Celica V 2.0 GT-i

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
dev
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: 19-12-12, 21:55

Celica V 2.0 GT-i

Postautor: dev » 22-04-13, 21:28

***** ***
Ostatnio zmieniony 07-12-21, 15:52 przez dev, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cccp88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 918
Rejestracja: 21-03-10, 22:11

Postautor: cccp88 » 22-04-13, 21:57

Bardzo ładna seria :) Wywal tylko te diody z przodu i ciesz się jazdą z pięknymi wysuniętymi oczkami :)

Awatar użytkownika
koso
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 12-08-11, 17:13

Postautor: koso » 22-04-13, 22:06

A to ten rodzyn :-D Juz pisalem kiedys ze piekna jest i napisze ponownie, wiecej zdjec by sie przydalo :P Dbaj o nia :-)
ST 182+ :)
ST 184 RIP

Awatar użytkownika
dev
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: 19-12-12, 21:55

Postautor: dev » 22-04-13, 22:33

Dzięki, dzięki :). Dbam jak mogę najlepiej. Więcej zdjęć będzie po wiosennych porządkach :P.

cccp88, co do LEDów - osobiście jestem zwolennikiem jeżdżenia z zamkniętymi oczkami. Zauważ: zamknięte lampy = mniejsze zużycie prądu + mniejszy opór powietrza = więcej mocy + mniejsze zużycie paliwa :D.
Jakby nie było włączone światła mijania to lekko licząc prawie 150 W (55 W x 2 mijania, 5 W x 4 pozycyjne, 5 W x 2 oświetlenie tablicy + jakieś 5 W oświetlenie wnętrza i zegarów).
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.

// Toyota Celica GT-i ST182 1992 r.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 22-04-13, 22:44

Co do głośnych szumów w okolicach lusterek / szyb - zobacz jaki jest stan uszczelek w otworze drzwi. U mnie kiedyś jedna się wysunęła i szyba nie dochodziła do końca.
Odnośnie zapalania na dotyk, to u mnie zapala dość szybko, tak w okolicach sekundy. Może rozrusznik już Ci nie domaga...
A felgi 16-tki z VII obejrzyj sobie w temacie bartka_asika. Jak by co to mam na sprzedaż 16-calowe OZ Racing, które będą pasowały do czerwonej V-tki :)
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
pitik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 02-10-09, 18:17

Postautor: pitik » 22-04-13, 22:49

Samochód jest kozacki, ale nie pasują mi 2 rzeczy:
- gaz
- światła do jazdy dziennej

Ale to nie mój samochód 8)
Celica V gen 2.0 GTi 92'

Awatar użytkownika
dev
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: 19-12-12, 21:55

Postautor: dev » 22-04-13, 22:51

Marcin, dzięki za pomoc.
Uszczelki już oglądałem, wyglądały w miarę dobrze, ale poddam je jeszcze jutro bardziej wnikliwej inspekcji :).
Odnośnie odpalania - rozrusznik kręci jak najbardziej ok, mi to wygląda bardziej na coś z zapłonem (świece, kable?) lub z pompą paliwa - tak jakby musiało paliwo zaciągnąć i dopiero potem rusza. Jeśli np. zgaszę zapalony silnik i po chwili znowu odpalę to rusza na dotyk.

Felgi to niestety temat na przyszły sezon, w tym robię przekładkę na obecne alusy, bo mam pilniejsze wydatki - ważniejsza jest konserwacja autka i zabezpieczenie przed następną zimą ;).
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.


// Toyota Celica GT-i ST182 1992 r.

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 22-04-13, 23:05

dev pisze:zamknięte lampy = mniejsze zużycie prądu + mniejszy opór powietrza = więcej mocy + mniejsze zużycie paliwa


Teoretycznie tak, ale w praktyce to nie działa. Rok temu pędząć 180 zamknąłem lampy i nie odczułem różnicy :) Otwarte oczy w toyocie to jest to, co tygryski lubią najbardziej. Jeśli chodzi o walory ekonomiczne to jest jeszcze komunikacja miejska i PKS ;)

Awatar użytkownika
dev
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: 19-12-12, 21:55

Postautor: dev » 22-04-13, 23:09

Jakby nie było obowiązku posiadania włączonych świateł mijania przez całą dobę to też byście jeździli z otwartymi lampami? :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.


// Toyota Celica GT-i ST182 1992 r.

Awatar użytkownika
pitik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 02-10-09, 18:17

Postautor: pitik » 22-04-13, 23:15

Ja bym jeździł :twisted:
Celica V gen 2.0 GTi 92'

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 158
Rejestracja: 03-11-12, 21:41

Postautor: arturo » 23-04-13, 07:54

nie jestem specjalistą, ale 150 W poboru prądu przy mocy silnika ~ 100 kW to jakiś tam ułamek procenta, więc ile tej benzyny zaoszczędzisz ?
w nowoczesnych autach montują ledy nie ze względu na oszczędność prądu, tylko żarówek xenonowych - takie orginały kosztują po kilkaset złotych w przeciwieństwie do badziewia z alledrogo, więc szkoda je zapalać i gasiś na okrągło- cała tajemnica świateł dziennych :wink:
ew aerodynamika, ale w mieście to raczej nie ma wpływu- bardziej na trasie
niech się wypowiedzą eksperci z uczelni technicznych
ale nie przejmuj się żadną opinią, zwłaszcza moją- auto ma być takie jak się tobie podoba

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 23-04-13, 10:21

Świetna V-tka.

