze zużycie paliwa .
Jakby nie było włączone światła mijania to lekko licząc prawie 150 W (55 W x 2 mijania, 5 W x 4 pozycyjne, 5 W x 2 oświetlenie tablicy + jakieś 5 W oświetlenie wnętrza i zegarów).
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
// Toyota Celica GT-i ST182 1992 r.
// Toyota Celica GT-i ST182 1992 r.
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Co do głośnych szumów w okolicach lusterek / szyb - zobacz jaki jest stan uszczelek w otworze drzwi. U mnie kiedyś jedna się wysunęła i szyba nie dochodziła do końca.
Odnośnie zapalania na dotyk, to u mnie zapala dość szybko, tak w okolicach sekundy. Może rozrusznik już Ci nie domaga...
A felgi 16-tki z VII obejrzyj sobie w temacie bartka_asika. Jak by co to mam na sprzedaż 16-calowe OZ Racing, które będą pasowały do czerwonej V-tki
Odnośnie zapalania na dotyk, to u mnie zapala dość szybko, tak w okolicach sekundy. Może rozrusznik już Ci nie domaga...
A felgi 16-tki z VII obejrzyj sobie w temacie bartka_asika. Jak by co to mam na sprzedaż 16-calowe OZ Racing, które będą pasowały do czerwonej V-tki
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- dev
- Użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: 19-12-12, 21:55
Marcin, dzięki za pomoc.
Uszczelki już oglądałem, wyglądały w miarę dobrze, ale poddam je jeszcze jutro bardziej wnikliwej inspekcji .
Odnośnie odpalania - rozrusznik kręci jak najbardziej ok, mi to wygląda bardziej na coś z zapłonem (świece, kable?) lub z pompą paliwa - tak jakby musiało paliwo zaciągnąć i dopiero potem rusza. Jeśli np. zgaszę zapalony silnik i po chwili znowu odpalę to rusza na dotyk.
Felgi to niestety temat na przyszły sezon, w tym robię przekładkę na obecne alusy, bo mam pilniejsze wydatki - ważniejsza jest konserwacja autka i zabezpieczenie przed następną zimą .
Uszczelki już oglądałem, wyglądały w miarę dobrze, ale poddam je jeszcze jutro bardziej wnikliwej inspekcji .
Odnośnie odpalania - rozrusznik kręci jak najbardziej ok, mi to wygląda bardziej na coś z zapłonem (świece, kable?) lub z pompą paliwa - tak jakby musiało paliwo zaciągnąć i dopiero potem rusza. Jeśli np. zgaszę zapalony silnik i po chwili znowu odpalę to rusza na dotyk.
Felgi to niestety temat na przyszły sezon, w tym robię przekładkę na obecne alusy, bo mam pilniejsze wydatki - ważniejsza jest konserwacja autka i zabezpieczenie przed następną zimą .
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
dev pisze:zamknięte lampy = mniejsze zużycie prądu + mniejszy opór powietrza = więcej mocy + mniejsze zużycie paliwa
Teoretycznie tak, ale w praktyce to nie działa. Rok temu pędząć 180 zamknąłem lampy i nie odczułem różnicy Otwarte oczy w toyocie to jest to, co tygryski lubią najbardziej. Jeśli chodzi o walory ekonomiczne to jest jeszcze komunikacja miejska i PKS
- dev
- Użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: 19-12-12, 21:55
-
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: 03-11-12, 21:41
nie jestem specjalistą, ale 150 W poboru prądu przy mocy silnika ~ 100 kW to jakiś tam ułamek procenta, więc ile tej benzyny zaoszczędzisz ?
w nowoczesnych autach montują ledy nie ze względu na oszczędność prądu, tylko żarówek xenonowych - takie orginały kosztują po kilkaset złotych w przeciwieństwie do badziewia z alledrogo, więc szkoda je zapalać i gasiś na okrągło- cała tajemnica świateł dziennych
ew aerodynamika, ale w mieście to raczej nie ma wpływu- bardziej na trasie
niech się wypowiedzą eksperci z uczelni technicznych
ale nie przejmuj się żadną opinią, zwłaszcza moją- auto ma być takie jak się tobie podoba
w nowoczesnych autach montują ledy nie ze względu na oszczędność prądu, tylko żarówek xenonowych - takie orginały kosztują po kilkaset złotych w przeciwieństwie do badziewia z alledrogo, więc szkoda je zapalać i gasiś na okrągło- cała tajemnica świateł dziennych
ew aerodynamika, ale w mieście to raczej nie ma wpływu- bardziej na trasie
niech się wypowiedzą eksperci z uczelni technicznych
ale nie przejmuj się żadną opinią, zwłaszcza moją- auto ma być takie jak się tobie podoba
- Dani66
- Użytkownik
- Posty: 353
- Rejestracja: 26-01-11, 22:36
Świetna V-tka.
