czerwona Celica STi
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
czerwona Celica STi
Samochód:
*Toyota Celica AT180
Silnik:
*4A-FE
*olej Castrol EDGE 0W/40
Układ wydechowy:
*stock + koncowy NO NAME
Wnętrze:
*kierownica "sportowa" NO NAME
Wyposażenie:
*el.szyby (dokładane)
*wspomaganie kierownicy(dokładane)
*sekwencja LPG(dokładane wieczorowo )
Audio:
-Zestaw przedni odseparowany: Rainbow sl-c 6.2 (9.11)
-Subwoofer: Ravemaster BSW104II
-Wzmacniacz: Eyebrid 4y80
-RCA: Sinuslive CA50
-Zasilanie: 35mm2 LGY
-Radyjko Blaupunkt
-Wytłumienie drzwi matami STP Silver
Historia samochodu:
Auto w rodzinie od 4 lat. Poprzednim włascicielem była siostra. Auto więcej stało niż jeździło. Gdy podjęła(wraz z mężem) decyzję o zbyciu, zacząłem się zastanawiać. Stan dostateczny i znany mi osobiście, coś tam plumka(wydawało mi się). Dlaczego by nie wziąć za "pół" ceny. Zwłaszcza, że lubię i cenię japońskie auta sportowe z okresu lat '90 i te otwierane "oczka". Nabyłem auto z "korbotronik", rozbitymi drzwiami pasażera, czerwonym, zbyt intensywnym podświetleniem zegarów, wypłowiałym lakierem, "sprzętem CA".
Po pierwszej dłuższej trasie(olsztyn-starachowice-olsztyn) stwierdziłem, że:
-auto nawet fajnie sie "odpycha",
-CA "nie gra",
-Vmax 180km/h(licznik),
-spalanie ok.9l/100km Pb.
Pomimo dość niskiego spalania(pedał gazu zna dwa położenia:) ) podjąłem decyzję o zamontowaniu LPG. Oczywiście butla w koło, wlew w klapke. Jednocześnie trwały prace nad CA, wyrzuciłem, cały "sprzęt" z bagaja. W międzyczasie wymiana oleju na 10W/40, piór wycieraczek, drzwi pasażera, sterowania szybami, naprawy eksploatacyjne(ładowanie, łączniki stab. tył).
Największy problem wyszedł po wymianie drzwi pasażera. Okazało się, że "przejścia" odbiły się na aucie nieco bardziej niż się wydawało. Któryś z poprzednich właścicieli auta, zaliczył "obcierkę" prawa stroną i naprawił to powierzchownie. tylny błotnik schowany jakieś 2cm.
Drażniący okazał się także wypłowiały lakier w kolorze czerwonym. Tutaj z pomocą przyszła pasta "tempo" i regularne polerowanie co 2 tygodnie. W chwili obecnej wystarczy umyć auto szamponem z woskiem i się błyszczy do kolejnego mycia.
W ostatnim czasie ponownie nastała konieczność wymiany oleju. Podjąłem decyzję, że tym razem zaleję coś lepszego. W pracy zawodowej używam przede wszystkim Castrol EDGE 0W/40. Widziałem wiele silników smarowanych tym olejem, więc podjąłem decyzję, że też "skorzystam". Jednocześnie wymieniłem rozrząd i świece zapłonowe.
Plany zmian:
- zrobic zabudowę "gabażnika"(wystająca butla gazu),
- zainstalować sprzęt CA (głośniki STX, radio Clarion, wzmacniacz EYEBRID 4Y80),
- nabyć na kolejny sezon letni koła 15",
- ogarnąć balacharkę,
- lakierowanie.
Zdjęcia:
rozbite drzwi pasażera:
Kiedyś:
Teraz:
*Toyota Celica AT180
Silnik:
*4A-FE
*olej Castrol EDGE 0W/40
Układ wydechowy:
*stock + koncowy NO NAME
Wnętrze:
*kierownica "sportowa" NO NAME
Wyposażenie:
*el.szyby (dokładane)
*wspomaganie kierownicy(dokładane)
*sekwencja LPG(dokładane wieczorowo )
Audio:
-Zestaw przedni odseparowany: Rainbow sl-c 6.2 (9.11)
-Subwoofer: Ravemaster BSW104II
-Wzmacniacz: Eyebrid 4y80
-RCA: Sinuslive CA50
-Zasilanie: 35mm2 LGY
-Radyjko Blaupunkt
-Wytłumienie drzwi matami STP Silver
Historia samochodu:
Auto w rodzinie od 4 lat. Poprzednim włascicielem była siostra. Auto więcej stało niż jeździło. Gdy podjęła(wraz z mężem) decyzję o zbyciu, zacząłem się zastanawiać. Stan dostateczny i znany mi osobiście, coś tam plumka(wydawało mi się). Dlaczego by nie wziąć za "pół" ceny. Zwłaszcza, że lubię i cenię japońskie auta sportowe z okresu lat '90 i te otwierane "oczka". Nabyłem auto z "korbotronik", rozbitymi drzwiami pasażera, czerwonym, zbyt intensywnym podświetleniem zegarów, wypłowiałym lakierem, "sprzętem CA".