Z tym zapalaniem to tak być nie powinno. Miałem do czynienia z podobnym problemem w innej Celice i okazało się, że alternator nie jest już tak sprawny jak w 93-cim roku i źle zrobione przejście z oryginalnych kostek do radia na obecne kostki przez co akumulator na postoju się wyładowywał i potem był problem, bo rozrusznik kręcił, a samochód zapalał po 2-3 sekundach (w zimie dłużej).

Szumy to z pewnością wina starych uszczelek, bo samochód nie miał żadnego wypadku, a z tego co czytałem w temacie RafalJ stał pod chmurką.

Terkoczący licznik - jeśli terkotanie nie jest zbyt dokuczliwe to zostaw go na razie, bo auto długo stało i może jak pojeździsz to się rozrusza albo wyciągnij licznik i nasmaruj jakimś smarem do tego przeznaczonym, rozkręć też linkę i nasmaruj, żeby przez to terkotanie się nie urwała kiedyś.

uruchomienie klimy, czyli niezła zabawa z układem na R-12 w czasach R-134

Są zakłady, które jeszcze takie rzeczy robią, ale słyszałem też w jednym z takich zakładów, że można wymienić sprężarkę klimy na nowszą (z nowszego 3S-GE) i będzie działać, ale w praktyce tego nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
dev
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: 19-12-12, 21:55

Postautor: dev » 29-12-13, 15:51

Mały update z okazji przekroczenia 140 000 km:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeżeli chodzi o nowości:
- kilma uruchomiona
- gaz założony
- licznik faktycznie terkocze jakby mniej (jak się okazało to bardziej obrotomierz niż sam licznik)
- problem odpalania nierozwiązany

W najbliższym czasie Celina dorobi się nowych kółek na lato :D.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.


// Toyota Celica GT-i ST182 1992 r.

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 08-06-13, 18:12

Postautor: Greegg07 » 29-12-13, 16:14

:roll: 140 000km hmmm, rodzyn Panie rodzyn, ciekawe czemu ja juz mam 310,500km a naprawdę mało jezdzę :wink: Mocno optymistyczny licznik masz :P

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 29-12-13, 17:39

Rodzyn klasyk więc mu gaz i ledy, :roll:
Obrazek
st182 gtb

Awatar użytkownika
Otherside
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 26-06-13, 20:50

Postautor: Otherside » 29-12-13, 19:40

Nie no, nie ma co dramatyzować, buda wygląda na zdrową, lakier też ładnie się prezentuje, ogólnie to ładna celina z zewnątrz, nawet mi tu aż tak te dzienne strasznie nie rażą po oczach, ogólnie to ładna celina ;)

Awatar użytkownika
dev
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: 19-12-12, 21:55

Postautor: dev » 29-12-13, 22:01

Dzięki :).
Przebieg zdaje się jest autentyczny, a przynajmniej stan auta mu nie przeczy :D.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.


// Toyota Celica GT-i ST182 1992 r.

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 29-12-13, 23:47

Nie ogarniam.
Trafia Ci się rodzynek (pamiętam auto jeszcze jak było w Łodzi) Wszystkie oryginalne naklejki, idelany środek, komora silnika, silnik itp. Serwisowany przez większość czasu w ASO.
Praktycznie jeden właściciel od początku i tylko jedno "zadrapanie" parkingowe u poprzedniego właściciela przed garażem.
A Ty zakładasz do niego gaz :?:

Lajka nie ma :!:
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
dev
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: 19-12-12, 21:55

Postautor: dev » 29-12-13, 23:58

Tak - bo auto jeździ, a nie stoi w garażu. A ceny benzyny i koszty eksploatacji w porównaniu z LPG wyglądają jak wyglądają. Niestety.
O auto dbam, dlatego instalacja jest możliwie najlepsza i z tego co wiem przy właściwej eksploatacji nawet przy tym silniku nie powinno być problemów. Ale - jak to się mówi - gaz jest najbardziej szkodliwy dla tych, którzy go nie mają :P.
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.


// Toyota Celica GT-i ST182 1992 r.

Awatar użytkownika
RedSun
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3976
Rejestracja: 24-04-09, 21:33

Postautor: RedSun » 30-12-13, 00:08

to trzeba było kupić punto 1.2, a nie Celicę, jak Cię na paliwo nie stać

prawda jest taka że jeśli nie stać Cię na paliwo do tego auta, to na jego serwis też nie, i rodzynek w twoich rękach skończy jako drutex za x czasu

gratuluję zabicia dobrego egzemplarza :)