S̴̲̑T̴̻͘2̸̝̂0̵̳̏2̸̹̈́
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
Poszedł mały DIY modzik.
Jako, że na JF zgłosiłem się do Drag Wars, bo czemu nie, a tam wymagają zamontowanej na stałe gaśnicy, a u mnie lata po bagażniku, to trzeba było coś z tym zrobić.
2 godzinki w garażu, pomoc kumpla, trochę cięcia i gięcia i włala. I co najważniejsze fotel pasażera jeździ tak samo jak jeździł.
Jako, że na JF zgłosiłem się do Drag Wars, bo czemu nie, a tam wymagają zamontowanej na stałe gaśnicy, a u mnie lata po bagażniku, to trzeba było coś z tym zrobić.
2 godzinki w garażu, pomoc kumpla, trochę cięcia i gięcia i włala. I co najważniejsze fotel pasażera jeździ tak samo jak jeździł.
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
ZAŁOŻENIE ZACISKÓW SSS. Mam ważne info jeżeli ktoś się nad tym zastanawia i nie wie czego potrzebuje albo jak to zrobić. Na forum widziałem różne opinie co trzeba przerzucać, czego nie trzeba itd. i niestety nie wszystkie były zgodne z prawdą, a akurat układ hamulcowy jest istotny. Miałem cały zestaw: jarzma, klocki, zaciski, pompa i przewody, więc mogłem sprawdzić wszystko.
Niezbędne rzeczy jeżeli chcesz założyć do siebie zaciski dwutłoczkowe z SSS to:
- zaciski dwutłoczkowe rzecz jasna,
- POMPA HAMULCOWA Z SSS.
I to Ci w zasadzie wystarczy jeżeli zakładasz zestaw do 2.0 GT. Spotkałem się z opinią, że pompa od non-SSS "daję radę" i niestety nie daje. Jeździłem ze starą pompą przez dwa tygodnie i hamuje to jak gówno i jest niebezpieczne. Pompa wizualnie jest dokładnie taka sama, ale różni się oznaczeniami (i najwyraźniej wydajnością). Pompa z SSS na dole:
Drugi problem jaki może wystąpić to przewody hamulcowe. Mają trochę inną końcówkę i trochę inna długość. Jeżeli masz możliwość dostać i zmienić przewody - zrób to, jednak nie jest to niezbędne. Ja swoich niestety nie mogłem wymienić, bo nie było możliwości odkręcić ich od auta (kątownik co trzyma przewód jest przynitowany, wygląda jakby tak wyszło z fabryki), jednak da się to bezpiecznie spasować na przewodach z 2.0. Jeżeli masz gwint to już w ogóle nie powinieneś mieć problemu, bo nie masz "oczka" na przewód na amortyzatorze.
Jak ktoś ma jakieś pytania albo miał problemy to chętnie spróbuję coś pomóc.
Niezbędne rzeczy jeżeli chcesz założyć do siebie zaciski dwutłoczkowe z SSS to:
- zaciski dwutłoczkowe rzecz jasna,
- POMPA HAMULCOWA Z SSS.
I to Ci w zasadzie wystarczy jeżeli zakładasz zestaw do 2.0 GT. Spotkałem się z opinią, że pompa od non-SSS "daję radę" i niestety nie daje. Jeździłem ze starą pompą przez dwa tygodnie i hamuje to jak gówno i jest niebezpieczne. Pompa wizualnie jest dokładnie taka sama, ale różni się oznaczeniami (i najwyraźniej wydajnością). Pompa z SSS na dole:
Drugi problem jaki może wystąpić to przewody hamulcowe. Mają trochę inną końcówkę i trochę inna długość. Jeżeli masz możliwość dostać i zmienić przewody - zrób to, jednak nie jest to niezbędne. Ja swoich niestety nie mogłem wymienić, bo nie było możliwości odkręcić ich od auta (kątownik co trzyma przewód jest przynitowany, wygląda jakby tak wyszło z fabryki), jednak da się to bezpiecznie spasować na przewodach z 2.0. Jeżeli masz gwint to już w ogóle nie powinieneś mieć problemu, bo nie masz "oczka" na przewód na amortyzatorze.
Jak ktoś ma jakieś pytania albo miał problemy to chętnie spróbuję coś pomóc.
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
Od jakiegoś czasu zaczynało mi brakować mocy. Tu jeden z klubu swapował na 3S-GTE, tu kolejny sprzedaje swoje st202, a kupuje st205, następny zamontował kompresor... A ja tak siedzę z moją Celicą i mi smutno.