Po pierwszej dłuższej trasie(olsztyn-starachowice-olsztyn) stwierdziłem, że:
-auto nawet fajnie sie "odpycha",
-CA "nie gra",
-Vmax 180km/h(licznik),
-spalanie ok.9l/100km Pb.
Pomimo dość niskiego spalania(pedał gazu zna dwa położenia:) ) podjąłem decyzję o zamontowaniu LPG. Oczywiście butla w koło, wlew w klapke. Jednocześnie trwały prace nad CA, wyrzuciłem, cały "sprzęt" z bagaja. W międzyczasie wymiana oleju na 10W/40, piór wycieraczek, drzwi pasażera, sterowania szybami, naprawy eksploatacyjne(ładowanie, łączniki stab. tył).
Największy problem wyszedł po wymianie drzwi pasażera. Okazało się, że "przejścia" odbiły się na aucie nieco bardziej niż się wydawało. Któryś z poprzednich właścicieli auta, zaliczył "obcierkę" prawa stroną i naprawił to powierzchownie. tylny błotnik schowany jakieś 2cm.
Drażniący okazał się także wypłowiały lakier w kolorze czerwonym. Tutaj z pomocą przyszła pasta "tempo" i regularne polerowanie co 2 tygodnie. W chwili obecnej wystarczy umyć auto szamponem z woskiem i się błyszczy do kolejnego mycia.
W ostatnim czasie ponownie nastała konieczność wymiany oleju. Podjąłem decyzję, że tym razem zaleję coś lepszego. W pracy zawodowej używam przede wszystkim Castrol EDGE 0W/40. Widziałem wiele silników smarowanych tym olejem, więc podjąłem decyzję, że też "skorzystam". Jednocześnie wymieniłem rozrząd i świece zapłonowe.
Plany zmian:
- zrobic zabudowę "gabażnika"(wystająca butla gazu),
- zainstalować sprzęt CA (głośniki STX, radio Clarion, wzmacniacz EYEBRID 4Y80),
- nabyć na kolejny sezon letni koła 15",
- ogarnąć balacharkę,
- lakierowanie.
Zdjęcia:
rozbite drzwi pasażera:
Kiedyś:
Teraz:
Ostatnio zmieniony 05-01-13, 12:40 przez dawid wm, łącznie zmieniany 4 razy.
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Ciężko nazwać to upgrade'm. Raczej określiłbym to powrotem do stanu fabrycznego
Ale dzięki
Co do dalszych prac to planuję lada dzień ruszyć z wygłuszeniem podłogi, przeciąganiem kabli zasilającymi i sygnałowymi, zabudową bagażnika i jakąś osłoną pod silnik, bo latając po luźnych nawierzchniach strasznie duużo piachu dostaje się do komory silnika
Ale dzięki
Co do dalszych prac to planuję lada dzień ruszyć z wygłuszeniem podłogi, przeciąganiem kabli zasilającymi i sygnałowymi, zabudową bagażnika i jakąś osłoną pod silnik, bo latając po luźnych nawierzchniach strasznie duużo piachu dostaje się do komory silnika
- Turlo
- Użytkownik
- Posty: 1962
- Rejestracja: 05-07-09, 20:45
dawid wm pisze:W ostatnim czasie ponownie nastała konieczność wymiany oleju. Podjąłem decyzję, że tym razem zaleję coś lepszego. W pracy zawodowej używam przede wszystkim Castrol EDGE 0W/40. Widziałem wiele silników smarowanych tym olejem, więc podjąłem decyzję, że też "skorzystam".
A co lałeś wcześniej...?
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Po długich tygodniach wieczorno- nocnych "bojach" przyszedł czas na aktualizację tematu i galerii.
Zewnętrznie auto jak na razie się nie zmieniło, natomiast wielkie zmiany zaszły wewnątrz auta. "Tojka" doczekała się w końcu zestawu odseparowanego, dystansów z mdf'u, wzmacniacza, instalacji zasilającej i montażu zabudowy bagażnika. Prace nadal w trakcie, ale postęp jest na tyle znaczny, że jest co pokazać.
