ST185 JDM GT FOUR A by Krzychu
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Krzychu, masz zdjęcia jak zamocowałeś FMICa i wentylatory SPALA?
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
- outatime
- Użytkownik
- Posty: 694
- Rejestracja: 18-03-09, 08:40
Krzychu pisze:Pitahaja, mój SPAL wydajniejszy od Mishimoto. Jeśli silnik nadal będzie się grzać to dołożę drugi taki sam.
Ostatnio przeglądam dostępne rozwiązania i zagłębiam się w temat.
Krzychu, twój SPAL wg specyfikacji producenta ma wydajność 856CFM, a ten mishimoto 1150CFM więc się pomyliłeś.
W ogóle pierwsze co bym zrobił to wymienił tą starą chłodnicę na twoim miejscu (no i u siebie tak właśnie robię)
Wspominałeś też że cały czas leci Ci ciepłe powietrze do kabiny, także zawór nagrzewnicy napewno nie trzyma, a jeśli i słabo grzeje zimą to nagrzewnice powinieneś przepłukać
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
niestety zgadzam się. Póki co mój spal nie pozwolił na podwyższenie temperatury i jestem zadowolony. W razie czego dołożę MM. Poza tym mam jeszcze kilka pomysłów.outatime pisze:Krzychu, twój SPAL wg specyfikacji producenta ma wydajność 856CFM, a ten mishimoto 1150CFM więc się pomyliłeś.
skąd takie stwierdzenie, że moja chłodnica jest stara? Wymieniłem ją przy przekładce, a więc 21 tys km temu.outatime pisze:W ogóle pierwsze co bym zrobił to wymienił tą starą chłodnicę na twoim miejscu
outatime pisze:Wspominałeś też że cały czas leci Ci ciepłe powietrze do kabiny, także zawór nagrzewnicy napewno nie trzyma, a jeśli i słabo grzeje zimą to nagrzewnice powinieneś przepłukać
mam coś popieprzone z linkami. Musiałem coś źle zrobić jak składałem panel sterowania nawiewem po wymianie żarówek. Przedtem nie było problemu ze sterowaniem.
Dzięki za wszelkie sugestie
- outatime
- Użytkownik
- Posty: 694
- Rejestracja: 18-03-09, 08:40
Krzychu pisze:skąd takie stwierdzenie, że moja chłodnica jest stara? Wymieniłem ją przy przekładce, a więc 21 tys km temu.outatime pisze:W ogóle pierwsze co bym zrobił to wymienił tą starą chłodnicę na twoim miejscu
Po fotkach widzę że jest stara.
Krzychu, wymieniłeś na używaną ? Bo nowa to ona raczej nie jest.
No ale jak działa to może dla Ciebie nie ma sensu wymieniać.
Ja wymieniłbym z 2 powodów:
- jeśli jest to oryginał i ma ponad 25 lat, to oceniając po jej wyglądzie, powierzchownej rdzy, łuszczącej się powierzchni, kwestia czasu zanim zacznie gdzieś przeciekać
- nie wiadomo jak czysta jest w środku, czy jakiś syf gdzieś nie zalega i przyblokowuje swobodny przepływ cieczy, nie całkiem, ale ogranicza wydajność chłodnicy
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
Byłem na hamowni jakiś czas temu. Wyszło 242@316 przy doładowaniu 0.85 bar. Pomiar był robiony przy 30 stopniach upału na hamowni.
Po pomiarze trochę mi opadł ale tylko na chwilę. Dołożyłem sondę szerokopasmową i podniosłem doładowanie do 1,05 bar. Niby mało ale czuć różnicę. Ponadto na półce leży chiński baranowy kolektor wydechowy. Wątpliwa jakość wykonania. Nie wiem czy go założę.
[URL=https://images91.fotosik.pl/35/fa8d7f75e8c2ecdb.jpg][/UR
Po pomiarze trochę mi opadł ale tylko na chwilę. Dołożyłem sondę szerokopasmową i podniosłem doładowanie do 1,05 bar. Niby mało ale czuć różnicę. Ponadto na półce leży chiński baranowy kolektor wydechowy. Wątpliwa jakość wykonania. Nie wiem czy go założę.
[URL=https://images91.fotosik.pl/35/fa8d7f75e8c2ecdb.jpg][/UR
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
Problemów z chłodzeniem na torze cd.. Zacząłem od płukania układu chłodzenia. Po 3 dniach odpuściłem. Cały układ wyglądał jakby zalany szambem. Teraz płyn wygląda dużo lepiej, chociaż jakiś syf odkłada się pod korkiem. Test CO2 nie wykazuje problemów z UPG.
Kupiłem grubą chłodnicę 56mm i drugi wentylator. Pytanie do tych co przerabiali temat. Czy drugi wentylator mogę wpiąć do oryginalnej wiązki czy potrzebny będzie dodatkowy obwód na przekaźniku i bezpieczniku?
Kupiłem grubą chłodnicę 56mm i drugi wentylator. Pytanie do tych co przerabiali temat. Czy drugi wentylator mogę wpiąć do oryginalnej wiązki czy potrzebny będzie dodatkowy obwód na przekaźniku i bezpieczniku?