Bardzo mocno wahałem się między opcjami, czy może powtórzyć pierwszy w PL udany kompresor w 3S, czy uzbierać worek pieniędzy na nierozsądnie już drogie 3SGTE, czy zostać w NA i pójść w wałki, ITB i tak dalej. Trochę biłem się z myślami i skakałem między opcjami, aż nie poszedłem w piątek na imprezę do Śmigiego i nie wróciłem do domu z tym...
Do japfestu może będzie dmuchać.
Bardzo mocno wahałem się między opcjami, czy może powtórzyć pierwszy w PL udany kompresor w 3S, czy uzbierać worek pieniędzy na nierozsądnie już drogie 3SGTE, czy zostać w NA i pójść w wałki, ITB i tak dalej. Trochę biłem się z myślami i skakałem między opcjami, aż nie poszedłem w piątek na imprezę do Śmigiego i nie wróciłem do domu z tym...
Do japfestu może będzie dmuchać.
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Bardzo ładny kolektor
Turbo szkoda że nie CT20b
Turbo szkoda że nie CT20b
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
- kutan86
- Użytkownik
- Posty: 435
- Rejestracja: 02-04-11, 10:28
Jarke pisze:Marcin pisze:Turbo szkoda że nie CT20b
Dlaczego?
Nie zamierzam otwierać silnika (przynajmniej do póki nie wybuchnie, a mam nadzieję, że do tego to jeszcze trochę), więc na początek pewnie nie dmuchnę więcej niż 0,5 bar, a przecież CT26 spokojnie daje radę i do 1 bar.
Widzę będzie ciekawie
Daje radę spokojnie do 1 bar ale zupełnie inaczej wstaje niż ct20b
Moja Czarnula
viewtopic.php?t=31499&postdays=0&postorder=asc&start=0
viewtopic.php?t=31499&postdays=0&postorder=asc&start=0
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
kutan86 pisze:Daje radę spokojnie do 1 bar ale zupełnie inaczej wstaje niż ct20b
Tak jak mówiłem, więcej niż 0,5 bar nie planuję póki co dmuchać (bo FWD i bo jestem zbyt leniwy i biedny na odprężanie silnika), a kupiłem ten zestaw w bardzo dobrej cenie (zwłaszcza w porównaniu do cen CT20), więc jestem gotowy na pewne kompromisy.
Z tego co się orientuję, to wstaje wcześniej i łagodniej (na czym mi zależało z uwagi na to, że ST202 już przy obecnej mocy potrafi mieć problem żeby przenieść moc na asfalt), ale pod koniec zakresu obrotów silnika kończy mu się para. Jeżeli się z czymś mylę albo ktoś chciałby mi pokrótce opisać różnice w charakterystykach tych turbin to bardzo proszę.
-
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 09-10-10, 00:52
ct26 pozno wstaje i szybko pada, ale w nieodprezonym 3sge ct26 u mnie szybciej wstawało niz ct20b w 3sgte rev3. Stopien sprezania robi swoje.
E11 wagon luna 1.6 - Daily
JZS147 - daily
E11 terra 3D 1.4 - rally
ST182 3sgte rev3 - na weekendy
RA40 - classic
https://www.facebook.com/Toyota-SOPOT-1099780696785030/
JZS147 - daily
E11 terra 3D 1.4 - rally
ST182 3sgte rev3 - na weekendy
RA40 - classic
https://www.facebook.com/Toyota-SOPOT-1099780696785030/
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
Nadal czasem coś dłubię, ale nie mam czasu wszystkiemu na bieżąco zdjęć robić i wrzucać.
Z rzeczy co się ostatnio wydarzyły:
Moja e56 gubiła olej. Wymieniłem uszczelki przewodów do chłodnicy oleju i problem zniknął.
(Małe gumowe oringi, na foto na jednym jest, na drugim nie ma)
Zregenerowałem półosie, bo terkotały już jak stara baba na bazarze, no i żeby na tegorocznym Japfeście dla odmiany niczego nie ukręcić.
Udowodniłem wyższość japońskiej blachy nad chińskim drewnem.
Dokupiłem plakietkę do kompletu z wcześniej przedstawioną turbiną i kolektorem. Może kiedyś stworzą razem jedną całość.
Poza tym kupiłem jeszcze intercooler i to w sumie tu się kończą postępy z turbo. Może przez zimę złożę, może nie, zobaczymy na ile szczodra będzie matka boska piniężna.