Zaległe zdjęcie kierownicy i białych tarcz zegarów?:
Zestaw przedni Rainbow SL-C 6.2 tuż przed montażem:
i pozostałe "zabawki":
Panele z mdf, wykonane według własnego pomysłu, nawet fajnie pasują
Woofer w drzwiach:
Rozwiązanie tymczasowe:
Oprócz powyższych, widocznych zewnętrznie zmian, auto zostało wyciszone podkładem podłogowym.
Tutaj zaślepka otworu technologicznego za boczkiem pasażera z tyłu. Przyklejona i przykręcona.
Pianka na podłodze:
Zabudowa bagażnika (ciągle w trakcie prac):
Najwaniejszy "drobiazg":
edit: W tamcie oleju i przejścia na syntetyk. Auto od wymiany zrobiło ok 3 tyś km. Stwierdzam brak zmian na "-". Nie stwierdziłem wycieków innych/mocniejszych niż były wcześniej(delikatne zapocenie spod pokrywy zaworów). Silnik pracuje równo, zbiera się tak samo, nie "bierze" oleju.
Zewnętrznie auto jak na razie się nie zmieniło, natomiast wielkie zmiany zaszły wewnątrz auta. "Tojka" doczekała się w końcu zestawu odseparowanego, dystansów z mdf'u, wzmacniacza, instalacji zasilającej i montażu zabudowy bagażnika. Prace nadal w trakcie, ale postęp jest na tyle znaczny, że jest co pokazać.
Zaległe zdjęcie kierownicy i białych tarcz zegarów?:
Zestaw przedni Rainbow SL-C 6.2 tuż przed montażem:
i pozostałe "zabawki":
Panele z mdf, wykonane według własnego pomysłu, nawet fajnie pasują
Woofer w drzwiach:
Rozwiązanie tymczasowe:
Oprócz powyższych, widocznych zewnętrznie zmian, auto zostało wyciszone podkładem podłogowym.
Tutaj zaślepka otworu technologicznego za boczkiem pasażera z tyłu. Przyklejona i przykręcona.
Pianka na podłodze:
Zabudowa bagażnika (ciągle w trakcie prac):
Najwaniejszy "drobiazg":
edit: W tamcie oleju i przejścia na syntetyk. Auto od wymiany zrobiło ok 3 tyś km. Stwierdzam brak zmian na "-". Nie stwierdziłem wycieków innych/mocniejszych niż były wcześniej(delikatne zapocenie spod pokrywy zaworów). Silnik pracuje równo, zbiera się tak samo, nie "bierze" oleju.
- Padaj2003
- Użytkownik
- Posty: 1024
- Rejestracja: 29-10-11, 15:17
Widze, ze sie nie obijales zabudowa boczkow drzwi naprawde niezle ci wyszla, zarzuc na to jakas maskownice, wykoncz obicie i bedzie OK ja po kilku miesiacach juz ne wyobrazam sobie jezdzic bez glosnikow w drzwiach. A tylnych miejsc na puszki LS bym nie zaslepial tylko wrzucil tam puszki i jakies glosniki jeszcze, tweetery nad kielichy (jak cos mam oslony, jesli nie masz pisza na PW). A jak po wygluszeniu podlogi, odczules jakas roznice? A jak sprawa z drzwiami? Ogarneles je jakos czy moze wstawiles inne?
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Tak wygląda z maskownicą.
W tylnych zaślepkach planuje umiescic zwrotnice pasywne od zestawu przedniego. "Scena muzyczna" ma być z przodu. jedyny głosnik z tyłu to będzie sub. Jeśli chodzi o drzwi, to wystarczyło nieco podciąć blachę, wywierciłem chyba 3 otwory na mocowanie panelu. Wykorzystałem też kilka fabrycznych otworów. Jeśli chodzi o boczek to na razie jest to sam materiał naciągnięty na dystans i przyciśnięty głośnikiem, aby to jakoś wyglądało. Myślę, że dopiero po nowym roku uda mi się zrobić boczki na gotowo.
W obecnej chwili oklejam pianką boczki. Po wyłożeniu podłogi, jeździłem tylko w weekend, z rozebranym bagażnikiem, więc ciężko mi się jednoznacznie okreslić czy ciszej, chociaż mam takie wrażenie. Dokładniej będe mógł sie wypowiedzieć jak skończę całość
Oczywiście wykładzina wyprana przy okazji demontażu
W tylnych zaślepkach planuje umiescic zwrotnice pasywne od zestawu przedniego. "Scena muzyczna" ma być z przodu. jedyny głosnik z tyłu to będzie sub. Jeśli chodzi o drzwi, to wystarczyło nieco podciąć blachę, wywierciłem chyba 3 otwory na mocowanie panelu. Wykorzystałem też kilka fabrycznych otworów. Jeśli chodzi o boczek to na razie jest to sam materiał naciągnięty na dystans i przyciśnięty głośnikiem, aby to jakoś wyglądało. Myślę, że dopiero po nowym roku uda mi się zrobić boczki na gotowo.