Z tym zapalaniem to tak być nie powinno. Miałem do czynienia z podobnym problemem w innej Celice i okazało się, że alternator nie jest już tak sprawny jak w 93-cim roku i źle zrobione przejście z oryginalnych kostek do radia na obecne kostki przez co akumulator na postoju się wyładowywał i potem był problem, bo rozrusznik kręcił, a samochód zapalał po 2-3 sekundach (w zimie dłużej).
Szumy to z pewnością wina starych uszczelek, bo samochód nie miał żadnego wypadku, a z tego co czytałem w temacie RafalJ stał pod chmurką.
Terkoczący licznik - jeśli terkotanie nie jest zbyt dokuczliwe to zostaw go na razie, bo auto długo stało i może jak pojeździsz to się rozrusza albo wyciągnij licznik i nasmaruj jakimś smarem do tego przeznaczonym, rozkręć też linkę i nasmaruj, żeby przez to terkotanie się nie urwała kiedyś.
Są zakłady, które jeszcze takie rzeczy robią, ale słyszałem też w jednym z takich zakładów, że można wymienić sprężarkę klimy na nowszą (z nowszego 3S-GE) i będzie działać, ale w praktyce tego nie sprawdzałem.
Z tym zapalaniem to tak być nie powinno. Miałem do czynienia z podobnym problemem w innej Celice i okazało się, że alternator nie jest już tak sprawny jak w 93-cim roku i źle zrobione przejście z oryginalnych kostek do radia na obecne kostki przez co akumulator na postoju się wyładowywał i potem był problem, bo rozrusznik kręcił, a samochód zapalał po 2-3 sekundach (w zimie dłużej).
Szumy to z pewnością wina starych uszczelek, bo samochód nie miał żadnego wypadku, a z tego co czytałem w temacie RafalJ stał pod chmurką.
Terkoczący licznik - jeśli terkotanie nie jest zbyt dokuczliwe to zostaw go na razie, bo auto długo stało i może jak pojeździsz to się rozrusza albo wyciągnij licznik i nasmaruj jakimś smarem do tego przeznaczonym, rozkręć też linkę i nasmaruj, żeby przez to terkotanie się nie urwała kiedyś.
uruchomienie klimy, czyli niezła zabawa z układem na R-12 w czasach R-134
Są zakłady, które jeszcze takie rzeczy robią, ale słyszałem też w jednym z takich zakładów, że można wymienić sprężarkę klimy na nowszą (z nowszego 3S-GE) i będzie działać, ale w praktyce tego nie sprawdzałem.
- dev
- Użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: 19-12-12, 21:55
Mały update z okazji przekroczenia 140 000 km:
Jeżeli chodzi o nowości:
- kilma uruchomiona
- gaz założony
- licznik faktycznie terkocze jakby mniej (jak się okazało to bardziej obrotomierz niż sam licznik)
- problem odpalania nierozwiązany
W najbliższym czasie Celina dorobi się nowych kółek na lato .
Jeżeli chodzi o nowości:
- kilma uruchomiona
- gaz założony
- licznik faktycznie terkocze jakby mniej (jak się okazało to bardziej obrotomierz niż sam licznik)
- problem odpalania nierozwiązany
W najbliższym czasie Celina dorobi się nowych kółek na lato .
- dev
- Użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: 19-12-12, 21:55
- JaQb_CK
- Użytkownik
- Posty: 1943
- Rejestracja: 07-09-09, 19:21
Nie ogarniam.
Trafia Ci się rodzynek (pamiętam auto jeszcze jak było w Łodzi) Wszystkie oryginalne naklejki, idelany środek, komora silnika, silnik itp. Serwisowany przez większość czasu w ASO.
Praktycznie jeden właściciel od początku i tylko jedno "zadrapanie" parkingowe u poprzedniego właściciela przed garażem.
A Ty zakładasz do niego gaz
Lajka nie ma
Trafia Ci się rodzynek (pamiętam auto jeszcze jak było w Łodzi) Wszystkie oryginalne naklejki, idelany środek, komora silnika, silnik itp. Serwisowany przez większość czasu w ASO.
Praktycznie jeden właściciel od początku i tylko jedno "zadrapanie" parkingowe u poprzedniego właściciela przed garażem.
A Ty zakładasz do niego gaz
Lajka nie ma
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A
90` Toyota Celica V GT-Four A
- dev
- Użytkownik
- Posty: 174
- Rejestracja: 19-12-12, 21:55
Tak - bo auto jeździ, a nie stoi w garażu. A ceny benzyny i koszty eksploatacji w porównaniu z LPG wyglądają jak wyglądają. Niestety.
O auto dbam, dlatego instalacja jest możliwie najlepsza i z tego co wiem przy właściwej eksploatacji nawet przy tym silniku nie powinno być problemów. Ale - jak to się mówi - gaz jest najbardziej szkodliwy dla tych, którzy go nie mają .
O auto dbam, dlatego instalacja jest możliwie najlepsza i z tego co wiem przy właściwej eksploatacji nawet przy tym silniku nie powinno być problemów. Ale - jak to się mówi - gaz jest najbardziej szkodliwy dla tych, którzy go nie mają .
- RedSun
- Użytkownik
- Posty: 3976
- Rejestracja: 24-04-09, 21:33