Zapełniłem prawie cały trójkąt wlepami. Jeżeli ktoś wie, gdzie dostanę jakieś ciekawe, klimatyczne naklejki, które wejdą w puste miejsca proszę o PW.
A z performance upgrades, to zanabyłem przewody hamulcowe w stalowym oplocie. Przy okazji zmieniłem płyn na nowy (Niestety downgrade z Motula RBF600 na zwykłe DOT3 czy tam 4 Motula, ale to bez znaczenia, bo i tak klocki mi się grzeją i pedał mięknie jeszcze zanim płyn zdąży się zagotować. W przyszłości w planach swap na Avensis przód + tył, Mikody i EBC).
I to w sumie tyle z rzeczy, o których nie zapomniałem że je robiłem.
Widzimy się na Osace i później na JF.
Z rzeczy co się ostatnio wydarzyły:
Moja e56 gubiła olej. Wymieniłem uszczelki przewodów do chłodnicy oleju i problem zniknął.
(Małe gumowe oringi, na foto na jednym jest, na drugim nie ma)
Zregenerowałem półosie, bo terkotały już jak stara baba na bazarze, no i żeby na tegorocznym Japfeście dla odmiany niczego nie ukręcić.
Udowodniłem wyższość japońskiej blachy nad chińskim drewnem.
Dokupiłem plakietkę do kompletu z wcześniej przedstawioną turbiną i kolektorem. Może kiedyś stworzą razem jedną całość.
Poza tym kupiłem jeszcze intercooler i to w sumie tu się kończą postępy z turbo. Może przez zimę złożę, może nie, zobaczymy na ile szczodra będzie matka boska piniężna.
Zapełniłem prawie cały trójkąt wlepami. Jeżeli ktoś wie, gdzie dostanę jakieś ciekawe, klimatyczne naklejki, które wejdą w puste miejsca proszę o PW.
A z performance upgrades, to zanabyłem przewody hamulcowe w stalowym oplocie. Przy okazji zmieniłem płyn na nowy (Niestety downgrade z Motula RBF600 na zwykłe DOT3 czy tam 4 Motula, ale to bez znaczenia, bo i tak klocki mi się grzeją i pedał mięknie jeszcze zanim płyn zdąży się zagotować. W przyszłości w planach swap na Avensis przód + tył, Mikody i EBC).
I to w sumie tyle z rzeczy, o których nie zapomniałem że je robiłem.
Widzimy się na Osace i później na JF.
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
Re: ST202. A bo ja wiem, może to uturbię czy coś...
Niewiele się tu dzieje, ale robię półroczny update. Dorzuciłem trochę fot do pierwszego posta.
W międzyczasie byłem też na Torze Łódź. Niestety pogoda nie zachwycała, bo było 12 C i wilgotno, a Federale ciężko jest dobrze dogrzać. Niemniej udało się zrobić 1:08.875, co było gdzieś w górnej połowie mojej grupy, nie wiem czy to szybko czy nie. Na pewno na następny raz będzie kilka modów zawieszenia i będzie szybciej.
Onboard + RaceChrono dla zainteresowanych:
Do tego zamówiłem też trochę części do turbo, ale jeszcze to potrwa zanim wszystko uzbieram. Natomiast wpadły jeszcze w pełni odnowione heble z Avensisa, lekki zamach i sprzęgło pod 300 hp.
W międzyczasie byłem też na Torze Łódź. Niestety pogoda nie zachwycała, bo było 12 C i wilgotno, a Federale ciężko jest dobrze dogrzać. Niemniej udało się zrobić 1:08.875, co było gdzieś w górnej połowie mojej grupy, nie wiem czy to szybko czy nie. Na pewno na następny raz będzie kilka modów zawieszenia i będzie szybciej.
Onboard + RaceChrono dla zainteresowanych:
Do tego zamówiłem też trochę części do turbo, ale jeszcze to potrwa zanim wszystko uzbieram. Natomiast wpadły jeszcze w pełni odnowione heble z Avensisa, lekki zamach i sprzęgło pod 300 hp.
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Re: S̵̢̐T̶̯͗2̵͕̉0̸͔́2̴̥̇.̷͑͜
Lekki zamach gdzie kupiłeś?
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
Re: S̵̢̐T̶̯͗2̵͕̉0̸͔́2̴̥̇.̷͑͜
Marcin pisze:Lekki zamach gdzie kupiłeś?
Kupiłem zwykły od ST205 i obrabiałem u Otoczaka.