W obecnej chwili oklejam pianką boczki. Po wyłożeniu podłogi, jeździłem tylko w weekend, z rozebranym bagażnikiem, więc ciężko mi się jednoznacznie okreslić czy ciszej, chociaż mam takie wrażenie. Dokładniej będe mógł sie wypowiedzieć jak skończę całość
Oczywiście wykładzina wyprana przy okazji demontażu
- Margo
- Użytkownik
- Posty: 4242
- Rejestracja: 15-07-09, 08:39
kierownicę będziesz zmieniał ?
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
- adrianekplock
- Użytkownik
- Posty: 458
- Rejestracja: 13-12-09, 13:41
- grzegoslav
- Użytkownik
- Posty: 2776
- Rejestracja: 29-05-09, 23:08
co z tą kierownicą ????
http://www.facebook.com/serwismobilnyme ... wej?ref=hl
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
A jaką dokładnie piankę użyłeś do wygłuszenia podłogi?
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Jest w planach zmiana kierownicy. Obecna zasłania mi ekonometr, obrotomierz i prędkościomierz w najczęściej używanym przedziale, tj. 80-140. Mam stockową Vgen, ale mi się nie podoba.
Zwykła pianka poliuretanowa 5mm z obi, dział "podłogi", regał "podkłady"
Na płaskich powierzchniach pod spodem dodatkowo jest jeszcze szary i sztywny podkład polistyrenowy też 5mm. Ten sam co posłużył mi do zaślepienia otworów technologicznych. Nie ukrywam, że przy takim "podniesieniu" podłogi i dodatkowo sygnałówkach, sztuk 3, ciężko było włożyć wykładzinę po praniu, ale już sie ułożyło
Wyklejone boczki
Zwykła pianka poliuretanowa 5mm z obi, dział "podłogi", regał "podkłady"
Na płaskich powierzchniach pod spodem dodatkowo jest jeszcze szary i sztywny podkład polistyrenowy też 5mm. Ten sam co posłużył mi do zaślepienia otworów technologicznych. Nie ukrywam, że przy takim "podniesieniu" podłogi i dodatkowo sygnałówkach, sztuk 3, ciężko było włożyć wykładzinę po praniu, ale już sie ułożyło
Wyklejone boczki
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Turlo pisze:Według mnie nie za bardzo bo to nie jest jakaś mata wygłuszająca hmmm
Dokładnie tak jak piszesz. Za wiele to nie dało. Samo to, że powinienem najpierw dać mate tłumiącą, dopiero potem pianka. Dedykowane materiały są troche za drogie i chciałem spróbować na początek "budżetowo". Ciężko mi powiedzieć czy efekt jest warty nakładu prac, ale nie żałuję poświęconego czasu.
- dawid wm
- Użytkownik
- Posty: 609
- Rejestracja: 15-07-12, 20:42
Czas na update
Wzmacniacz doczekał się finalnego montażu. W okresie świąteczno-noworocznym wpadł subwoofer w skrzyni BR.
W piątek przed wigilią zamarzła mi linka ręcznego. Tuż po świętach została wymieniona razem ze szczękami i cylinderkami. Wymieniłem też przewody zapłonowe, bo stare miały już przebicia.
Auto nie pierwszej młodości i widać to po zawieszeniu, zwłaszcza tylnym. Dlatego w najbliższych planach jest wymiana wszystkich tulejek z tyłu. Z przodu pojawił się luz na łożysku, które planuję wymienić po niedzieli. Także front robót spory
Wzmacniacz doczekał się finalnego montażu. W okresie świąteczno-noworocznym wpadł subwoofer w skrzyni BR.
W piątek przed wigilią zamarzła mi linka ręcznego. Tuż po świętach została wymieniona razem ze szczękami i cylinderkami. Wymieniłem też przewody zapłonowe, bo stare miały już przebicia.
Auto nie pierwszej młodości i widać to po zawieszeniu, zwłaszcza tylnym. Dlatego w najbliższych planach jest wymiana wszystkich tulejek z tyłu. Z przodu pojawił się luz na łożysku, które planuję wymienić po niedzieli. Także front robót spory
Ostatnio zmieniony 05-01-13, 15:55 przez dawid wm, łącznie zmieniany 1 raz.