- Wykas
- Użytkownik
- Posty: 1196
- Rejestracja: 03-06-09, 16:50
Krzychu pisze:Kupiłem grubą chłodnicę 56mm i drugi wentylator. Pytanie do tych co przerabiali temat. Czy drugi wentylator mogę wpiąć do oryginalnej wiązki czy potrzebny będzie dodatkowy obwód na przekaźniku i bezpieczniku?
Wydaje mi sie, ze jesli drugi wentylator ma dzialac jednoczesnie mozesz go wpiac w ta sama wiazke.
p.s.
zrob plukanke jeszcze raz, moze nie wszystko sie dobrze wymylo.
[you] Sprzedam:
- Boczki drzwi premium
- tweetery
- ramka 2din
- sanki GT4, wał GT4 -porządki w garażu
- Boczki drzwi premium
- tweetery
- ramka 2din
- sanki GT4, wał GT4 -porządki w garażu
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
Re: ST185 JDM GT FOUR A by Krzychu
UPDATE:
Auto miało wydmuchaną metalową uszczelkę pod głowicą na dwóch cylindrach.
*uszczelka została wymieniona na nową z ST205,
*głowica otrzymała szlif, gniazda dotarte, ustawione luzy
*uszczelniacze zaworowe Supertech
*nowe śruby głowicy Payen
*silnik zalany Millersem
Zdecydowałem się na wyjęcie silnika w celu weryfikacji przeniesienia napędu. Zostało zrobione:
*nowa okładzina kewlarowa tarczy sprzęgła
*docisk - obróbka powierzchni + wyważenie (Otoczak)
*odelżenie zamachu z 7.2kg na 5.0kg (Otoczak)
*nowy olej w skrzyni i transferze
Przy okazji:
*wywalony T-VIS z zawrokiem sterującym i zbiorniczkiem podciśnieniowym
*wywalony OEM solenoid od sterowania gruszką sprężarki (podciśnienia zaślepione)
*wymienione przewody gumowe od chłodzenia
*wymieniony termostat
*wymieniona pompa wody i pasek rozrządu
*sprawdzona kompresja na cyl. (po 14bar na rozgrzanym)
*korek chłodnicy Mishimoto 1.3 bar
*przyspawane tulejki z gwintem do pokrywy zaworów do montażu fajkocewek
Były problemy z przeładowywaniem. Okazało się, że gruszka była nieszczelna i nie otwierała waste gate'a. Gruszka została wymieniona na sprawną, ale docelowo będzie jakiś aftermarkecik. Obecne doładowanie to 1.0 bar na EMU (na wskażnikach 1.1 bar)
15.05. czeka mnie wycieczka do Warszawy na poprawienie mapy, ustawienie kodów błędów, jakiś trybów awaryjnych w razie fakapu i takie tam.
Cel na ten sezon: upalanie
Cel na przyszły sezon: hamulce tył, harness bar + pasiory, kubeł, licznik cyfrowy, SPA zawiasu.
Auto miało wydmuchaną metalową uszczelkę pod głowicą na dwóch cylindrach.
*uszczelka została wymieniona na nową z ST205,
*głowica otrzymała szlif, gniazda dotarte, ustawione luzy
*uszczelniacze zaworowe Supertech
*nowe śruby głowicy Payen
*silnik zalany Millersem
Zdecydowałem się na wyjęcie silnika w celu weryfikacji przeniesienia napędu. Zostało zrobione:
*nowa okładzina kewlarowa tarczy sprzęgła
*docisk - obróbka powierzchni + wyważenie (Otoczak)
*odelżenie zamachu z 7.2kg na 5.0kg (Otoczak)
*nowy olej w skrzyni i transferze
Przy okazji:
*wywalony T-VIS z zawrokiem sterującym i zbiorniczkiem podciśnieniowym
*wywalony OEM solenoid od sterowania gruszką sprężarki (podciśnienia zaślepione)
*wymienione przewody gumowe od chłodzenia
*wymieniony termostat
*wymieniona pompa wody i pasek rozrządu
*sprawdzona kompresja na cyl. (po 14bar na rozgrzanym)
*korek chłodnicy Mishimoto 1.3 bar
*przyspawane tulejki z gwintem do pokrywy zaworów do montażu fajkocewek
Były problemy z przeładowywaniem. Okazało się, że gruszka była nieszczelna i nie otwierała waste gate'a. Gruszka została wymieniona na sprawną, ale docelowo będzie jakiś aftermarkecik. Obecne doładowanie to 1.0 bar na EMU (na wskażnikach 1.1 bar)
15.05. czeka mnie wycieczka do Warszawy na poprawienie mapy, ustawienie kodów błędów, jakiś trybów awaryjnych w razie fakapu i takie tam.
Cel na ten sezon: upalanie
Cel na przyszły sezon: hamulce tył, harness bar + pasiory, kubeł, licznik cyfrowy, SPA zawiasu.
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: ST185 JDM GT FOUR A by Krzychu
Krzychu dawaj update
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold